Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jo jag håller med dig. Men nu är ju redan diskussionen igång.Är övertygad att sånt här händer. Köper dock inte att nån som aldrig ens köpt något tidigare skulle få köa på en BLRO och sedan komma undan med ett par Tag för 10k styck. Men jag kanske bara är cynisk.
För nån som mig låter det som en rätt bra deal, men är man inte insatt är det naturligtvis surt.
Vad AD borde göra är att förmedla att de förväntar sig merköp för att de skall släppa eftertraktade modeller till nya kunder.
Otroligt störigt att en butik som man helst bara sluppit interagera med ska utnyttja andrahandsvärdet av en produkt för att själva tjäna pengar. Är inte konstigt att det blir mer och mer populärt att skippa mellanhanden och sälja direkt till kund.Finns säkerligen andra förklaringar också men 1+1 brukar bli...3![]()
Vårt forum heter ju faktiskt inte Rolexsnack, även om man kan tro det.Hehe...dom här trådarna är alltid lika underhållande att läsa snillen spekulerar! Med tanke på att killen är ny på scenen, vad det nu innebär, så är jag faktiskt mer nyfiken på, hur han hittade till Rolexforums och inte hit!
Det finns en term som KKV använder sig av: Kopplingsförbehåll.Det är inget tvång i någon juridisk mening och ARN är heller ingen instans som har något att säga om ämnet. De kan på sin höjd ha åsikter om vad som står i ett köpeavtal. Här finns inget sådant.
Då är herrn inte läskunnig.
WTF!Finns ju trådar på TRF där folk säger att de bjuder säljarna på middag, går förbi med tårtor och tackkort...![]()
Har hänt för länge sen, ofta med "handlare" utbytt mot "skojare". Bil-, Häst-, klock- är gamla klassikerbranscher.Undrar när "klockhandlare" kommer börja användas i folkmun såsom "bilhandlare" ibland används för att beskriva handlare/företagare med tveksamma metoder... ?
Kanske delförklaring till varför om jag förstått rätt Rolex inte skickas längre från AD till köpare, distansköplagen.
Jag vet flera utan någon som helst historik som fått hämta ut en pepsi. Märkliga ”listor”.Jag köper inte storyn. 126710BLRO har varit kraftigt eftertraktad sedan dag 1 så sannolikheten att en helt okänd person skulle få ställa sig i kö sådär är låg.
Jag tycker inte ADs beteende är ok, men faktum är att han ändå skulle gå med vinst om han sålde de tre klockorna så det är svårt känna så mycket sympati här. Om storyn ens är sann, vilket jag är tveksam till.
Jaha det är möjligt.Rolex som vill att samtliga försäljningar sker i butik.
Happ! Då får jag masa mig in och ställa mig på alla listor då. Nån som vill köpa en masa TAGs om två år?Jag vet flera utan någon som helst historik som fått hämta ut en pepsi. Märkliga ”listor”.
Nu gällde denna tråden Rolex men det lär knappast vara unikt för just Rolex om AD håller på såhär? Detsamma borde rimligtvis gälla AP, Patek mfl.Rolex, för de utan självrespekt.
Otroligt störigt att en butik som man helst bara sluppit interagera med ska utnyttja andrahandsvärdet av en produkt för att själva tjäna pengar. Är inte konstigt att det blir mer och mer populärt att skippa mellanhanden och sälja direkt till kund.
Vet flera som köpt diverse två-tons dam, chopard, cartier etc för att stärka sin relation med ad.Är inte inne i Rolex AD-världen alls men ni som är, skulle ni säga att de flesta som åker för att plocka ut en populär modell är beredda på att behöva köpa mer klockor än den de köat för?
Andrahandsvärdet på Rolex gör ju frågan mer komplicerad, men aldrig i hela mitt liv att jag skulle hoppa genom ringar som en cirkushund på det där sättet. Tror inte jag är kapabel att vilja ha något så mycket.
Verkligen!Beteendet är trist och för mig förstör det charmen med att köpa från AD..
av egen erfarenhet har jag fått mycket bättre bemötande när jag köat för patek än när jag försökt ställa mig i rolex-kö. Huruvida det är märket eller handlarens policy som skiljer sig låter jag vara osagt.
Det är väl inte konstigt i och för sig att folk tror att man ska kunna köpa de varor som annonseras? Jag förstår att man vill vara snäll mot stamkunder. Men ett korrekt bemötande gör ju att man kan få nya stamkunder.Bara baserat på antalet personer man ser/hör komma in och fråga om samma tre Rolexmodeller vartenda gång man själv befinner sig inne på valfri Rolex-AD, får mig att tro att det är något som tär på tålamodet hos säljarna. Säger inte att det är rätt, säger bara att jag själv nog också hade blivit ganska snäsig och sarkastisk av mig om jag vore säljare på en Rolex-AD.
Det är väl inte konstigt i och för sig att folk tror att man ska kunna köpa de varor som annonseras? Jag förstår att man vill vara snäll mot stamkunder. Men ett korrekt bemötande gör ju att man kan få nya stamkunder.
Särskilt ointresserade lär de vara av nya "stamkunder" som bara är intresserade av klockor som går att tjäna pengar på.Min känsla av det hela är att varken Rolex eller Patek behöver, vill ha eller har kapacitet för fler stamkunder. De vill sälja till befintliga VIPar och kränga juvelbeströdda damklockor till Kinesiska kvinnor. Typ så.
Det tror jag också. Frågan är ju varför de inte bara höjer priset, tills det kommer upp i det som folk tydligen är villiga att betala. Men deras marknadsföringsavdelning vet säkert vad de håller på med för hypen tycks ju hålla i sig.Min känsla av det hela är att varken Rolex eller Patek behöver, vill ha eller har kapacitet för fler stamkunder. De vill sälja till befintliga VIPar och kränga juvelbeströdda damklockor till Kinesiska kvinnor. Typ så.
Det verkar inte så med tanke på hur många som når gråhandlarna via "stamkunder". För övrigt är det ganska dödfött att tjäna pengar på klockor. I alla fall om man värderar sin tid.Särskilt ointresserade lär de vara av nya "stamkunder" som bara är intresserade av klockor som går att tjäna pengar på.
Fast det pratades om Rolex nu väl, inte ADs?Det verkar inte så med tanke på hur många som når gråhandlarna via "stamkunder". För övrigt är det ganska dödfött att tjäna pengar på klockor. I alla fall om man värderar sin tid.