• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Löpning. Nu riktigt OT

Blir nog en lätt lek för dig. Realistisk form nu kanske är 3.05.
Tror inte det är realistiskt att jag är i samma form i vår fartmässigt 😅 Jag tävlar mig alltid i form och det är dåligt med bra lopp under våren.
Låter rimligt! Ja, sista va verkligen sjukt jobbigt. Vet redan att inför nästa mara så är det flera pass på över 35 km som gäller!
Skadar definitivt inte att ha några bra långpass i benen. Dock är det svårt att planera in, de sliter rätt hårt och brukar för mig i alla fall sabba alla möjligheter till fartträning i säkert en vecka.
Inte för att jag iofs tränar mycket fart… Sprang ett intervall pass för någon månad, annars bara ett pass i marathon fart och det var i onsdags 😋

Tror inte det är realistiskt att jag är i samma form i vår fartmässigt 😅 Jag tävlar mig alltid i form och det är dåligt med bra lopp under våren.

Skadar definitivt inte att ha några bra långpass i benen. Dock är det svårt att planera in, de sliter rätt hårt och brukar för mig i alla fall sabba alla möjligheter till fartträning i säkert en vecka.
Inte för att jag iofs tränar mycket fart… Sprang ett intervall pass för någon månad, annars bara ett pass i marathon fart och det var i onsdags 😋
Haha exakt. Svårt som tusan att få in längre än ca 25 km under helgen utan att sabba första halvan av den kommande veckan…

Idag var jag ute och lufsade första långpasset på många år.
Tog och letade upp Sätila Trail och försökte följa det spåret, blev att vända ett antal gånger när jag följde fel stig/grusväg och sedan var man lite lagom seg i hjärnan och sprang sista loopen på fel håll, ville inte vända när jag väl förstod det....
Screenshot_20211017-201302.png

DSC_0893.JPG

DSC_0895.JPG

DSC_0896.JPG

Igår kväll var det en provapå-tur på Black Friday Trail Run-banan som Tolereds AIK anordnar.
Det var en mycket trevlig runda måste jag säga.
Det börjar med bredare park"stig" i kanske en knapp kilometer innan det blir in på smala stigar /obanat så det är nog bra inför loppet att de sträcker ut fältet.
Lite kuperat i början men det är på mitten som det blir bra kupering, riktigt trevligt och jobbigt när det går fortare kan jag tänka mig.
Mycket fina småstigar i detta kuperade avsnitt också.
På slutet blir det tyvärr lite transportsträcka till målet på park"stig" för att göra en kort tur in i skogen precis innan mål.

Har inte anmält mig ännu men kan nog mycket väl bli så.
Loppet startar för övrigt 19 så pannlampa gäller.

Opererade hälen i april. Kört rehab bra länge nu. Äntligen kan jag börja ta några staplande löpsteg. Går och springer om vartannat i 1-2 min intervaller med hög lutning för att få lite puls. Längtar att kunna komma ut och köra ett långpass i höstskogen. Kanske kan springa en sammanhängande mil till jul 😀

3A5FAEE6-7557-4CCB-9827-59CB092B44C5.png

Hej löparvänner!

Rehab-perioden har gjort mig rastlöst så har klickat hem en ny träningsklocka. Tänkte nu göra mig av med min ett år gamla Suunto 9 baro (ett år kvar på garantin). Liten ding vid kl9 annars i utmärkt skick. Mycket bra batteritid på dom här.

Är ingen sugen här så slänger jag upp den på köp/sälj eller tratten.
Priside 2000kr (laddsladd och kvitto medföljer)

Bilagor

• 3DA14997-7875-4F71-B762-B8D766FC2B73.jpeg
    3DA14997-7875-4F71-B762-B8D766FC2B73.jpeg
    286.6 KB · Visningar: 11
Någon som är sugen på 10km Höstrusket imorgon i Stockholm? Min löpar-kompis har fått ställa in så finns en gratis startplats.
Plus i kanten om man kan vara med och hara mig för att nå sub-40.

Tillbaka
Topp