Låter som ett stressjobb, det blir sällan bra i slutändan. Jag skulle definitivt gå och reta mig på finishen efteråt.Tusen tack för tipsen!
Japp det är en bostadsrätt, tillträde på tisdag och planen var att måla klart innan fredag då ett större flyttlass kommer på lördagen, så den planen fallerar ju om jag ska ta in en målare. Tänker också att om jag inte får det gjort direkt så kommer det sannolikt inte bli av alls då det blir ett jäkla meckande med grejer som står/sitter på plats.
Lägenheten är ommålad relativt nyligen men i en tråkig "sjukhus-vit" kullör, så tak och fönsterfoder borde se OK ut... det är bara ett rum jag vill måla om också.
Bra tips att test-måla... men hur är det att måla över testfläckarna sen? Kan man måla över en mörkare nyans med en ljusare?
Killgissar att vi pratar om vardagsrummet, men det spelar egentligen inte så stor roll vilket rum det är.
JAG skulle flytta in på flytta in på lördag och försöka komma tillrätta så gott det går på en helg. Därefter skulle jag fixa lite färgprover och bestämma kulör i lugn och ro. Om vi bara pratar målning av väggarna så kan man skjuta alla möbler mot mitten av rummet och lägga plast över.
Målaren klarar sig med ca 1,5 m ut från vägg, för att måla väggarna. En erfaren målare fixar det där på 2-3 dagar.
Se till att du inte får några tjocka färgkanter när du provmålar, så är det inga problem att måla över det. Man kan absolut måla en ljusare färg över en mörkare. Ofta räcker det att måla 2 gånger när man byter kulör.