Yes, luftar ur den med en liten distans i öppningen på vattensäcken så den torkar ur....suger ut allt ut slangarna......Hänger du upp den upp-och-ner (öppnad) för torkning efter varje användning?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Yes, luftar ur den med en liten distans i öppningen på vattensäcken så den torkar ur....suger ut allt ut slangarna......Hänger du upp den upp-och-ner (öppnad) för torkning efter varje användning?
De flesta går att köra i diskmaskinen också, det funkar kanon.Yes, luftar ur den med en liten distans i öppningen på vattensäcken så den torkar ur....suger ut allt ut slangarna......
Fint det med, full fart.
@jerka2.0 gött med lugna pass![]()
det var min plan också i söndags dvs lugnt pass Hade ingen runda planerad förutom 21 km. Så kom jag på den briljanta idén att springa upp för en skidbacke....bye,bye soft pass!
36 minuter i zon 5. Inte dåligt. Fick du 4 dagars återhämtning av Garmin efter det?
@jerka2.0 gött med lugna pass![]()
det var min plan också i söndags dvs lugnt pass Hade ingen runda planerad förutom 21 km. Så kom jag på den briljanta idén att springa upp för en skidbacke....bye,bye soft pass!
Tror det var 68 timmar om jag inte minns fel något på 60h iaf.36 minuter i zon 5. Inte dåligt. Fick du 4 dagars återhämtning av Garmin efter det?
Lägg i ättika utblandat med vatten. Tar bort dålig doftMitt råd är att inte köpa något för dyrt. Jag köper hellre lite billigare (men inte skräp) för att kunna byta lite oftare. Vindjackor har en förmåga att suga åt sig svettdoft, som är svår att tvätta bort. Och då svettas jag ändå ganska lite.
Härligt och bra jobbat!!Hyfsad fart på gubben så här i slutet på säsongen trots en något ofokuserad höst.
![]()
Tackar, nytt försök för dom av oss som inte fixade det igår den 6 Dec. funderar på att slipa lite på tiden då.Härligt och bra jobbat!!
Tips på löpklocka som inte kostar skjortan men heller inte känns som en plastleksak? Vad kör ni?
Tips på löpklocka som inte kostar skjortan men heller inte känns som en plastleksak? Vad kör ni?
+1 på den.Var sjukt nöjd med min Forerunner 245. Uppgraderade till 945 ”bara för att”, men ska jag vara ärlig använder jag väldigt få av 945:ans utökade funktioner...Och de har minimal effekt på min träning. Så jag skulle helt klart köpa en 245.
Tack, ska kolla in denVar sjukt nöjd med min Forerunner 245. Uppgraderade till 945 ”bara för att”, men ska jag vara ärlig använder jag väldigt få av 945:ans utökade funktioner...Och de har minimal effekt på min träning. Så jag skulle helt klart köpa en 245.
Du mäts på puls, tempo och vikt. Sedan jämförs du i din åldersgrupp.Kan nån förklara vad vo2 max mäter på för parametrar? Ligger konstant runt 55......men har denna veckan lagt in lite tuffare bana i skogen......så lite högre puls, lite längre sträcka....lite långsammare tempo.......så går värdet ner 1 point per löprunda?
![]()
Alltid smalast på fredagar....tyngst måndagar......hmmm. Gick iofs långsamt...5.49 tempo.......men va fan!!!Du mäts på puls, tempo och vikt. Sedan jämförs du i din åldersgrupp.
Så antingen har du blivit sämre... eller så kämpar din Garmin med GPS-mottagning i skogen (troligt) vilket ger långsammare tempo än verkligt. Eller så har du blivit tjockare mellan passen.
Alternativt så har du som jag en släng av köld-påverkad ansträngningsastma, vilket också påverkar prestationen. En seg dag kan också ge relativt högre puls för samma prestation, dvs lägre VO2max.
Du mäts som redan tidigare nämnts på tempo, puls och vikt. Klockan tar därmed inte ens hänsyn till hur tekniskt underlag du springer på.Kan nån förklara vad vo2 max mäter på för parametrar? Ligger konstant runt 55......men har denna veckan lagt in lite tuffare bana i skogen......så lite högre puls, lite längre sträcka....lite långsammare tempo.......så går värdet ner 1 point per löprunda?
![]()
Jag har tyvärr ingen koll på hur man får fram det. Själv gick jag och tog hjälp med att sätta tröskelnivåerna.Vad föredrar kollektivet för pulszonsinställningar?
Har kört baserat på Maxpuls förut, men den är inte så bra överensstämmande med min upplevda intensitet.
Testade pulsreserv, något bättre. Och nu senast gjorde jag en egen time trial för mjölksyretröskel (HRR-inställningen i Garmin), 30 min maxlöpning och tog snittet mellan 10'e och 30'e minuten men då känns det som att jag springer i zon 1 hur länge som helst nu när jag joggar, när det "känns" som zon 3.
Vet att det inte går att få till en exakt vetenskap utan riktiga tester i lab, men vore intressant att höra era erfarenheter.
Vad föredrar kollektivet för pulszonsinställningar?
Har kört baserat på Maxpuls förut, men den är inte så bra överensstämmande med min upplevda intensitet.
Testade pulsreserv, något bättre. Och nu senast gjorde jag en egen time trial för mjölksyretröskel (HRR-inställningen i Garmin), 30 min maxlöpning och tog snittet mellan 10'e och 30'e minuten men då känns det som att jag springer i zon 1 hur länge som helst nu när jag joggar, när det "känns" som zon 3.
Vet att det inte går att få till en exakt vetenskap utan riktiga tester i lab, men vore intressant att höra era erfarenheter.
Jag kör zoner baserat på tröskel. Tog också hjälp. Gick till testlabb och sprang hårt på löpband med andningsmask.Jag har tyvärr ingen koll på hur man får fram det. Själv gick jag och tog hjälp med att sätta tröskelnivåerna.
Det är så trevligt att springa, ligga på 139 i puls och känna att det kostar PRECIS INGENTING.......Jag kör zoner baserat på tröskel. Tog också hjälp. Gick till testlabb och sprang hårt på löpband med andningsmask.
Det finns för all del estimerande tester för att prova sig fram.
Mindre krävande ändå att göra tröskeltest i labb än maxpuls-test...
Brukar hamna på 139 i puls i snitt ......kommer knapp över 3 i träningseffekt.....ändå bästa nivån....Det är så trevligt att springa, ligga på 139 i puls och känna att det kostar PRECIS INGENTING.......![]()
135 för mig.Det är så trevligt att springa, ligga på 139 i puls och känna att det kostar PRECIS INGENTING.......![]()