Håller med! Lika viktigt som boettstorleken för hur den kommer sitta. Lika viktigt är det att ha koll på bredden av handleden och inte stirra sig blind på omkretsen...Det är ett väldigt viktigt mått som jag önskar alla tillverkare kunde skriva ut.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Håller med! Lika viktigt som boettstorleken för hur den kommer sitta. Lika viktigt är det att ha koll på bredden av handleden och inte stirra sig blind på omkretsen...Det är ett väldigt viktigt mått som jag önskar alla tillverkare kunde skriva ut.
Kan man få se en bild på din La grande classique?Gör det inte, den är ju en sån perfekt retro allrounder! Den passar ju till allt utom bad. Jag har själv den större 40mm med safirglaset. Varje gång jag ska ha en klocka på läder är det den eller La grande classique presence som åker på. Perfekt duo imo.
Blir en vårbild eftersom jag inte vill svetta sönder armbandet i värmen...Kan man få se en bild på din La grande classique?![]()
En riktig keeper - perfekt till lite mer dressare tillfällen (då den slinker under manschetten). Grattis till en fin klocka!Blir en vårbild eftersom jag inte vill svetta sönder armbandet i värmen...
![]()
![]()
Väldigt trevligt med riktigt tunn klocka ibland.
Jag tänkte skaffa en i guldfärg också till lite mer dressade tillfällen. Ska lägga till att det är den större modellen. Tror den är 38,5 eller 39mm. En riktig DW killer![]()
Tack! Jag tycker den funkar till det mesta egentligen eftersom den har både datum och sekundvisare. Vill man kan man förstås slänga på ett nato ála DW. En rolig detalj i sammanhanget är att den håller tiden långt över förväntan, skulle tro att den ligger under 10spyEn riktig keeper - perfekt till lite mer dressare tillfällen (då den slinker under manschetten). Grattis till en fin klocka!
Fantastiskt! Som du säger - det är en riktig DW-killerTack! Jag tycker den funkar till det mesta egentligen eftersom den har både datum och sekundvisare. Vill man kan man förstås slänga på ett nato ála DW. En rolig detalj i sammanhanget är att den håller tiden långt över förväntan, skulle tro att den ligger under 10spy![]()
Glädjande med någon som förstår charmen med bra kvarts![]()
Astron gps-synkar av sig själv varje dag, V.H.P.’n är hur stabil som helst efter endast 3 veckorOch LaGrande Presence synkades i Februari
Är man HAQ nörd så är man
![]()
Riktigt fin samling!![]()
Astron gps-synkar av sig själv varje dag, V.H.P.’n är hur stabil som helst efter endast 3 veckorOch LaGrande Presence synkades i Februari
Är man HAQ nörd så är man
![]()
@TompaC kanske vet .Någon sett de nya hydroconquesten hos AD, eller vet när dom kommer ut?![]()
Vad jag hört så kommer de i september Oktober som vanligt med SGNs Bazel släpp.@TompaC kanske vet .
Det blir bättre kommande årVad jag hört så kommer de i september Oktober som vanligt med SGNs Bazel släpp.
