• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines

C-J

Panerai
2-Faktor
Hej!

Är det någon som vet varför Longines Conquest med svart urtavla har målade index, medan vit inte har det?
Bjuder på ett handledsskott:)
image.jpg

Mvh
Hmm menar du att de inte är aplicerade eller att det är målat på indexen som inte är siffror?:)
 

Swisswatches

Cartier
aha vad knäppt:confused: den blåa verkar också ha applicerade index, aja klockan är fin iallafall:D
Ja det är lite speciellt, en teori skulle kunna vara att den svarta säljer bättre vilket skulle kunna leda till att de ger den blåa och den vita en extra detalj för att förbättra försäljningen. Tack så mycket, jag är mycket nöjd med klockan ändå:)

Mvh
 
  • Like
Reactions: C-J

MrJazze

Panerai
2-Faktor
En fundering till er med LLD.
Min LLD skamlat lite från den vridbara dykringen och brukar hamna en aning off center efter en tids avändning. Jäkligt störande och inte värst premium.
Fler som noterat detta?

E297084A-A1F6-458F-8FBC-B4358E7279DC.jpeg
 
  • Like
Reactions: Beo

daveid

Cartier
2-Faktor
En fundering till er med LLD.
Min LLD skamlat lite från den vridbara dykringen och brukar hamna en aning off center efter en tids avändning. Jäkligt störande och inte värst premium.
Fler som noterat detta?

E297084A-A1F6-458F-8FBC-B4358E7279DC.jpeg
Nej, på min LLD den sitter den alltid fast där jag lämnade den, utan att röra på sig. Har du garantitid kvar så skulle jag lätt lämna in den, låter som att något är löst/inte sitter som det ska.
 
  • Like
Reactions: Beo

Fergi

Rolex
2-Faktor
Nån som tröttnat på sin Conquest V.H.P. 41 eller 43mm och vill byta mot en marathon gsar på canvas så är detta en heads-up. bytes annons kommer på k&s under kvällen
 

coolrader

Panerai
2-Faktor
Kastar in lite bilder på några av de Longines som hunnit passera genom åren :)
Nuvarande Conquest 41mm: (finns på K&S)

IMG_20171215_201545_397.jpg


Hydroconquest 48mm chrono, köpt ny hos Rydbergs för 7-8 år sen, tyvärr såld sen länge (nån som har en till salu?)

SDC10521.jpg


70-tals dressare, kul parentes :)

SDC10518.jpg



Hydroconquest 41mm, blå och även den såld sedan länge, mycket trevlig klocka!

l.jpg

Okynnesbumpar mitt eget inlägg som jag gjorde för nästan exakt ett år sedan (+ en dag) med dagens nyförvärv, en mycket trevlig svart 41mm HC Automat, suddigt fotad i julljusstakens sken :)

809E5CA0-2833-4945-909F-414C1A0CDFD9.jpeg
 
Topp