• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Löpning. Nu riktigt OT

5:25 tempo med puls 130-140 i två timmar. Hyfsad kondis :)
Själv är jag uppe på 150 efter en halvmil, men jag känner ju att pulsen blir lägre och lägre för varje runda jag kör. Det är väl bara att kämpa på.
Tack, jag har jobbat rätt mycket både på uthållighet och snabbhet. Gillar långa pass.

Börja lägga in lite snabba pass efter rehablöpning under vintern.
B4D478B7-0D7B-4BB6-B5FC-EFF4FE3F7ED8.jpeg
76362027-3819-48AB-9F93-F21893DFA5F4.jpeg

7 km fördelat på: 2 km uppvärmning, 1 + 1 km i tänkt milatempo och 1 + 2 i återhämtning resp. nedjogg. En lång bit kvar att hålla 4:36 i 10k för mig men bra att vara igång med lite jobbigare pass igen.
Vad har ni för tips för tillbakagång efter lågintensiv löpsäsong?

Börja lägga in lite snabba pass efter rehablöpning under vintern.
B4D478B7-0D7B-4BB6-B5FC-EFF4FE3F7ED8.jpeg
76362027-3819-48AB-9F93-F21893DFA5F4.jpeg

7 km fördelat på: 2 km uppvärmning, 1 + 1 km i tänkt milatempo och 1 + 2 i återhämtning resp. nedjogg. En lång bit kvar att hålla 4:36 i 10k för mig men bra att vara igång med lite jobbigare pass igen.
Vad har ni för tips för tillbakagång efter lågintensiv löpsäsong?
Efter lågintensiv träning skulle jag börja köra backträning för att bygga löpstyrka och förbättra löpsteget inför de snabbare passen.

Kuken!
3v med covid och 1v i alperna med bärs som huvudföda......gör att man inte sprungit på 4 v..........gris vad jobbigt det var idag och pulsen var ju helt FUBAR.........MEN...man är tillbaka......vilket är det viktiga......kämpfen!

Samma känsla här. Har varit en helt störd start på året. Massvis på jobbet, med barnen, pissväder, sjukdom, etc. Försöker tänka att det viktiga är att fokusera framåt. Men fan vad segt det är när man bara känner "jahapp, ytterligare en dag utan träning"

Samma känsla här. Har varit en helt störd start på året. Massvis på jobbet, med barnen, pissväder, sjukdom, etc. Försöker tänka att det viktiga är att fokusera framåt. Men fan vad segt det är när man bara känner "jahapp, ytterligare en dag utan träning"
Låter precis som för mig just nu.

Fick dock till ett grymt pass idag ska tilläggas men det var det första denna vecka. 3,5 km jogg, 5 x backintervaller på ca 2min10s till toppen och joggvila ned för att sen köra 3,5 km i tempofart med syra i benen

Låter precis som för mig just nu.

Fick dock till ett grymt pass idag ska tilläggas men det var det första denna vecka. 3,5 km jogg, 5 x backintervaller på ca 2min10s till toppen och joggvila ned för att sen köra 3,5 km i tempofart med syra i benen
Jag joinar också de klenas klubb.
Förkylning + corona har gjort att det inte blev någon löpning på dryga 1 månad men nu har det blivit några pass på upp till 11 km.
Anmälde mig i ett svagt ögonblick till Österlen Spring Trail så jag behöver få upp både distans och fart rejält utan några bakslag nu.

Tog sista mötet på kneget hemifrån för att komma ut innan mörker och regn, lyckades bra :)
Fick ihop ett litet längre pass idag med hyfsat mycket backar och väldigt mycket trail så det var riktigt skoj.
Dock passar inte skorna helt 100 sedan jag var tvungen att skaffa ilägg så det blir nog en blåsa....
Screenshot_20220218-193608.png

Gjorde ett maxtest (VO2max) och laktatmätning idag. Var riktigt kul att få lite siffror! Och att få reda på sina riktiga pulszoner. Det var också riktigt intressant att se hur mycket VO2max diffade mellan det tidigare uppskattade värdet från garminklockan och det faktiska värdet på testet idag :)
Blev sjukt nöjd med allt iallafall! :)

Gjorde ett maxtest (VO2max) och laktatmätning idag. Var riktigt kul att få lite siffror! Och att få reda på sina riktiga pulszoner. Det var också riktigt intressant att se hur mycket VO2max diffade mellan det tidigare uppskattade värdet från garminklockan och det faktiska värdet på testet idag :)
Spännande! Hur mycket diff?

Ser fram emot att kunna springa snart igen när våren kommer. Ett stort problem är att jag åkte på postcovid deluxe och har fått problem med andningen. Blir helt otroligt lätt andfådd och får en puls som rusar iväg. Ibland räcker det att gå 50 meter i halvrask takt för att pulsen ska dra iväg till 120. :( Hoppas verkligen det blir bättre snart. Blir promenader så länge och går ut på en nu.

5 km under 20 minuter för första gången. 🥇

Screenshot_20220219-164957_Connect.jpg

Tänkte springa tröskel 3x2 km men ändrade mig efter uppvärmningen. Glad att jag gjorde det. Nu känns 10 km under 40 minuter nåbart under året. Bra början på sportlovet.
Snyggt! Har aldrig gått för den distansen. Enda tider jag har är på 10km lopp.
skullle va kul att testa nån gång.

Kul, bra gjort. Ska göra stort hjärttest på fre med cykeltest mm….ska bli spännande…

Året 2022 har varit piss för min löpning. Trodde jag hade post covid i början av januari från en covid jag ej vetat av. Sen kom covid. Bam! Feber. Nere i 3v. Förrförra v ok. Bra förra v till onsdag. Hög feber igen.

Jag har 0m löpning i år. Min löpträningsgrupp startar om en månad igen. Kommer bli tufft.

Kämpa kroppen!

Tillbaka
Topp