felpost
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grattis, starkt jobbat!Slank under 3 idag för första gången på en mindre än optimal dag! Nöjd oavsett.
![]()
De absolut nästa rundorna är de man faktiskt springerÄr verkligen ingen bra löpare som vissa av er här men dagens 15km kändes riktigt bra i fin jämtländsk solnedgång! Lagom lunk tempo för en lördagskväll i mitt tycke
![]()
Snyggt! Välförtjänt! Välkommen till Sub 3-klubbenSlank under 3 idag för första gången på en mindre än optimal dag! Nöjd oavsett.
![]()
De absolut nästa rundorna är de man faktiskt springer![]()
Grattis, starkt jobbat!
Tack! Snart hoppas jag kunna gå med i sub 2:50 klubbenSnyggt! Välförtjänt! Välkommen till Sub 3-klubben![]()
Du behöver bara lätt finslipa nuvarande form och sen springa ett flackt lopp i bättre klimat. http://www.marathon06.com/2017/ är ett snabbt lopp i närtid. Det är en 34m stigning i antibes annars plattTack! Snart hoppas jag kunna gå med i sub 2:50 klubben![]()
Tror iofs att temperaturen i Växjö inte var så långt ifrån optimal, har för mig att 12° är bäst om man springer riktigt snabbt, så kanske ngn grad till för mig.Du behöver bara lätt finslipa nuvarande form och sen springa ett flackt lopp i bättre klimat. http://www.marathon06.com/2017/ är ett snabbt lopp i närtid. Det är en 34m stigning i antibes annars platt
65 samt cykling och simning är rätt imponerande. Men jo, bli snabb på marathon kräver att man lägger rätt mycket fokus på bara löpning. Du ska ju sikta på kvala till Kona nästa år, du verkar grym på alla tre disciplinerna.Tror iofs att temperaturen i Växjö inte var så långt ifrån optimal, har för mig att 12° är bäst om man springer riktigt snabbt, så kanske ngn grad till för mig.
Tror jag skulle behöva ett helt 6v block på över 10mil/v, hade en planerad innan loppet nu men det blev avbrutet och jag fick bara 2v på 100km och resten på 80. Har bara snittat 65km/v senaste halvåret så rätt lite. Men blir svårt att få ihop det med simning och cykling också. Tror faktiskt jag kommer skippa mara nästa år och fokusera på 10/hm
Ja lägger man på 18 mil cykel och 13km simning blir det en del! Kona vore kul och ska absolut försöka ta mig dit, men vi får se om det blir nästa år. Är lite sugen på att satsa på kortare distanser nästa år, skulle vilja få ner min miltid till 35.65 samt cykling och simning är rätt imponerande. Men jo, bli snabb på marathon kräver att man lägger rätt mycket fokus på bara löpning. Du ska ju sikta på kvala till Kona nästa år, du verkar grym på alla tre disciplinerna.
Jag tittade min statistik nu, snittar runt 50km i veckan (långt under hälften mot innan min operation) och jag tränar inget annat utöver mer än rehab. Men jag saknar motivationen, funderar på att göra marathon des igen. Jag behöver ett konkret mål för att komma tillbaka igen...
![]()
Glömde en detalj, detta är min favoritsko alla kategorier. Kinvara. Har haft 2 st 7or och nu åttan. Passar till det mesta. Snabb och skön sko. Lagom bred för mina Kalle Anka fötter också. Dock slits de rätt fort.
Yes, de rockar.Håller med - började köra Kinavara denna säsong faktiskt. Som asfalts- och packat grus-sko funkar den klockrent. Mycket skön, mycket känsla. Ser ingen anledning att byta, kommer att bli ett nytt par inför våren.
Och mörker trail-lopp planerat till nästa helg förresten - skall bli spännande! Pannlampa är kul!
