• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

DD:
F220C273-BFE1-4671-8370-CB2B4C62C09F.jpeg

Kört samma parfym i säkert 5 år så ramlade in här för inspo
Läste lite om LV ombre nomad, vet någon om det går att köpa sample eller typ småflaskor i LV butiker? Lite mycket att chansa med en hel

Gå och testa den. Den är rätt speciell för någon som inte bär parfymer ofta. Du kommer nog märka på en gång om du diggar den. Annars är det bombsäkra tipset från LV - imagination. Tråkigare förvisso men alla kommer tycka du doftar gott iaf.

DD: Casablanca av St Clair

STC-Late2018-casablanca_topdown.jpg

Om @S.L är fougere-mannen och @Notorious Niklas är oud/ros dito är jag nog ”chypre-mannen”. (Även om sanningen är att ingen föredrar endast en genre).

Den här ligger varmt om hjärtat. En hel galet bra chypre med animaliska inslag och en hel del vita blommor. Jag tycker den är absolut bäst i kallt väder. I varmt väder kan tubereuse slå igenom något för mycket för mig. Men oavsett är den lätt topp 10 för mig.

Att ägarinnan dessutom är lite soup nazi gör saken ännu bättre. Jag fick köpa den av henne, posta till en vän i Vegas som tog med den till Europa. (Tillsammans med ett gäng Dorians fougere till fougere-mannen).

Hon var sur hela konversationen. Jag gav henne komplimanger och förklarade att det hade varit fantastiskt om hon hade hittat en grossist i Europa. Hon svarade med ett långt mail där hon tjurade över att hon minsann bara är en person och hon inte alls mäktade med att fixa sån skit.

Kommer ni över - hugg!

DD: Casablanca av St Clair

STC-Late2018-casablanca_topdown.jpg

Om @S.L är fougere-mannen och @Notorious Niklas är oud/ros dito är jag nog ”chypre-mannen”. (Även om sanningen är att ingen föredrar endast en genre).

Den här ligger varmt om hjärtat. En hel galet bra chypre med animaliska inslag och en hel del vita blommor. Jag tycker den är absolut bäst i kallt väder. I varmt väder kan tubereuse slå igenom något för mycket för mig. Men oavsett är den lätt topp 10 för mig.

Att ägarinnan dessutom är lite soup nazi gör saken ännu bättre. Jag fick köpa den av henne, posta till en vän i Vegas som tog med den till Europa. (Tillsammans med ett gäng Dorians fougere till fougere-mannen).

Hon var sur hela konversationen. Jag gav henne komplimanger och förklarade att det hade varit fantastiskt om hon hade hittat en grossist i Europa. Hon svarade med ett långt mail där hon tjurade över att hon minsann bara är en person och hon inte alls mäktade med att fixa sån skit.

Kommer ni över - hugg!
Ah, den där är väldigt fin. Tack för att du avvarade en till mig. Håller med dig i det du säger, kan ibland uppleva den lite för intensiv och spetsig på ett sätt som inte blir helt harmonisk alla gånger.

Oud/ros 🥰 Även om många av favoritdofter faktiskt är chypres! Blivit lite mer gubbig av mig på senare tid och blivit många fler fougeres än vad som tidigare varit rimligt!

DD:
IMG_7049.jpeg
Fan också, den där har inte tidigare fastnat på min radar men efter din post och skimmat feedback på Fraggan med tex nedan exempel så måste den ju prövas!

IMG_3338.jpeg

Tillbaka
Topp