• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Maurice Lacroix Aikon Automaic

Engi

Omega
Idag fick jag hem min svarta 39:a som jag köpte för några veckor sen. Sjukt nöjd och storleken är perfekt, -nästan lite stor efter att ha burit en 36mm gammal Mondia senaste dagarna.
Ber om ursäkt för bristande fotokunskaper:
20190905_111211.jpg
20190905_110617.jpg
20190905_112424.jpg
Idag fick jag hem min svarta 39:a som jag köpte för några veckor sen. Sjukt nöjd och storleken är perfekt, -nästan lite stor efter att ha burit en 36mm gammal Mondia senaste dagarna.
Ber om ursäkt för bristande fotokunskaper:
20190905_111211.jpg
20190905_110617.jpg
20190905_112424.jpg
In size 39 it's perfect !
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor

haavjuss

Omega
Jag övervägde att skaffa mig en Aikon ett tag. Det som höll emot var att den är likt två andra modeller.

Men efter deras nya modell kommer jag aldrig röra en ML. Hur likt en Omega SMP är inte detta?
https://www.mauricelacroix.com/ch_en/aikon-venturer-43mm-ai6058-ss002-430-2
Tycker inte den är mer lik SMP än vad till exempel tag heuers aquaracer är lik smp, om man ska vara sån.
https://stjarnurmakarna.se/klocka/a...MI1fvQxtek5gIVFaqaCh11XwjHEAQYAiABEgKfQfD_BwE
 

Sallberg

Omega
2-Faktor
Dags att liva upp denna tråden nu när jag söker efter en Aikon automatic 39mm blå urtavla. Hur känns den för er som haft både den och en 42mm? Jag har en handled som mäter ca 17 cm, är den värd några tusenlappar extra för reduceringen från 42 till 39mm?
 
Dags att liva upp denna tråden nu när jag söker efter en Aikon automatic 39mm blå urtavla. Hur känns den för er som haft både den och en 42mm? Jag har en handled som mäter ca 17 cm, är den värd några tusenlappar extra för reduceringen från 42 till 39mm?
Köp 39!!
Jag ligger runt 17,5 cm runt handleden och är supernöjd med 39. Den hade t.o.m. kunnat få vara 37-38.
Provade båda innan jag köpte och tyckte att 42 satt bra också men nu är jag väldigt nöjd med att jag valde 39!
 

Sallberg

Omega
2-Faktor
Congrats, beautiful, I just hope that Maurice Lacroix will present at next Basel fair this grey version and the white one in 39 mm ...
Thanks! I just had my eyes on this piece 30 minutes before the auction-winner would be decided but I have been looking for an Aikon for a very long time. Decided on the spot and bought the piece, already been complimented by many. A 39mm would fit great for many smaller wrists (including mine).
 

Sallberg

Omega
2-Faktor
Bara till att gratulera! Har själv haft span på en blå 39mm länge nu. Du får gärna recensera den där efter några dagar på armen!
Det ska jag se till att göra! Kan redan nu säga att om valet ges mellan en 39mm och 42mm så skulle jag med mindre handled välja 39mm, rekommenderar andra att göra detsamma. Med det sagt får jag acceptera att ha en lite större klocka då jag tycker denna varianten är riktigt cool, tyvärr finns denna inte 39mm (ännu).
 

haavjuss

Omega
Man är ju ingen mästerfotograf men det jag vill ha sagt är; - sluta spana, köp!
20200212_162747.jpg
Jag hör vad du säger, och håller i teorin med dig till 100 procent. Sen är det som det är med budget och andra åtaganden och husfridsuppehållande löften och liknande. Ett nyköp just nu skulle kräva att jag släpper en eller två klockor som jag verkligen inte vet om jag är beredd att släppa. Så, det blir till att spana och fundera ett tag till!
 

haavjuss

Omega
Det ska jag se till att göra! Kan redan nu säga att om valet ges mellan en 39mm och 42mm så skulle jag med mindre handled välja 39mm, rekommenderar andra att göra detsamma. Med det sagt får jag acceptera att ha en lite större klocka då jag tycker denna varianten är riktigt cool, tyvärr finns denna inte 39mm (ännu).
Bra input! Det är en riktigt fin variant du lagt vantarna på. Jag har inte världens minsta handled (ca 19 cm) men trivs bäst i klockor mellan 36-38 mm så en 42 känns utesluten för tillfället. Skulle behöva prova en i köttet för att veta säkert.
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Bra input! Det är en riktigt fin variant du lagt vantarna på. Jag har inte världens minsta handled (ca 19 cm) men trivs bäst i klockor mellan 36-38 mm så en 42 känns utesluten för tillfället. Skulle behöva prova en i köttet för att veta säkert.

Jag har också 19cm handleder och upplevde att 39mm versionen var snyggare på handleden när jag provade båda versionerna.
 
Topp