Låter hur härligt som helst!Trotsade höstrusket här för en mil nu i eftermiddags. Faktiskt lite skönt med lite regn och blåst, så intensiv doft av höst ute i skogen. Första sex-sju gick helt okej, sen smack, rätt in i väggen. Krigade och krigade, gick skitsegt. Sen strax innan nio blev jag ikappsprungen av ett par betydligt vassare löpare, tog rygg på dom. Passerade ena av dom på 9,5, upp jämnsides med den andra vid parkeringen. Vettefan var den farten kom ifrån, men sjukt skön känsla. Steget stämde, bra tryck, så sjukt skönt.
Det var tydligen en mental vägg, sjukt kul att knäcka den!Sista kilometern var snabbaste på rundan.
Börjar tycka det här är riktigt kul!
Vad är en bra pannlampa för löpare? Behöver sitta stadigt..
Polaren köpte en sån här som han är nöjd med. http://www.valostore.se/produkt/lumonite_compass_r/Vad är en bra pannlampa för löpare? Behöver sitta stadigt..
Polaren köpte en sån här som han är nöjd med. http://www.valostore.se/produkt/lumonite_compass_r/
Hej, svårt att jämföra ett asfaltslopp med ett terränglopp. Jag tror det är jobbigare att göra bra tid på halvmarathon, som du skriver då under 1,45.Fan vad alla springer snabbt!
Vad är tuffast. Ursvik Extreame 15 km eller Göteborgsvarvet?
Sprang just nyss 15 km i backig terräng i Ursvik. Gick på under 2 timmar. Är inte supervältränad, men vill kunna springa i Göteborg i maj på kanske 1:45 eller något.
Tunnelbanebacken är inte att leka med. Var totalt slut efter den.
Håller med, har haft alla generationer utom 4:an och den senaste, fantastisk sko! I år gick jag dock över till Hoka One One Tracer, lite samma känsla i skon men faktiskt lättare trots betydligt mer dämpning. Då springer jag iofs mest Marathon, men kapade faktiskt 5 km PB med 45 sek med de skorna på också. Värt att testa om man gillar Kinvara som jag men vill variera sig lite.![]()
Glömde en detalj, detta är min favoritsko alla kategorier. Kinvara. Har haft 2 st 7or och nu åttan. Passar till det mesta. Snabb och skön sko. Lagom bred för mina Kalle Anka fötter också. Dock slits de rätt fort.
Jag har också gått över till bara Hoka, kör Tracer på lopp och Clifton på träning. Brukar dock få lite ont i vristerna efter 3+ mil i tracer pga dåligt stöd så de passar egentligen bäst för mig upp till halvmara. Ska köpa ett par ON och testa nu.Håller med, har haft alla generationer utom 4:an och den senaste, fantastisk sko! I år gick jag dock över till Hoka One One Tracer, lite samma känsla i skon men faktiskt lättare trots betydligt mer dämpning. Då springer jag iofs mest Marathon, men kapade faktiskt 5 km PB med 45 sek med de skorna på också. Värt att testa om man gillar Kinvara som jag men vill variera sig lite.
Å tusan. Tack för tipset, skall överväga dem inför nästa långlopp.Håller med, har haft alla generationer utom 4:an och den senaste, fantastisk sko! I år gick jag dock över till Hoka One One Tracer, lite samma känsla i skon men faktiskt lättare trots betydligt mer dämpning. Då springer jag iofs mest Marathon, men kapade faktiskt 5 km PB med 45 sek med de skorna på också. Värt att testa om man gillar Kinvara som jag men vill variera sig lite.
Vad kör du för typ av intervaller och hur snabbt? För att bli snabb måste man springa snabbtTips för att överkomma en platå?
Jag kör intervaller, varierar distanser och försöker mig på lite fartlekar.
Men nu har jag legat på 46 min /10km i månader.
Jag kan garanterat pressa ner tiden ett par minuter med lite vila, förberedning och vilja...
Men då får jag fanimej pusha.. Hårdare än vad jag vill pusha mig på ett motionspass.
Så sjukt frustrerande när ens löppartner (f.d elit) började motionslöpa igen för ett halvår sedan. Och han är nere och slickar på 40min redan.....