Buffi
Silver
Yes, gillar den även om det absolut inte är någon "hantverksmässig" klocka. Modeklockor kan vara kul ibland också.APC x Carhartt? Förvirrande, men ball.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Yes, gillar den även om det absolut inte är någon "hantverksmässig" klocka. Modeklockor kan vara kul ibland också.APC x Carhartt? Förvirrande, men ball.
en sån med safirglas och datum kan jag också tänka migInstämmer i att CWC gör grymma quartz!
![]()
en sån med safirglas och datum kan jag också tänka mig
http://www.cwcwatch.com/products/cwc-gs-sapphire-watch-silver
parallaxfelAngående CWC, ingen mer som reagerat på ovala ringen runt CWC-texten i loggan? Den är ju inte jämn. Och tycks aldrig ha varit det. Vad är anledningen till det? Fel från första början och så har man kört vidare bara?
parallaxfel![]()
Inom mätteknik används uttrycket parallaxfel om mätobjekt som ligger åtskilda, och som därmed inte går att avläsa med noggrannhet. Ett vardagsexempel är om man tittar på en vanlig väggklocka från sidan då visaren missvisar i proportion med betraktningsvinkel och avståndet mellan visare och urtavla. På en del analoga mätinstrument fanns en spegelskala, där visarens spegelbild sammanfaller med visaren när instrumentet avläses rakt framifrån.Nu ska jag läsa allt google har att erbjuda om parallax
Inom mätteknik används uttrycket parallaxfel om mätobjekt som ligger åtskilda, och som därmed inte går att avläsa med noggrannhet. Ett vardagsexempel är om man tittar på en vanlig väggklocka från sidan då visaren missvisar i proportion med betraktningsvinkel och avståndet mellan visare och urtavla. På en del analoga mätinstrument fanns en spegelskala, där visarens spegelbild sammanfaller med visaren när instrumentet avläses rakt framifrån.
trevligBumpar upp Klocksnacks bästa tråd!
Min Seamaster, trevligaste kvartsaren jag har ägt så här långt
![]()
nej nej min är som en jävla pansarvagnVärldens bästa kvartsklocka, bra urverk och helt klart grymmaste designen! Admin, ni kan låsta tråden nu om ni vill!
Min OQ 17014 från 81-82, med cal 5035 och på 36mm, känns dock större pga den integrerade länken.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
plus dom där 5000 meter watterresistVärldens bästa kvartsklocka, bra urverk och helt klart grymmaste designen! Admin, ni kan låsta tråden nu om ni vill!
Min OQ 17014 från 81-82, med cal 5035 och på 36mm, känns dock större pga den integrerade länken.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Världens bästa kvartsklocka, bra urverk och helt klart grymmaste designen! Admin, ni kan låsta tråden nu om ni vill!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
OT: Snyggaste tavlan jag instämma i!
Har aldrig förstått varför inte fler valt den. Se bild från GTG med min far. Fast automatisk så klart
![]()
Använder han den fortfarande?Det var faktiskt jag som köpte den fina SBGV009:an. Jag köpte den för min pappas räkning så det var ingen present, men han är helnöjd över den i vilket fall och jag är avundsjuk varje gång vi ses!![]()
Älskar som sagt kvartsklockor, så jäkla bekvämt!
![]()
Har glömt posta min Aerospace Evo Night Mission. Titan + kvarts är en skön kombo...
![]()
... Så därför beställde jag precis en SBDJ013, titan + kvarts.![]()
Din Aerospace är skitsnygg men den är ganska stor va?Älskar som sagt kvartsklockor, så jäkla bekvämt!
![]()
Har glömt posta min Aerospace Evo Night Mission. Titan + kvarts är en skön kombo...
![]()
... Så därför beställde jag precis en SBDJ013, titan + kvarts.![]()