• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Löpning. Nu riktigt OT

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Hämta nummerlapp från första lådan. Det känns mäktigt.
082A9629-4BD8-4C88-831A-421873C449B6.jpeg
 

Norken

Panerai
2-Faktor
Så segt, tränat inför halvmaran på lördag en längre tid och hoppades på att kunna persa. Förra veckan drog jag på mig barnens förkylning med ont i halsen och lätt feber på tisdag/onsdag sedan bättre och bättre men känt mig lite trött. Körde lätta pass i söndags och måndags utan att pulsen agerade konstigt och trodde allt var good to go. Bara lite tröttare än vanligt. Sen idag känner jag mig seg i kroppen igen men ingen feber. Känner att starten är i fara men får se hur närmaste dagarna artar sig.. hur skulle ni erfarna tänkt?
Kom till start och kom i mål. Tydligt påverkad av sista veckornas dåliga uppladdning. Låg ca 7-8 slag högre i puls på något långsammare tempo än vad jag gjorde veckan innan jag blev sjuk…

Landade på 1.40.30 vilket var 7-8 min långsammare än förhoppningen. Men ändå skönt att genomfört loppet. Nu en välförtjänt öl och hamburgare!

Hur gick det för dig @jerka2.0 ?
28275373-1D75-484A-8257-0BE0A97BF896.jpeg
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Kom till start och kom i mål. Tydligt påverkad av sista veckornas dåliga uppladdning. Låg ca 7-8 slag högre i puls på något långsammare tempo än vad jag gjorde veckan innan jag blev sjuk…

Landade på 1.40.30 vilket var 7-8 min långsammare än förhoppningen. Men ändå skönt att genomfört loppet. Nu en välförtjänt öl och hamburgare!

Hur gick det för dig @jerka2.0 ?
28275373-1D75-484A-8257-0BE0A97BF896.jpeg
Bra jobbat.
Jag har också känt mig lite risig i veckan, tror jag drog på mig en sträckning eller inflammation eller nåt skit senast på Lidingö. Så jag var tveksam till start.
Men kände mig pigg idag och ville få in detta som sista ordentliga pass innan LL.
Höll riktigt jämna splittar och kom in några minuter under 1.30 med 157 i Snittpuls.
Så mycket nöjd.
Hoppas nu bara på att läka helt till nästa helg.
 

Norken

Panerai
2-Faktor
Bra jobbat.
Jag har också känt mig lite risig i veckan, tror jag drog på mig en sträckning eller inflammation eller nåt skit senast på Lidingö. Så jag var tveksam till start.
Men kände mig pigg idag och ville få in detta som sista ordentliga pass innan LL.
Höll riktigt jämna splittar och kom in några minuter under 1.30 med 157 i Snittpuls.
Så mycket nöjd.
Hoppas nu bara på att läka helt till nästa helg.
Snyggt!
 

Johan86

Panerai
2-Faktor
Lycka till allihop! Jag har hamnat i startgrupp 2 men vetesjutton om jag platsar, träningen har inte riktigt blivit så mycket som tänkt i år.
 

David71

Rolex
2-Faktor
Vaknade klockan 5 imorse och spontananmälde mig till Lidingöloppet. Hade migrän igår så ingen förberedelse. Förra helgen sprang jag Stockholm Halvmarathon och det gick fruktansvärt tungt, har aldrig varit så nära att ge upp. Så det var skönt att ha en så lätt känsla, kul att kunna ta silvermedalj också 🙏🙂

Valde att springa i Puma Deviate Nitro istället för Vaporfly som jag brukar springa med. Har aldrig sprungit terräng med Vaporfly så ville inte chansa.

DSC_0291.JPG
 

VanDusen

Rolex
2-Faktor
Vaknade klockan 5 imorse och spontananmälde mig till Lidingöloppet. Hade migrän igår så ingen förberedelse. Förra helgen sprang jag Stockholm Halvmarathon och det gick fruktansvärt tungt, har aldrig varit så nära att ge upp. Så det var skönt att ha en så lätt känsla, kul att kunna ta silvermedalj också 🙏🙂

Valde att springa i Puma Deviate Nitro istället för Vaporfly som jag brukar springa med. Har aldrig sprungit terräng med Vaporfly så ville inte chansa.

DSC_0291.JPG
Snyggt! Grattis!!!
 

bullen

Cartier
Fått lite blodad tand efter Lidingöloppet i helgen.
Det var första gången jag sprang och satan var jobbigt det var. Behöver helt klart komma bättre förbered nästa år 😂

Är just nu utan löparklocka, finns det någon här som köpt ny och vill bli av med sin gamla?
 

jocklas

Cartier
2-Faktor
På tal om löparklockor. Var ute igår med några vänner och sprang lite kuperade stigar. Efter klockan laddade upp aktiviteten såg jag den här fina grafen:

FB6F901E-9501-4836-ADFA-5DFA46FF09A7.png


Lite märkligt och det verkar som att den kom igång efter första backen. Är det någon som har varit med om något liknande? Det är en Garmin Fenix 3 som har loggat rundan.
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Lycka till ni som ska springa Hässelby i morgon.
För mig själv blir det första passet sedan Lidingöloppet då jag fick nån
inflammerad ljumske eller så som jag kört rehab på.
Ska dra runt min son på sub 60 har jag tänkt mig (o han med).
 
Topp