oystercase
Silver
Kolla med närmsta grusterminal om du kan lämna dem där. De brukar ha en hög med stora stenar som de säljer. Går säkert extra smidigt om man passar på att köpa ett lass grus samtidigt.Lägger de utanför grindarna när det är stängt?!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kolla med närmsta grusterminal om du kan lämna dem där. De brukar ha en hög med stora stenar som de säljer. Går säkert extra smidigt om man passar på att köpa ett lass grus samtidigt.Lägger de utanför grindarna när det är stängt?!
Edit - såg att det var @Nudelpalm som undrade så jag svarade på fel post.Jag kanske missuppfattar din fråga men Miele har induktionshällar med fysiska reglad. En bekant till mig har denna modell i sitt 1-2 år gamla kök;
![]()
KM 7174
Kollade snabbt på Mieles hemsida och där hittade jag den inte vid sökning men liknande finns med modellbeteckning KM 7164
Vänligen,
Martin
Räkna med ytterligare en prishöjning i oktober. Inte 10-15% men kanske hälften.Tänkte beställa ett antal fönster i höstas, men blev inte av. Jag kollade med leverantören nu, och de hade bara gått upp 10-15%. Annars har jag ”fått för mig” att allt byggmaterial har blivit mycket dyrare?
Friliggande byggnad känns väl optimalt? Jag fixade till detta för mitt behov av 6 datorskärmar i ostörd miljö. Helt underbart att sitta där och spana in på galenskapen som pågår i familjelivet i huset rätt över! Bygg en klassisk snickarbod?Nån som jobbat på en lösning i nån form av hobbyrum/snickeri? El flyttat in i en drömlösning för fix och trix?
Just nu har jag en mardröm där i tilltänkta hobbyrummet (låg prio i bygget) men det ska till en garderobsvägg, arbetsbänk belysningar, hyllösningar och underskåp.
Fiskars x25 i kombo med x27. Inte direkt yxornas Daytona, men fungerar utmärkt i kombination.Skottade in 3 kubik kluven björkved i helgen. Vad för yxa rekommenderas för finlir? Måste ju vara en materialsport det där med?!![]()
Friliggande byggnad känns väl optimalt? Jag fixade till detta för mitt behov av 6 datorskärmar i ostörd miljö. Helt underbart att sitta där och spana in på galenskapen som pågår i familjelivet i huset rätt över! Bygg en klassisk snickarbod?
Inte svar på din fråga men vi körde komposit, Caesarstone Clamshell, och är oerhört nöjda! Den har stått emot allting, tillochmed brinnande tomtebloss som lagts direkt på skivan utan efterföljande märke. Kompisarna med marmor hatar sin skiva pga att den är så känslig.Ska renovera köket och håller på att fundera över bänkskiva.
Läser mycket om att marmor är känsligt och kräver mycket underhåll och nitiskhet vad gäller att torka bort fläckar - någon här som har haft marmorskiva ett par år och kan uttala sig?
Vi har också en Caesarstone (turbine grey) och älskar den. Tål all skit man kan tänka sig mer eller mindre.Inte svar på din fråga men vi körde komposit, Caesarstone Clamshell, och är oerhört nöjda! Den har stått emot allting, tillochmed brinnande tomtebloss som lagts direkt på skivan utan efterföljande märke. Kompisarna med marmor hatar sin skiva pga att den är så känslig.
![]()
Portad från åtverbruket med dessa tre as till stenar kvar.
Vad fan gör man?
![]()
Perfekt början på stenmur, eller fortsättning. Är det grannens mur som skymtar i bakgrunden på tidigare kort?
Hamnade i samma skopa när jag fick gräva om mitt avlopp förra året..Ställ upp dem snyggt nånstans. Kan bli bra som grund för en plantering. Eller gräv ett hål nån annanstans och lägg ner dem![]()
Som de andra så har vi inte heller marmor. Vi kör snowy Ibiza silverstone kvarts. Inflation i namn kan man tycka men..Ska renovera köket och håller på att fundera över bänkskiva.
Läser mycket om att marmor är känsligt och kräver mycket underhåll och nitiskhet vad gäller att torka bort fläckar - någon här som har haft marmorskiva ett par år och kan uttala sig?
Ska renovera köket och håller på att fundera över bänkskiva.
Inte svar på din fråga men vi körde komposit, Caesarstone Clamshell, och är oerhört nöjda! Den har stått emot allting, tillochmed brinnande tomtebloss som lagts direkt på skivan utan efterföljande märke. Kompisarna med marmor hatar sin skiva pga att den är så känslig.
Vi har också en Caesarstone (turbine grey) och älskar den. Tål all skit man kan tänka sig mer eller mindre.
Enda skadan hittills efter ett år var när jag häromdagen skulle skära av toppen på en silikontub med kökskniv. Slant lite och fick ett pyttelitet nagg i kanten vid diskhon. Kniven däremot, den tappade en stor flisa.![]()
Som de andra så har vi inte heller marmor. Vi kör snowy Ibiza silverstone kvarts. Inflation i namn kan man tycka men..
Ingen marmor här heller, men gotländsk kalksten, som ju ligger där uppe i känslighetsskalan.Ska renovera köket och håller på att fundera över bänkskiva.
Vi kör komposit silestone Coral clay i vår lägenhet i Nerja och är supernöjda. Som andra påpekat här i tråden tål den allt.Ska renovera köket och håller på att fundera över bänkskiva.
Undvik ljus marmor utan mycket mönster. Är man pedant är det nog granit eller komposit som gäller.Ska renovera köket och håller på att fundera över bänkskiva.
Har haft marmor i kök och känsligt är det. Man kan inte förvänta sig att den är som ny efter något år. Det blir lätt repor, hack och ”etsningar” om man spiller syror och inte torkar upp direkt. Vi var noggranna första tiden men lugnade oss sen och den fick helt enkelt slitas med tiden. Det är en inställningsfråga. Första fläcken gör ont, men med tiden blir den mer jämnt sliten och då tycker jag inte det gör så mycket. Det är fortfarande fint med marmor helt enkelt. Slitaget är liksom en del av det. Skulle jag välja det igen? Skulle nog kunna hända. I rätt kök är det riktigt fint.Ska renovera köket och håller på att fundera över bänkskiva.
Gränsfors och bara Yxa från domSkottade in 3 kubik kluven björkved i helgen. Vad för yxa rekommenderas för finlir? Måste ju vara en materialsport det där med?!![]()
Monterade själv svart Diabas i mitt kök för några årsen, efter att jag haft marmor i förra huset skulle jag inte lägga pengarna på det.Ska renovera köket och håller på att fundera över bänkskiva.
Skottade in 3 kubik kluven björkved i helgen. Vad för yxa rekommenderas för finlir? Måste ju vara en materialsport det där med?!![]()