Hörrni, nu är det fan vitt på väggarna! Med facit i hand skulle jag förstås börjat putsa mycket tidigare men jag ska villigt erkänna att det kändes en smula avskräckande, jag var rädd att det skulle bli dåligt och ramla ner om man gjorde fel. Det gjorde det inte och även om jag förstås inte är någon form av expert nu så gick det i alla fall MYCKET fortare att putsa och måla än att måla direkt på lecan. Visst tog det lite tid att putsa men den stora skillnaden var att det var roligt ;-)
Lyckligtvis ser man inte skillnaden i yta på lite avstånd, är inget man tänker på.
Nu är det antagligen dags att ta tag i nästa huvudvärk nere i garaget. Har vi någon som har koll på värme/kyla kanske här?
Jag har den här lilla göken i garaget som inte är inkopplad, vad ska jag värme upp golvvärmen med lämpligast?
I huset finns en Nibe 730, kan den användas för att värma källaren med? Det känns dock som att den har det kämpigt nog att hålla huset varmt. Används ju både för uppvärmning och för varmvatten.
Är det bättre att skaffa en egen uppvärmning till garaget? Vad i så fall? Har inte tänkt att ha det varmare än sig 15 grader i garaget, det blir sällan kallare än 7-8 grader naturligt. Vill dock helst få igång golvvärmen eftersom smältvattnet från bilarna lägger sig i pölar (nej jag installerade ingen golvbrunn, största misstaget i hela bygget).
Vatten/vatten värmepump?
Elpatron?