Tackar!Det gör det absolut! Ditt hus blir riktigt bra!
Skall förbi och kika på den kakelsättningen igen i köket. Vi har nämligen (bara)fyra rader kakel på ett annat ställe som inte är med på bild.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tackar!Det gör det absolut! Ditt hus blir riktigt bra!
Jo det finns lite småsaker här och där som vi borde gjort annorlunda
- större köksö
- lite lite större gästrum
Men det värsta, absolut värsta tabben var att jag helt och hållet glömde be markentrepenören att förbereda för vatten och avlopp till eventuellt ett kommande attefallshus. Jag bad han förbereda för elen................ Allt var schaktat han behövde bara lägga isolerlager och lägga/koppla in rör.
Men om vi ändå gjuter grunden så behöver det ändå schaktas!
Själv huset så tycker jag att vi övrigt har täckt in det mesta. Kanske kunde haft burspråk uppe med(den ytan som balkgongen är på). Vi kunde då haft balkongen vid vårat sovrum istället. Men det är ingen miss som sådant. Finns en del andra ritningsändringar som jag personligen tycker hade varit bra men allt kostar som sagt.
När är landsstället klart då, bilder?
Vi har safeat vad gäller färg (förutom klädvården) så förhoppningsvis får vi inte samma bekymmer
Hade vi valt tillverkare nu och om byggarean hade tillåtit så hade jag valt detta hus att utgå ifrån. Mitt problem här i livet är att jag aldrig är nöjd
http://www.eksjohus.se/wp-content/uploads/2015/02/Kaptensgarden_2015.pdf
PS med alla jag menar jag vi
Riktigt fint hus ni valt.
Vad skulle du tro Kaptensgården skulle gå på nyckelfärdigt (räkna bort platta och markarbete).
Räcker 5 mille?
inte för att vara den som är den, men jag är jäkligt glad att jag och frugan har köpt nyproduktion, lägenhet i det här fallet, fick till och med hem brev igår att om 1 vecka är det dags att möta inrednings arkitekten... Känns ju som hus bara är jobb.. Förstår inte hur du orkar @Norrlänningen bor du i huset samtidigt också eller?
inte för att vara den som är den, men jag är jäkligt glad att jag och frugan har köpt nyproduktion, lägenhet i det här fallet, fick till och med hem brev igår att om 1 vecka är det dags att möta inrednings arkitekten... Känns ju som hus bara är jobb.. Förstår inte hur du orkar @Norrlänningen bor du i huset samtidigt också eller?
Lol, nej det går inte. Det finns inget vatten, el eller avlopp, samt endast uppvärmning på nedre plan. Vi bor i stugan under tiden, så det är lugnt.
Men om jag är less? Något så jävulskt. Men det var jag å andra sidan redan för tio år sedan när jag höll på med dom projekt jag hade då. Så på en skala mellan 1 till 10 så ligger jag på ca 7 i lesshet för tillfället.
Jag har ju renoverat "lite", och det kan -som sagt- vara en bitch. Mitt bästa tips är att redan tidigt bestämma vad man INTE vill göra själv, och koppla in bra folk på de sakerna först.Haha seriöst?
Kan se lite av det du pratar om hos min syrra, hon och hennes snubbe byggde hus på 120+ kvadrat, bodde där med deras två ungar i ca 1.5 år för att sedan komma på att fan, det här ville vi inte ha, så dom sålde och flytta till 54 för att börja renovera igen...
Med det sagt menar jag att jag är glad att jag inte renoverar något, utan låter det jobbet göras av JM . För att renovera kan ju va en riktig bitch..
Jag har ju renoverat "lite", och det kan -som sagt- vara en bitch. Mitt bästa tips är att redan tidigt bestämma vad man INTE vill göra själv, och koppla in bra folk på de sakerna först.
Sedan är det en bonus att alippa bo i skiten, vi bodde kvar i vårt gamla hus i grannfastigheten under renoveringen, annars hade 11 månader renovering varit lika med psyksjukdom... @Norrlänningen din stuga är väl också typ bredvid?
35 km=norrlandsnära...
Ja, jag håller med, fast jag bara bor i låtsas-Norrland.Alltså 35km är inte långt, det tar typ 15-20 min att köra dit då det är en rak och fin väg.
Ja, jag håller med, fast jag bara bor i låtsas-Norrland.
Hälsingland, inte riktigt lika illa. Norr om Dalälven i alla fall.Gävle?
Jag bor egentligen inte heller i Norrland. Jag har typ 40 mil till Kiruna.
Ser framför mig Robert Gustavsson, "Jo visst det är alldeles runt knuten"35 km=norrlandsnära...
Tackar!Glömde förresten att komplimera dig @MaziK för kaklet. Skitsnyggt båda två! Vad blir det för färg på badrumsmöblerna?
Fan vad gött med dubbla duscharVåra fantastiskt tålmodiga byggare har äntligen färdigställt badrum nr 1. Det går i rosa, vit och svart. Inredning Svedbergs Forsa i svart. När jag kommer hem på tisdag så ska badrum nr 2 i pärlemovit mosaik och svart klinker vara färdigställt. Tror byggarna är glada över att slippa ha mig på plats.
Försökte hitta ett snyggt rosa/cerise marrakechklinker till det vita badrummet men det slutade med svart golv. Tydligen ville min sambo ha ett ord med i det hela.
Helt grymt skönt. Ångrar det inte en sekund. Måste dock köpa större varmvattenberedare.Fan vad gött med dubbla duschar
Våra fantastiskt tålmodiga byggare har äntligen färdigställt badrum nr 1. Det går i rosa, vit och svart. Inredning Svedbergs Forsa i svart. När jag kommer hem på tisdag så ska badrum nr 2 i pärlemovit mosaik och svart klinker vara färdigställt. Tror byggarna är glada över att slippa ha mig på plats.
Försökte hitta ett snyggt rosa/cerise marrakechklinker till det vita badrummet men det slutade med svart golv. Tydligen ville min sambo ha ett ord med i det hela.
Det rosa var klart förutom glasskiva, fönster, hyllor och nån fogning jag ville att dom skulle göra om. Sen pausade vi allt bygge över jul och nyår. Det vita badrummet dröjde pga mosaiken och skjutdörren. Fattar inte varför en skjutdörr ska ta 4 veckor att fräsa. Så jo, vi hade varit klara vid årsskiftet om vi skippat paus, skjutdörr och den där regnbågsmosaiken.Blir ju vajert värre!
Men har dom inte blivit klara än? Har för mig jag och mamma var förbi i November och då såg det ju ut att vara en vecka bort på sin höjd som jag såg det. Kanske är helkass på uppskatta byggen, är ju ändå en tidsoptimist av rang...
Vi har kört Smedbo tidigare. Blir nog det till huset medNågon som har tips på snygga hängare/krokar/pappershållare till badrum?
Det är dit det lutar. Känns bara så tråkigt.Vi har kört Smedbo tidigare. Blir nog det till huset med