Tackar, det blev egen musik i lurar efter ca 4 timmar. Innan bara hallens musik.60 km på 193 meters varv... bra jobbat! Mycket pannben. Ljudbok i lurar? Eller fick man inte ha lurar på?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tackar, det blev egen musik i lurar efter ca 4 timmar. Innan bara hallens musik.60 km på 193 meters varv... bra jobbat! Mycket pannben. Ljudbok i lurar? Eller fick man inte ha lurar på?
Så sjukt starkt. Vi pratar alltså drygt 300 varv?! Fifan.Tackar, det blev egen musik i lurar efter ca 4 timmar. Innan bara hallens musik.
Faktiskt lika mycket hjärna som hjärta tror jag. Tänker springa ultravasan i höst och tror faktiskt inte det behöver vara tyngre. Frisk luft och vacker naturSå sjukt starkt. Vi pratar alltså drygt 300 varv?! Fifan.
Faktiskt lika mycket hjärna som hjärta tror jag. Tänker springa ultravasan i höst och tror faktiskt inte det behöver vara tyngre. Frisk luft och vacker natur![]()
Nej, har lite kontakter i sälen men inte dragit i dem ännu. Har förmodligen support med mig.Bra jobbat på 6-timmars, bra uppladdning och pannbens-träning!
Har du hittat boende till UV?
Nej, har lite kontakter i sälen men inte dragit i dem ännu. Har förmodligen support med mig.
Tänkte nästan bara ta en natt innan i sälen och sedan åka hemåt efter loppet.....
Gång och löpning varvat är säkert bra i början men 90-95% av maxpuls på varje pass låter förfärligt också för mig som springer regelbundet. Risken känns överhängande att du skadar dig eller tröttnar eller båda delarna. Visst är det ibland lite tungt att ta sig ut i februarivädret men om löpningen alltid känns obehaglig blir den knappast någon vana.Sprang lite förra vintern men sen kom våren och sommaren i vägen
Har tagit upp löpningen igen men valt ett annat upplägg den här gången.
Istället för att försöka springa längre och längre köra jag intervaller: 2 min gång, 2 min löpning osv i 30 minuter.
Mentalt är det mycket enklare för man vet att vilan (gången) kommer ganska snart
(Sen väger jag > 0.1 ton så knäna mår lite bättre).
Under löpningen når jag 90-95% av min maxpuls (beräknad på 220 - ålder).
Tempot är ca 5.30 min/Km.
Målet är bara att må bättre fysiskt och jag kommer inte att springa några lopp.
Min fråga är vad ni tycker om 2 + 2? Är det bra eller skulle ni rekommendera något annat?
Tack för din input!Gång och löpning varvat är säkert...
Hallå alla grymma löpare!
Är det någon av er som ska springa detta lopp?
https://www.edsvikenmarathon.se/
Jag har tänkt köra det med en kollega men han ska operera axeln veckan innan så hans plats är ledig, betald och klar. Vill någon springa med mig så hör gärna av er via pm så tar vi det detaljerna där. Springer inte i något super tempo men kring 6m/km så borde sluta på ca 2h 15m cirkus.
Lite osäker på hur loppet kommer se ut lördagen den 15/2 kl. 13 då det verkligen är beroende på väder. Vid is/kyla är tanken att man ska springa över Edsviken som man sprang runt på sommaren. Så kanske det blir runt den igen pga ingen is men ännu lite tid kvar så vi får se![]()
Det där var ju ändå ett ganska långt pass. Var också ute ca 80 minuter idag. På ganska krävande teknisk trail. Rötter, hällar, sankmark... I kortbyxor... den här vintern alltså... Apropå att känna sig sliten: Redan när jag hoppade på cykeln (ja, jag cyklar dit jag ska springa, så lite grand ett "duathlon") så bestämde jag mig för ett lugnt pass. Ibland dröjer det nästan 40 minuter innan jag kan/vill trycka på i högre tempo. Idag var det inte ens aktuellt. Sådana dagar får det bli uteslutande för nöje.Den senaste tiden har jag känt mig både sliten och nedtränad och löpningen har verkligen inte varit njutbar. Var inte alls sugen på att ge mig ut idag men helt plötsligt svarade benen och steget var lätt igen. Vilken känsla.
![]()
Shorts kör jag alltid i, tycker det är skönast så. Jag brukar kunna trycka på ganska tufft relativt snabbt men den senaste tiden har benen inte svarat och då är det frustrerande. Därför var dagens runda skönDet där var ju ändå ett ganska långt pass. Var också ute ca 80 minuter idag. På ganska krävande teknisk trail. Rötter, hällar, sankmark... I kortbyxor... den här vintern alltså... Apropå att känna sig sliten: Redan när jag hoppade på cykeln (ja, jag cyklar dit jag ska springa, så lite grand ett "duathlon") så bestämde jag mig för ett lungt pass. Ibland dröjer det nästan 40 minuter innan jag kan/vill trycka på i högre tempo. Idag var det inte ens aktuellt. Sådana dagar får det bli uteslutande för nöje.
Bra jobbat2 "rekord" på kort tid. Snabbast km tid samt längst total längd. Fick ett pass i veckan i snöslask med, träna lite pannben. Men nu är det barmark här igen.
![]()
![]()
Se till så att du har ett par skor som funkar för din löpstil. Köp ett par vadskydd från ex Rehband, alltså med både värme och kompression. Håll dig till huvudsakligen ett underlag.Har någon här något tips på vad man kan göra för att motverka smärta i vader, framsida underben (muskeln som böjer foten uppåt) samt i benhinnorna? Var precis ute på en liten löprunda men det gör för jäkla ont i allt detta. Antar att man bör vila för att låta benhinnorna återhämta sig, men vad bör göras för underbensmusklerna? Lite mer uppvärmning? Fortsätta löpa som vanligt och hoppas att de vänjer sig? Tacksam för input!
Stort tack! Ska kika på en gång. Tror att skorna ska vara ok - fick hjälp på löplabbet när jag köpte dem och vad jag kan avgöra känns de bra.Se till så att du har ett par skor som funkar för din löpstil. Köp ett par vadskydd från ex Rehband, alltså med både värme och kompression. Håll dig till huvudsakligen ett underlag.
Jag har haft problem med vaderna sedan urminnes tider men när jag vidtog dessa åtgärder försvann det direkt.
Grymt! Hoppas att det fortsätter så. Testa gärna att sitta på en spikmatta också, för återhämtningen.Tyckte nog att det kändes bättre med vadkompressionen @galácticon ! Knappt någon muskelsmärta alls så det verkar lovande för fortsättningen.
![]()
Tack för alla tips!Grymt! Hoppas att det fortsätter så. Testa gärna att sitta på en spikmatta också, för återhämtningen.
Självklart, vi hjälps åtTack för alla tips!![]()
Så mycket aktivitet kring jul och nyår och nu är tråden på utdöende. Kom igen nu, nu lyfter vi den igen. Annars visar vi bara att den här följer gängse nyårslöfte-cykel...![]()
Exakt!Äh du kan vara lugn - vi tuggar på i tysthet.
Äh du kan vara lugn - vi tuggar på i tysthet.
Gott att höra!Exakt!
..men när det frågas.
![]()
Bittert när det blir så. Kriga vidare!Frisk/sjuk om vartannat.......jävla skitungar att dra hem mög.......springer när jag kan. Ligger nu 7 mil efter budget ytd!! Fekking skit....