oystercase
Silver
Kan förtydliga så använde vädring under dagtid/arbetstid och satte igång avfuktare när det inte gick att ha öppet eller om det inte gick att vädra. På vintern är frånluftsfläkt betydligt effektivare än avfuktare eftersom innomhusluften är så torr. Dvs man ska suga ut fuktig luft och låta ny torr och varm innomhusluft kommaSkippa avfuktaren om du har öppna fönster. Då är det bättre att bara köra med en fläkt för att få ut den fuktiga luften. Åtminstone första dagarna….
Avfuktare ska användas i slutna utrymmen. Helst ska man även tejpa för ventiler avlopp mm för att inte fuktig luft ska komma in där….
Öppna och vädra dagtid när det är torrt ute så kan du köra avfuktare på natten. Vet inte var i landet du bor men du vill inte ha minusgrader på spacklet och bor du söderut så är det inte lönt att vädra om det är fuktigt ute för då måste du hålla uppe temperaturen i rummet, annars får du bara in kall fuktig luft.Problemet är att jag inte har någon frånluft så jag kan inte ventilera ut fuktig luft just nu.
Frånluftsfläkten installeras när tvättstugan är klar.
därför tänkte jag köra med öppna fönster + avfuktare.. blir det fel menar du?