• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Maurice Lacroix Aikon Automaic

Idag fick jag hem min svarta 39:a som jag köpte för några veckor sen. Sjukt nöjd och storleken är perfekt, -nästan lite stor efter att ha burit en 36mm gammal Mondia senaste dagarna.
Ber om ursäkt för bristande fotokunskaper:
20190905_111211.jpg
20190905_110617.jpg
20190905_112424.jpg
 
En fråga förresten:
Beställde min Aikon från Klockia. Paketet fanns förutom klockan endast en instruktionsbok och lite bifogade fraktpapper. Det fanns inget cert eller liknande. Tankar kring det?
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Idag fick jag hem min svarta 39:a som jag köpte för några veckor sen. Sjukt nöjd och storleken är perfekt, -nästan lite stor efter att ha burit en 36mm gammal Mondia senaste dagarna.
Ber om ursäkt för bristande fotokunskaper:
20190905_111211.jpg
20190905_110617.jpg
20190905_112424.jpg
Ruskigt fin den där! Har bara sett 42mm modellen in real life och den kändes lite stor så denna lär sitta som en smäck! Sugen minst sagt:)
 

Jojje90

Omega
Har gått och blivit rejält förälskad i ML Aikon modellen, i synnerhet 39mm med den blåa tavlan.
Då det börjar dra sig mot black friday så undrar jag om någon har koll på om det brukar finnas bra rabatter på klockor då? Tänker mig att det kanske är läge att hugga en då och spara någon tusenlapp.
 

Sallberg

Omega
2-Faktor
Sitter här med beslutsångest DELUXE... Ska det vara värt att lägga några tusenlappar till på att få tag på en 39mm istället för 42mm...? Vad tycker ni om 42an, är den för stor för en 17cm handled?
 

EPL89

Cartier
Paneristi
2-Faktor
Beställ inte alligatorband till er Aikon från Magnussons Ur bara... Har väntat i 13 månader, och de är nog de sämsta jag varit med om när det gäller att hålla mig uppdaterad; och jaga distributören kring det...
 
Topp