• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Min klockarmbandsbutik.

Trevlig liten ask kom idag
IMG_20180723_105057.jpg

Bandet har blivit något masserat imorse innan jag monterade det och sen har det suttit på under dagen. Riktigt trevligt Cordura.
IMG_20180723_195748-01.jpeg

Något mörkare än väntat till färgen men inget som bekommer mig. Kommer nog byta till originalspännet dock då de såg smalare ut (mindre metall mot undersida handled). Ska ta bild på vad jag menar vid tillfälle.
Hur är hålen i armandear är det svårt att få i dom"tjockare" bandstiften?

Vi fick in våra beställda Perlonband igår. I två färger och i storlekarna 20mm/22mm.
Märket är Eulit och de är de enda av ca 20 leverantörer vars band vi testat som vi tycker är grymma.
Det tog lång tid att få fram dessa och det känns riktigt gött att äntligen få till det.
Eulit är baserade i Tyskland och deras perlonband är väldigt populära världen över.
Fler färger kommer inom kort. Vi ska även ta in dem i 18mm.
Ge gärna feedback på vad ni tycker om ni orkar.

https://strapped.se/produkt-kategori/perlon/
Ha en fortsatt fin helg.

perlon.jpeg
Asgrymt! Jag gillar perlon och har velat uppgradera till Eulit ett tag, men aldrig kommit till skott pga knepigt att hitta sidor som säljer. Jag inväntar dock 18mm pga vintageklockor!
Eulit är väl dessutom the original perlonarmband, om jag inte missminner mig helt?

Asgrymt! Jag gillar perlon och har velat uppgradera till Eulit ett tag, men aldrig kommit till skott pga knepigt att hitta sidor som säljer. Jag inväntar dock 18mm pga vintageklockor!
Eulit är väl dessutom the original perlonarmband, om jag inte missminner mig helt?
tog bort detta, taskigt att posta reklam för andra säljare i denna tråden... sorry.

Vad kul att höra! Jag vet faktiskt inte om de var originalen. De har inte så mycket information på sin egen webbsida =]
18mm ska vi absolut ta in. Vi ska också ta in dem i tvådelad variant. :D

tog bort detta, taskigt att posta reklam för andra säljare i denna tråden... sorry.

Det är absolut ingen fara. Du ville bara hjälpa någon hitta band som de letar efter. Det är bara schysst gjort av dig. :)

Senast ändrad:
  • Like
Reactions: Jpg
Har sett på ett par sidor, men kul om man kan beställa från en svensk sida.
Vad kul att höra! Jag vet faktiskt inte om de var originalen. De har inte så mycket information på sin egen webbsida =]
18mm ska vi absolut ta in. Vi ska också ta in dem i tvådelad variant. :D
Nice! Fler färger också? Typ brunt och svart?

Vet inte om de besvarats redan i tråden,men tar canvas bandet seikos fatbar stift? Tänkt ha ett grått på en mm300

Fick ta o beställa ett grått canvas :) hoppas de kommer fort :)
Beställde ett grått canvas i 20mm och tänkt ha till min seiko mm300 med dom tjocka bandstiften men fick pressa som f.. för att få i ett..får se om jag ska töja ut hålen lite eller lägga bandet på köp o sälj.. hur som helst är bandet i riktigt bra kvalite och känns väldigt premium :) tyckte att färg på bild och i verkligheten stämde mkt bra

Beställde ett grått canvas i 20mm och tänkt ha till min seiko mm300 med dom tjocka bandstiften men fick pressa som f.. för att få i ett..får se om jag ska töja ut hålen lite eller lägga bandet på köp o sälj.. hur som helst är bandet i riktigt bra kvalite och känns väldigt premium :) tyckte att färg på bild och i verkligheten stämde mkt bra
Hmm skumt, jag har ju feta bandstift på min turtle också men de gick rätt lätt. Iofs 22mm canvas men de kanske spelar roll? Det får @Rawa svara på.

Kan vara en god idé att skriva på hemsidan om inte annat :)

Tack för beställning och de fina orden. Jag har själv inte stött på stift som inte går att få på än men då är de fetaste jag testat de som sitter på Seiko SKX. Bandstiften till din klocka kanske är fetare? Jag tycker definitivt att du ska försöka töja ut dem lite :D
Jag brukar sätt i bandstift och sedan pressa de ner mot ett bord för att sätta dit de fetare varianterna.

Hmm skumt, jag har ju feta bandstift på min turtle också men de gick rätt lätt. Iofs 22mm canvas men de kanske spelar roll? Det får @Rawa svara på.

Kan vara en god idé att skriva på hemsidan om inte annat :)

Tror inte det ska spela någon roll faktiskt. Diametern på bådas hål ska vara samma.
Får nog uppdatera texten lite när jag är hemma från semestern. Tack till er båda för återkopplingen :)

Din vision kan bli svår att nå, finns så mycket på marknaden. Men du kanske erbjuder något extra som inte saluförs idag?
Sen måste jag citera mig själv från tidigare inlägg: tycker tyvärr att Nato är rätt fult och opraktiskt. En lång flärp som man inte vet vad man ska göra med och som somliga klipper av, bandet blir supertunnt och passar inte vanliga klockor vars boett har viss höjd, bandet höjer dessutom boetten över handleden, klockan brukar då hänga som en klump. För att inte prata om lukten på ett använt Nato-band.
Mitt förslag är att satsa på andra mer speciella armband.
Håller med ovan med ett tillägg:
Jag har provat mig fram i olika material, färger, tjocklekar, flätnnigar etc. Kommit fram till att dels tunna perlon blir mindre över tid (alltså köper du ett 20mm till 20mm luggar så har du inom kort 19,5 strap där pins börjar synas), dels att de tenderar att bli slappa och inte bära upp större/tyngre klockor.
Det bästa jag sett hittils är Eulits Super Palma perlons som är tjocka, bättre kvalitet och styvare som håller upp klockan bättre och håller bättre i längden.

Håller med ovan med ett tillägg:
Jag har provat mig fram i olika material, färger, tjocklekar, flätnnigar etc. Kommit fram till att dels tunna perlon blir mindre över tid (alltså köper du ett 20mm till 20mm luggar så har du inom kort 19,5 strap där pins börjar synas), dels att de tenderar att bli slappa och inte bära upp större/tyngre klockor.
Det bästa jag sett hittils är Eulits Super Palma perlons som är tjocka, bättre kvalitet och styvare som håller upp klockan bättre och håller bättre i längden.

Intressant! Gött att det är Eulits perlon vi har tagit in då. Som jag nämnt tidigare så har vi verkligen testat många olika och alla har i princip varit skräp. Men dessa gillar vi skarpt!

Tack för din input!

• Like
Reactions: JLC
Tillbaka
Topp