Ja då har man provat ett nytt lopp, U3 Backyard.
Inget rent backyard utan 12 varv och snabbast på sista varvet vinner + att det fanns en poängtävling där man fick poäng baserat på vilken placering man kom in på respektive varv.
Loppet gick uppe på Lassalyckan i Ulricehamn och de 6,7 kilometrarna gick på 3,0 + 3,0 +0,7 varv.
Eftersom man inte gett sig in på dessa stolligheter tidigare så hade jag tagit med mig myyyycket kläder att byta mellan och mycket energi. (det visade sig att jag hade klarat mig med 1/3 av allt
![Smiling face with smiling eyes :blush: 😊](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f60a.png)
).
Jag lufsade på i mina varv med lite olika personer och varven betades av i tider runt 38 till 42 minuter så det blev tid till att trycka i sig energi och försöka vädra ur kläderna från fukt, ja även något byte lyxade jag till det med
Hux flux var elva "varv" avklarade och vi var nere på 12 personer som skulle ut på sista varvet (tror vi var 48 som startade).
Benen var väl inte helt pigga och en kille älgade iväg som attan, hade inte en chans att hänga på utan lufsade på i mitt tempo. Kände att det blev en stor lucka bakåt men jag fortsatte ändå i ett för mig hyfsat tempo, inga krampkänningar utan bara stumma ben. Lyckades hålla andra platsen och var mer än nöjd. Lyckades vinna poängtävlingen så det är jag grymt nöjd med.
Idag blir det nog bara förflyttning mellan soffa och kaffebryggaren