Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tänk bara på att en pool utan värmare blir rätt kall.
Jag har ca 100m2 klinkers på gjuten platta på ena sidan av huset. Detta ser ut som skräp och börjar bli farligt med lösa plattos osv. Det är nog inga bekymmer att knacka bort allt men va fasen gör man med limresterna som blir kvar på plattan? Finns det stora slipmaskiner för sånt här?
Det är nog inte lim utan bruk (fix) och det går ganska enkelt att knacka loss eller slipa det också. Finns på alla uthyrningsfirmor för byggutrustning.Jag har ca 100m2 klinkers på gjuten platta på ena sidan av huset. Detta ser ut som skräp och börjar bli farligt med lösa plattos osv. Det är nog inga bekymmer att knacka bort allt men va fasen gör man med limresterna som blir kvar på plattan? Finns det stora slipmaskiner för sånt här?
Hmmmm, du är säker på att det bara var en kamp mot just den?Trägen vinner! Veckor av kamp över mot den där jäveln.
Inte säker men tror det. Jag har utrotat en familj tidigare. 7-8 st. Efter det gjöt jag igen alla potentiella ingångar och plåtade även inifrån. Nu tror jag den kom in genom källardörren då hantverkare hade den på glänt en vecka.... men vem vet. Jag har ett 10-tal fällor och även en giftbox utställd av AnticimexHmmmm, du är säker på att det bara var en kamp mot just den?
Förra året hade jag en familj av råttor som hade flyttat in under mitt uterumsgolv...ingen trevlig historia.
Deras matkälla var fågelmat som grannen hade ute till fåglarna..så de sprang dit och åt och sen "bodde" hos mig...
Tydligen bosätter råttor bara sig när det finns en fast matkälla..
Men hur som helst plockade jag och grannen sammanlagt sju råttor... alltså den största var som en katt...fy fan alltså..
Vi hade tre fällor ute på olika ställen, två gifttunnlar, tog ca en månad för att bort kräken.
Mitt tips är att ställa ut fällan igen och se vad som händer.
Lycka till
Haha, då har det varit bra väder. Jag håller ca 32 I min pool med soltäcke och då drar den ändå ett par kw för att hålla värmen.endast soltäcke och bra väder. Och barn badar typ i 14 grader och uppåt.
Satt och beundrade takkonstruktionen (fotplåt på ett gräsklipparhus var kanske lite overkill? ), men vad hände med läkten? Verkar sakna ströläkt och de nedre pannorna vilar på pappen i toppkant?Var tvungen att bygga av mig lite . Den har stått orörd länge.... Inte helt klar, skall på lite foder ,färg och plåt sen får det vara nog. Kanske en lampa med
Får duga orkade inte mecka för mycket ville ut och köra bil
Satt och beundrade takkonstruktionen (fotplåt på ett gräsklipparhus var kanske lite overkill? ), men vad hände med läkten? Verkar sakna ströläkt och de nedre pannorna vilar på pappen i toppkant?
Med brasklappen att jag inte äger nåt gammalt hus, men borde inte huset ha nån slags sockel? Att köra panelen rakt ner i jorden känns liksom som att det aldrig kan funka bra i längden.Det gnälls ju friskt i denna tråden på utrymmesbrist, men för oss som möjligtvis har det motsatta finns det också problem...
Källardörren har hängt betänkligt sedan vi köpte kåken, och nu var det dags att skadebesikta. Det blev en ny hörnstolpe av bara farten, så tar vi ny panel på ”kuren” till hösten. Kanske. Man får liksom leva med att allt inte är tipptopp...
Är inte en fotplåt jag skall sätta utan plåt på vindskivorna.
Inte så att jag behöver oroa mig för att vatten bli stående därför saknas ströläkt. Vad gäller att pannan vilar direkt på pappen är för att som du ser så är längden för pannorna inte anpassade. Med en läkt till i mitten hade rest pannan för mycket och därmed så hade övre raden inte hamnat rätt heller.
Men som svar på din "fråga" ja jag vet hur man lägger tak(på ett ungefär)
Du har 100% rätt. Den där lilla kuren är enda delen på hela gården där det inte står på en redig sockel av huggen sten.Med brasklappen att jag inte äger nåt gammalt hus, men borde inte huset ha nån slags sockel? Att köra panelen rakt ner i jorden känns liksom som att det aldrig kan funka bra i längden.
Ser misstänkt ut som laminatgolv...Ska ekparkett se ut såhär?
Ser liksom printat och plastigt ut.
Ser misstänkt ut som laminatgolv...
Måste ändå säga att det var seriöst byggd ställning med tanke på de strävorna som är dragna mot golvetDet börjar ta sig.
Öppnat upp mellan nya och gamla delen.
hehe.Måste ändå säga att det var seriöst byggd ställning med tanke på de strävorna som är dragna mot golvet
Fick huset ommålat i helgen. Vilken jäkla skillnad!