Det är ju det fina - att man bara tävlar mot sig själv och att alla andra är ens lagkompisarTack, håller ju inte riktigt din fart men siktar bara på 3:30. Du sub 3?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är ju det fina - att man bara tävlar mot sig själv och att alla andra är ens lagkompisarTack, håller ju inte riktigt din fart men siktar bara på 3:30. Du sub 3?
Bra tryck på det passet!När uppladdningen är sämsta tänkbara. När huvudet ber om att få slippa. När benen protesterar från första steget. När magen vänder sig ut och in. Och man ändå presterar. Minnet av den här rundan ska jag gömma undan och plocka fram när jag passerar 30k i Berlin.
![]()
Haha! Ingen hybris här.Bra tryck på det passet!
3:28? Du är ju redan där. Du behöver bara få till några långpass i april och maj så är saken biff!
Bra jobbat!Långpass idag. Mitt längsta träningspass någonsin. Sprungit halvmara 2015 o 2017 men inför dom loppen sprang jag 14km som längst på träning. Kändes riktigt fint, inga konstigheter med kondis, men lite känningar i kroppen. Drömmen om en Mara lever
![]()
Bra längd och fart!Långpass idag. Mitt längsta träningspass någonsin. Sprungit halvmara 2015 o 2017 men inför dom loppen sprang jag 14km som längst på träning. Kändes riktigt fint, inga konstigheter med kondis, men lite känningar i kroppen. Drömmen om en Mara lever
![]()
Pannbenet fick jobba idag. Snöoväder ute så 20 km på löpbandet..nästan uppe på 200 km i år, så planen att springa hela Sveriges längd 2020 är inom räckhåll.
![]()
![]()
Tackar! Jo, det är tufft med långpass på gymmet. Men kroppen kändes bra, kul att träningen börjar ge resultat. Jag har börjat köra ett intervallpass, ett tröskelpass och ett långpass i veckan. Det ger sjukt mycket mer än att som tidigare bara harva på i typ samma tempo och distans varje passBra jobbat - både med januari-distansen och med distansen på löpband - måste själv typ köra intervaller när jag kör band, är ju sjukt psykiskt nedbrytande!![]()
Tackar! Jo, det är tufft med långpass på gymmet. Men kroppen kändes bra, kul att träningen börjar ge resultat. Jag har börjat köra ett intervallpass, ett tröskelpass och ett långpass i veckan. Det ger sjukt mycket mer än att som tidigare bara harva på i typ samma tempo och distans varje pass![]()
Är sjukt imponerad av alla er som visar upp sådana här prestationer. 1,6 mil på 4:40 tempo...
Har satt upp ett mål att under 2020 springa minst 35 mil. Blygsamt jmf med de allra flesta av er men det är väl 35ggr mer än vad det har blivit de senaste åren... Är konditionsmässigt på nivån att jag önskar livet ur mig själv efter typ 2 km. Blir en runda om en stund!
Dessvärre inte, åkt på en förkylning och så fick jag riktigt (!) ont i benhinnorna typ halvvägs in i månaden. Så har dragit ner lite sedan dess så att det inte ska eskalera. Men jag är beslutsam att ta ikapp! Har inte tappat motivationen - tvärt om.Sista januari - dags för avstämning i tråden:
Har du kutat 30 kilometer i Januari nu?
#Bjoerlin76mot35mil2020
Dessvärre inte, åkt på en förkylning och så fick jag riktigt (!) ont i benhinnorna typ halvvägs in i månaden. Så har dragit ner lite sedan dess så att det inte ska eskalera. Men jag är beslutsam att ta ikapp! Har inte tappat motivationen - tvärt om.
Hur går det för dig?
Kraftfull hashtag. 35 mil 2020. Mycket pondus i det![]()
Väldigt frustrerande..!Aj, aj - det är alltid tråkigt när det är sjukdom och smärta som hindrar en från träning. Blir alltid väldigt mycket frustration.
Själv har jag haft en helt okej start på 2020, även om jag faktiskt haft lust att kuta mer, trots lite förkylning och liknande. Ligger faktiskt före årets distansmål än så länge - hunnit nästan dubbelt så långt i Januari som tänkt - nu handlar ju inte allt om kvantitet utan också om kvalité, men ändå...
Kör hårt!30 min till start. 6timmars på bana. galenskap säger vissa, galenskap säger andra.![]()
![]()
30 min till start. 6timmars på bana. galenskap säger vissa, galenskap säger andra.![]()
![]()
Hur gick det undrar vi ;-)30 min till start. 6timmars på bana. galenskap säger vissa, galenskap säger andra.![]()
![]()
Hur långt kom du?Jo men bra tycker jag nog. har ont i varenda sena och muskel idag. Trångt var det. Ingen höll samma tempo och bara en bana som var springbar. Det blir fler ultralopp för min del, men troligtvis inte på bana.![]()
Strax under 60kmHur långt kom du?
Var det inomhus?Jo men bra tycker jag nog. har ont i varenda sena och muskel idag. Trångt var det. Ingen höll samma tempo och bara en bana som var springbar. Det blir fler ultralopp för min del, men troligtvis inte på bana.![]()
Verkligen udda grej. Varvet var 193 meter.Var det inomhus?
Hur många var varven?
Bra pannbensträning![]()
Ja många varv blir det dåVerkligen udda grej. Varvet var 193 meter.
Grymt starkt.Strax under 60km![]()
60 km på 193 meters varv... bra jobbat! Mycket pannben. Ljudbok i lurar? Eller fick man inte ha lurar på?Verkligen udda grej. Varvet var 193 meter.