• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

McGyver mekar

Snyggt jobbat:grumpy: . Men tyvärr tycker jag inte det lirar riktigt ? Ändlänkarna är för kantiga? Skulle vara mer rundade hörn? Tror du kan få det snyggare?

Det är svårt att se på dessa taskiga bilder men de följer faktiskt boettformen ganska exakt (den "trycks in mot boetten på bilden när den ligger ner)- sedan går allt att göra lite bättre iaf! ;)

Senast ändrad:
Menade inte att vara gnällig . Bara lite feedback .
Å jag var bara väldigt ironisk, efter att ha druckit en av dom 7 munkkloster bryggerier från Belgien, hur den smak, MYCKET! Trevlig upplevelse men det räcker med en!
DSC_0605.JPG
DSC_0605.JPG

Fick hem följande "nya" leksak igår.

image.jpg

Det är ett renoveringsobjekt men med lite tur och många timmars svärande så hoppas jag så småningom kunna skaka liv i henne!

I värsta fall så får jag plocka ut drivningen och bygga mig ett riktigt lasersvärd! :)

image.jpg

Det är ett renoveringsobjekt men med lite tur och många timmars svärande så hoppas jag så småningom kunna skaka liv i henne!

I värsta fall så får jag plocka ut drivningen och bygga mig ett riktigt lasersvärd! :)
Det här kommer bli bra. Säg till när jag kan bänka mig med svetsbrillor och popcorn!

image.jpg

WAT!!! en Epilog Helix 24 med dubbel V-fasning och lackad Baximator.....sjukt fräsht.....har alltid velat ha en sådan!!!

Ärligt...vad gör den.....?

1200dpi - vilka material som kan skäras vet jag tyvärr inte ännu, maskinen levereras med olika lasermoduler och jag måste demontera lite plåtar för att se om det är en 40, 50,60 eller 75W's maskin! :)
Då kan du nog skära det mesta förutom metaller. Etsa metaller bör ju dock gå fint och 1200 dpi perfekt till urtavlor tex. :)

En ny familjemedlem har anlänt!

145643325808586200_resized.png

Följande har varit efterlängtad, eftersökt och saknad under lång tid. Plötsligt en dag när jag slösurfade runt i ren tristess så fanns hon bara där.
En första kontakt togs men det visade sig att hon var trolovad till en annan. :(
Jag var egentligen på jakt efter storasystern S.70 men eftersom det bara skiljer 5mm mellan dem i höjd så hade jag varit nöjd men, men - hon tillhörde ju en annan!
Efter ett par dagar så får jag ett meddelande om att hennes tilltänkta hade råkat ut för en olycka på väg till deras träff och sedan inte hört av sig trots löften.
-Hon var ledig igen och jag var nr.2 som visat intresse för hennes annons!!!!!
Då hon bodde en bit upp i landet så ordnades det med att vi skulle ses när hon och familjen var på besök i Lund under sportlovet.
Väntan var nästan olidlig och dagarna tillbringades med att leta upp saker att köpa åt henne.

Idag var dagen kommen och efter jobbet fick jag det efterlängtade samtalet - Hon var äntligen på plats i Lund och redo att ses!
På med finkläderna och snabbt in i bilen.......
Efter ett mycket trevligt samtal med hennes husbonde och efter att ha betalt hemgift fick hon äntligen lov att följa med hem till oss.

Frun ger mig stryk om jag säger att hon är tung med den här damen ÄR verkligen tung, speciellt med takne på storleken.

Tur att skrivbordsjobb och kaffe bygger muskler- hon bars med enkelhet, trots sin vikt, över tröskeln in i sitt nya hem.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Hon heter Boley Precision Nr.2 och föddes i början av 50-talet i Tyskland.

145643086485608800_resized.jpg

Här poserande med lillasyster för storleksjämförelse

145643086520697500_resized.jpg

Nu skall det "bara" tillverkas ett antal adaptrar sedan är hon redo för tjänst!

En ny familjemedlem har anlänt!

145643325808586200_resized.png

Följande har varit efterlängtad, eftersökt och saknad under lång tid. Plötsligt en dag när jag slösurfade runt i ren tristess så fanns hon bara där.
En första kontakt togs men det visade sig att hon var trolovad till en annan. :(
Jag var egentligen på jakt efter storasystern S.70 men eftersom det bara skiljer 5mm mellan dem i höjd så hade jag varit nöjd men, men - hon tillhörde ju en annan!
Efter ett par dagar så får jag ett meddelande om att hennes tilltänkta hade råkat ut för en olycka på väg till deras träff och sedan inte hört av sig trots löften.
-Hon var ledig igen och jag var nr.2 som visat intresse för hennes annons!!!!!
Då hon bodde en bit upp i landet så ordnades det med att vi skulle ses när hon och familjen var på besök i Lund under sportlovet.
Väntan var nästan olidlig och dagarna tillbringades med att leta upp saker att köpa åt henne.

Idag var dagen kommen och efter jobbet fick jag det efterlängtade samtalet - Hon var äntligen på plats i Lund och redo att ses!
På med finkläderna och snabbt in i bilen.......
Efter ett mycket trevligt samtal med hennes husbonde och efter att ha betalt hemgift fick hon äntligen lov att följa med hem till oss.

Frun ger mig stryk om jag säger att hon är tung med den här damen ÄR verkligen tung, speciellt med takne på storleken.

Tur att skrivbordsjobb och kaffe bygger muskler- hon bars med enkelhet, trots sin vikt, över tröskeln in i sitt nya hem.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Hon heter Boley Precision Nr.2 och föddes i början av 50-talet i Tyskland.

145643086485608800_resized.jpg

Här poserande med lillasyster för storleksjämförelse

145643086520697500_resized.jpg

Nu skall det "bara" tillverkas ett antal adaptrar sedan är hon redo för tjänst!

Snygg donna för o vara pensionär!

Tillbaka
Topp