HeheDet blir bättre kommande år![]()
Jag inväntar samma gummi till min V.H.P. Skulle antagligen komma sen höst/vinterSåg att Klockia fått in några av de nya Hydrosarna för förbeställning. Inget säkert leveransdatum utan bara "slutet av 2018". Grå, Blå och Svart. Den grå fanns med både gummi och länk. 41 mm-varianten på alla hittills och pris på ca 13.700
Du har en bra poäng där. De kommer att kunna fokusera väldigt mycket på framtagningen av modellerna överlag.@TompaC @Embridioum jag tror faktiskt på allvar att det kommer bli bättre just ur den aspekten, att man (nu när SG hoppar av Basel) slipper visa halvfärdiga modeller just för att mässan har ett datum. Nu kan dom istället lansera klockorna när dom är klara och kan komma i handeln. Jag skulle inte gå så långt som att kalla mig impulsköpare, men jag vill ha kortare puckar, annars hinner intresset svalna. 1. Man ser bilder ifrån mässan, blir sugen. 2. Börjar efterforska och lära sig detaljer om den nya modellen. 3. Går till sin lokala urmakare och testar klockan. Finns pengar så köps den. Finns det inte så börjar sparandet för att sedan köpas direkt finanserna är klara. Om det är som nu, steg 3 ligger åtta månader bort, då blir det sällan någon affär för mig. Då har man sett så mycket bilder och läst så mycket om klockan att när den väl kommer är man mätt. Jag tycker den nya hydron är riktigt snygg, men den kommer inte finnas i butik i samklang med min plånbok. Den kommer bli en typisk sån som man köper efter tre år till ett bra beg pris istället![]()
Möjligen SIHH, men jag tror att man kommer använda sig mer och mer av sociala medier för lanseringar, även olika forum osv i kombination med gamla kanaler. Jag minns inte vem det var som sa det ifrån SG, men tydligen gav Basel betydligt mindre än det kostade.Du har en bra poäng där. De kommer att kunna fokusera väldigt mycket på framtagningen av modellerna överlag.
Undrar bara vilket forum delmoment använda sig av för att lansera klockorna. Kommer de göra någon egen ”Bazel” eller kommer de enbart marknadsföra via nätet och sedan låta klockorna komma ut snabbare till AD.. time Will tell!
Njae SIHH vetefan.Möjligen SIHH, men jag tror att man kommer använda sig mer och mer av sociala medier för lanseringar, även olika forum osv i kombination med gamla kanaler. Jag minns inte vem det var som sa det ifrån SG, men tydligen gav Basel betydligt mindre än det kostade.
@TompaC @Embridioum jag tror faktiskt på allvar att det kommer bli bättre just ur den aspekten, att man (nu när SG hoppar av Basel) slipper visa halvfärdiga modeller just för att mässan har ett datum. Nu kan dom istället lansera klockorna när dom är klara och kan komma i handeln. Jag skulle inte gå så långt som att kalla mig impulsköpare, men jag vill ha kortare puckar, annars hinner intresset svalna. 1. Man ser bilder ifrån mässan, blir sugen. 2. Börjar efterforska och lära sig detaljer om den nya modellen. 3. Går till sin lokala urmakare och testar klockan. Finns pengar så köps den. Finns det inte så börjar sparandet för att sedan köpas direkt finanserna är klara. Om det är som nu, steg 3 ligger åtta månader bort, då blir det sällan någon affär för mig. Då har man sett så mycket bilder och läst så mycket om klockan att när den väl kommer är man mätt. Jag tycker den nya hydron är riktigt snygg, men den kommer inte finnas i butik i samklang med min plånbok. Den kommer bli en typisk sån som man köper efter tre år till ett bra beg pris istället![]()
Snyggt! Klippte du alla 3 samtidigt?@Roffe det blev affär...
Jag beställde lite band ifrån watchbandcenter, tänkte att man kunde låta alligatorbanden vila tills i höst och under tiden bära lite annat.
Först ut Rios Cordovan till den svarta Heritage Conquest. Tyvärr hittade jag inget 20/16 så det blev 20/18, men jag hade ett 18 lås liggande så det får duga.
![]()
Speciell känsla i detta läder, man riktigt känner hur det kommer åldras med värdighet.
![]()
Näst på tur, LaGrande Presence guld, nu med blått saffianomönstrat. Klär den riktigt bra tycker jag.
![]()
Och sist ut, tvillingen i stål som gärna agerar arbetsklocka, nu med grönt gris ifrån Meyhofer. Löjligt mjukt och följsamt. Passar utmärkt till Jeans & vit T-shirt.
![]()
Ja, banden, inte klockornaSnyggt! Klippte du alla 3 samtidigt?![]()
Haha, attans, jag som hoppades på klockorna!Ja, banden, inte klockorna![]()
Hade jag fått bra rabatt såHaha, attans, jag som hoppades på klockorna!![]()
Haha!Hade jag fått bra rabatt så![]()