Har du inga planer på att ta in läderband?
Håller på och dealar med Colareb och de har lovat oss att återkomma till hösten. Så snart bör vi väl ha info kring dessa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har du inga planer på att ta in läderband?
Får väl börja med att beställa klockverktyg, dom flesta verkar nöjda med bergeon 6767 funkar väl till många modeller eller har jag fel?Håller på och dealar med Colareb och de har lovat oss att återkomma till hösten. Så snart bör vi väl ha info kring dessa.![]()
Jag har över 20 klockor och det fungerar för samtliga av dem iallafall.Får väl börja med att beställa klockverktyg, dom flesta verkar nöjda med bergeon 6767 funkar väl till många modeller eller har jag fel?
Yes. Kör på 6767.Får väl börja med att beställa klockverktyg, dom flesta verkar nöjda med bergeon 6767 funkar väl till många modeller eller har jag fel?
Stort grattis!Vinsten dök upp idag
Sjukt sugen på svart sailcloth med röda stygn (22mm). Tror att det hade passat löjligt bra på nästan vilken diver som helst.
Är ju semestertider så det är väl förståeligt. Snabb fråga: jag har nyttjat mitt sailcloth rätt friskt i sommar. Finns det några tvättråd som tar bort svett och allt annat som samlats?Vi har planer på att ta in den typen men vår kontakt har varit onåbar i några veckor nu. Så vi får hoppas att han visar tecken på liv snart igen.
Tack för din feedback!
Tvål och vatten med någon form av borste. jag brukar köra med en billig tandborste från ÖoB. Sen låter du det torka bara.Är ju semestertider så det är väl förståeligt. Snabb fråga: jag har nyttjat mitt sailcloth rätt friskt i sommar. Finns det några tvättråd som tar bort svett och allt annat som samlats?
Tjena! Går det att beställa 7825 eller 6825 hos er?Jag har över 20 klockor och det fungerar för samtliga av dem iallafall.
Glöm inte rabattkoden om du beställer: klocksnack15
Tjena! Går det att beställa 7825 eller 6825 hos er?
Har nu testat min vins ett tag så jag tänkte skriva lite om det. Jag har tyvärr problem med hålen än så länge det ena känns för stort och det andra för litet. Armbandet är ganska styft men ger med sig mer och mer när man använder det så jag tror att hålen kommer rätta tillsig då armbandet böjer sig bättre om handleden.
Jag gillade strukturen och färgen samt att den första som håller armbandet på plats när man spänner sitter fast detta gör att man slipper ha en hängande flärp.
Överlag gillar jag detta och tror som jag läst andra att ju mer man använder det ju skönare kommer det bli![]()
![]()
![]()
![]()
Beställde ett grönt nato i helgen. Snabb leverans, kom idag. Första intrycket är att det är ett kvalitetsnato. Det får fyra av fem flärpar av mig.
Den gröna nyansen är supersnygg, metalldelarna känns som god kvalite och har en fin borstning. Det är mycket snygg form på spänne och d-ringar och även trevligt med gravyren på den korta flärpens d-ring.
Det som drar ned betyget från fyra till fem är att underflärpen är onödigt lång ( för min smak, jag har klockor med kort lug to lug ) samt att d-ringen på nämnda flärp är onödigt hög.
Det är max två lager band som kommer att gå igenom den, så den kunde vara lägre och på så sätt vobbla mindre. Men i så fall skulle den behöva ha andra dimensioner än de vid spännet, som måste klara tre lager, och det kanske är lite mycket begärt.![]()
Jag gillar verkligen bandet, men är designer till yrket och kan vara patologiskt pickyTack för feedback! De negativa punkterna du nämner har antecknats! Det är verkligen delat tycke på vad som är bäst ang "underflärpens" längd. Det är nog dags att ta in några modeller som har en kortare också känner jag.
Vad gäller höjden på D-ringen på den lilla flärpen så har vi testat med en lägre och det förstörde symmetrin för mig haha. Men det kanske är okej egentligen.
Stort tack för din order och ditt utförliga inlägg!![]()
Jag gillar verkligen bandet, men är designer till yrket och kan vara patologiskt picky.
Det ABSOLUT viktigaste av allt glömde jag dock. Skippa plasten bandet kommer i. Invikt i ett tunnt silkespapper känns det exklusivare och är bättre för miljön.
Edit: Då menar jag förstås att du ska be leverantören skicka dem så till dig.
Instagramma på du bara. Behöver ingen bildcred, min insta är privat.Tack för de fina orden! Jag uppskattar din uppriktighet, det är enda vägen till bättre resultat.
Grymt tips med silkespappret! Jag ska be dem göra så i framtida ordrar.
Edit: Går det bra om vi tar en av bilderna och instagrammar den? Och isåfall om du har ett eget konto så ger vi dig gärna cred för bilden förstås.
Hej! Vad är skillnaden mellan Bergeon 6767F och S? Och vilken rekommenderas till vad?![]()
Tack så mycket för utförligt svar!Hej
Skillnaden är storleken på Gaffeln/klykan som finns på ena änden egentligen. Gaffeln är den del som greppar bandstiften och trycker ihop dem för att du ska kunna ta loss dem. Standard har en större som lämpar sig bättre till rejälare klockor mest. Och Fine har mindre gaffel som lämpar sig för det mesta. Jag rekommenderar Fine eftersom jag aldrig behövt något annat och då har jag bytt band på klockor från små vintageur till bulkiga dykarur.
Skulle det vara så att du vill ha en Standard-gaffel så går de att beställa separat i efterhand. Topparna går att byta ut som man vill nämligen. De skruvas på och av.
Den änden med en pinne har exakt samma diameter på toppen för både Standard och Fine. Det är bara basen på änden som är lite fetare på Standard. Har man en ände med pinne för en av storlekarna så behövs inte det kompletteras med den andra.
Riktigt trevligt! Jag hoppas du får bra inköpspriser så du kan hålla vettiga priser på dessa suveräna band.Håller på och dealar med Colareb och de har lovat oss att återkomma till hösten. Så snart bör vi väl ha info kring dessa.![]()
Har ni några planer på att ta in några tropic straps? Såg precis en recension av en Phoibos Eagle Ray på Just One More Watch kanalen (). Klockan såg riktigt läcker ut på sitt tropical strap.
Riktigt trevligt! Jag hoppas du får bra inköpspriser så du kan hålla vettiga priser på dessa suveräna band.
Ja, har du nån kontakt nu med Colareb @Rawa?
New in! Blev inspirerad av ovan bilderna och klippte samma gröna. Känslan än så länge är som nämnt ovan - premiumband!![]()
![]()