MrPlow
Silver
Det är ju en perfekt inredningsdetalj i alla kök!
Köket till höger i bild är BVP:n den skall ej stå där
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är ju en perfekt inredningsdetalj i alla kök!
Köket till höger i bild är BVP:n den skall ej stå där
hehehe yes! om du går in på värmepumpsforum så lär du säkert höra något annat . Dem är lika nördiga som vi bara att dem går igång på värmepumparDet är ju en perfekt inredningsdetalj i alla kök!
Hehe, jag tänker mig en tråd med nattningsritual för värmepumpar!hehehe yes! om du går in på värmepumpsforum så lär du säkert höra något annat . Dem är lika nördiga som vi bara att dem går igång på värmepumpar
HAHAHehe, jag tänker mig en tråd med nattningsritual för värmepumpar!
Sthlm@MaziK Får man fråga vart på ett ungefär som huset byggs? Förstår om du inte vill ge någon exakt adress. Tänkt mest om det är Ekerö, Värmdö, Nyköping...
Ser ut att bli riktigt fint!
Både och . Det har en brun nyans men det är litet skitet också men inte mycket!Ser ju kalas ut @MaziK !
Vad gäller klädvårdsrummet, är klinkersen brunaktig eller är den skitigt grå (inte skurat om du hajar hur jag menar)?
I projekt vindskydd hittade jag ett hålrum under delar av golvet. Hurra...
Fram med Hiltin igen!
Jag är faktiskt klar nu, så ett par timmar då... Det är ju trots allt ett antikt hus, så att lite fyllnadsmassor lakats ut de senaste hundra åren känns ok. Ska padda det och fylla med grus i morgon.Ser jobbigt ut ... Hur lång tid tar det att bila?
Nice Mazik!
Är det badkar och dush i badrummet där uppe? Tänker på golvbrunnarna. Lite för mycket olika materialval till golven men då är jag å andra sidan störd åt andra hållet som river upp fin fin holländsk parkett i hela vardagsrummet bara för att det inte matchar med den nylagda i köket...
@MaziK , jag trodde jag citerade men tydligen icke. Måste vart nått starkt i Julmusten jag köpte billigt nu efter jul..
Jag tror nog det blir kalasbra i slutändan och det är ju ni som ska bo där och inge jag. Är ju dessutom Norrort så den där kåken får du ha ifred. Söderort FTW du vet.
Men nu säger du att du mixar två-stav och tre-stav? Vart tusan var arkitekten/inrednings stylisten när du beställde golven??
Hahaha!
Jadu ibland så gör en val som en får ångra för evigt... Vi hade ingen arkitekt/designhjälp :/.
Jag tror inte att det kommer att märkas (tydligt) att det är två olika golv. Hoppas att det inte är något vi kommer tänka på.
Retades bara med dig då jag bara inte kunde motstå.
Om det är de enda missarna ni gjort i nya huset tycker jag det är riktigt bra gjort! Känns ju omöjligt att bygga/beställa/välja material till ett helt hus utan att göra någon miss. Vi har gjort det enkelt på Landet då vi ska ha vattenburen golvvärme med polerade betong golv i alla rum/hus förutom i badrummen där det blir skiffer. Däremot gjorde föräldrarna en miss i stor omfattning för en 20 år sedan då dom målade om hela övervåningen under en semester. Färgerna var jättefina på tapeten och proverna men fy fan så det såg ut i hela rum. Vart bara att måla om igen direkt...
@MaziK Men om det nu inte är gjutet en platta till attefalshuset så är det ju inte kört än. Polarenas föräldrar fick en plattat till landstället helt utan avlopp. Borde ju fan i mig vara omöjligt att missa..
Sommarhuset ska stå klart i höst är planen. Väntar på ok från kommunen med bygglov sen ska det in ett till för att slippa bygga till direkt efter besiktning. Med lite tur blir det till att skruva 200-300 kvadrat tall i sommar..
@MaziK Ni har inte funderat på att kakla hela vägen runt fönstret I köket?
Najs,
Jag monterade in min 1255a för ett år sedan, och den har fungerat helt utan problem. Ligger på ca 9000kwH/år inkl hushållsel. Huset är byggt 1969 och på ca 270kvm uppvärmd yta. Borrade 250 meter och har riktigt hög temp ur hålet. Har en 1145 17KW i ett annat hus som jag precis har sålt (huset alltså), och den har också funkat felfritt i över ett år, så jag är väldigt nöjd med Nibe och deras värmepumpar.
Ska montera en i mitt blivande garage också, men där gräver jag slang istället,
För en som inte är så insatt i bergvärmepumpar och liknande, vad är FVM och FVLM? Från Värme Luft "Mackapär"?
Vi (eller mamma då det är hon som står för fiolerna) fick Daikin på rekommendation. Kan mycket bero på att hennes kusin jobbar med dom och då installation i allmänhet.
Det gör det absolut! Ditt hus blir riktigt bra!God morgon
Jodå, men vi kör så som det är på bilden blir vi inte kloka på det så går det nog bra att kakla i efterhand