BadkarsPiraten
Guld
Enda tills man trycker in switchen och börjar patcha så ser det ut som fan och går inte att stänga luckan
Fram med saxen!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Enda tills man trycker in switchen och börjar patcha så ser det ut som fan och går inte att stänga luckan
Fram med saxen!
Tåjt.......men bra....Enda tills man trycker in switchen och börjar patcha så ser det ut som fan och går inte att stänga luckan
tack, nu ska jag hacka dig .
Tåjt.......men bra....
Ingen dålig kringla elektrikern lämnat till patchpanelen, där finns mycket marginal
Tåjt.......men bra....
Vad ska du ha för mugg? Stor skillnad från en tillverkare till en annan.Någon som kör toalettstol utan spolkant?
Tror det blir en Ifö Spira. Eller har du något annat tips? Golvstående som gäller!Vad ska du ha för mugg? Stor skillnad från en tillverkare till en annan.
Utgick du från dörrarna höjd eller hur tänker man här, måttbeställda dörrar?Blivit lite paus i garagefixandet pga en skjutdörrsgarderob vi tydligen behövde ha i sovrummet. Takhöjd är trevligt men det är förbaskat svårjobbat när man inte har ordentliga stegar (och är för snål för att köpa det...)
Kom över dörrarna först. Annars hade jag beställt de där sista 30cm högre så jag kunnat sätta skenan direkt i taket.Utgick du från dörrarna höjd eller hur tänker man här, måttbeställda dörrar?
Jag har precis beställt Kork, som jag ska sätta upp hemmaTips på billig, estetiskt tilltalande, annorlunda och snabbmonterad väggbeklädnad invändigt. Byggnadstyp och användningsområde är ej en faktor, utan endast de tidigare nämnda.
Lär krävas helt nytt bygglov för det. ”Mindre avvikelser” som man kan få till utan brukar handla om flytt 50cm...Kanske dum fråga men hur går det med bygglov i Sverige?
Vi har tröttnat på husjakten och tänker på köpa nybyggd. Vi kikat lite på ett projekt i Vellinge och tycker om området och huset men känns som huset är lite dum placerat på marken. "access road"en (vänster) tar mycket mark från bakgården och garaget kan också placera bättre.
Vi har en möte bokad på torsdag men tänkte utbilda mig lite om det innan.
Är det möjligt att be dom att flytta hela huset lite till vänster och garaget uppe? Jag antar att det är det, men hur funkar det på ett "preplanned" projekt?
Så är det idag
Och så tänkte jag skulle bli ett smartare sätt att använda marken
Kan ju även ha att göra med dräneringslösningar, där av utrymmet mellan husliv och vägKanske dum fråga men hur går det med bygglov i Sverige?
Vi har tröttnat på husjakten och tänker på köpa nybyggd. Vi kikat lite på ett projekt i Vellinge och tycker om området och huset men känns som huset är lite dum placerat på marken. "access road"en (vänster) tar mycket mark från bakgården och garaget kan också placera bättre.
Är det möjligt att be dom att flytta hela huset lite till vänster och garaget uppe? Jag antar att det är det, men hur funkar det på ett "preplanned" projekt?
Så är det idag
Jag har precis beställt Kork, som jag ska sätta upp hemma
av den typ som sitter på stora bilden, inte de andra bilderna det är en fulare kork.
Bor du också i Vellinge?Kanske dum fråga men hur går det med bygglov i Sverige?
Så är det idag
Bor du också i Vellinge?
Vilket av projekten är det? Äppellunden?
Finns en del olika leverantörerVart hittade du det? Har inte kollat aktivt men frugan har frågat om jag vet något.
Kanske dum fråga men hur går det med bygglov i Sverige?
Så är det idag
Så är det idag
Detaljplan ska det ju vara, jag skrev överrsiktsplan i bara farten....tack BOTL!Leta reda på detaljplanen för området så ser du om det finns några hinder där. Oftast är det nåt sånt som sätter käppar i hjulet.
Vinkällare.
Har halvt utgrävdkällare under ursprungliga huset. Har tvättstuga i ena rummet samt klädvård i andra. Tänkte slå ihop dem två för att på så sätt frigöra ett rum till vinkällare. Men vad tror ni?
Vill ju ha någon form av temperaturstyrning i den delen av källaren, vill hålla stabil temp på ca 14 grader.
Väggarna är väl typ slammade på granitmuren som huset står på. Vidare är taket gips och huset i övrigt har träbjälklag. Är det hål i huvudet att dra in kyla i den typen av hus/rum?
Så är det idag
Man kan inte få allt. Kraven ändras med tiden i livet. Man lär sig på misstagen. Folk tycker olika... osv.Uppdatering:
Vi var hos försäljaren idag. Som förväntat kan de inte göra ändringar på huset själv, men just i den tomten så är illustrering inte exakt korrekt - det är faktiskt 8m från huset till gränsen och 4 från trädäcken, så det är ganska bra. Jag trodde att det skulle vara 1,5-2 max enligt illustrationen.
Man kan självklart ändra däcken eller lägga till uterum med golvvärmning osv.
På fronten så kan vi ha extra bilplatser istället och även avlopp för att tvätta bilen utan att miljövännerna kommer sätta eld på bilen.
Det är också möjligt att gräva en pool i tomten direkt från början som ett paket.
TL;DR preliminär köpeavtal är påskriven
Vi har typ 500 ungar i samma ålder inom 500m. Ingen annan har pool. Go figure...