Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Klickade precis hem ett grått 22mm Cordura som ska sitta på min PADI.
Bra av dig att ligga konkurrenskraftigt i pris jämte ebay! (med rabatten då)
Dunkar in bilder när de kommer hem![]()
@Rawa Jättekul med vinsten, men jag missade att natobandet var 22mm, har inga sådana klockor. Så spar bandet till en annan utlottning så går det förhoppningsvis till någon som faktiskt använder det![]()
Perlon är inget för mig men några riktigt schysta Nato är blushark och även Zuludiver. Inget du funderat på addera?Tack för din order! Ska bli kul att se hur bandet sitter på din PADI
Ja vi har som mål att erbjuda goa priser här i Sverige. Vi driver butiken med passion för klockor och band. Så länge butiken går runt så är vi glada! Alla pengar går till nya band och annat kul till bolaget.
Vi har äntligen hittat bra perlonband som är på ingång. Vi har jagat såna i många månader.
Tack för din feedback. Och hoppas du blir nöjd med bandet!
Perlon är inget för mig men några riktigt schysta Nato är blushark och även Zuludiver. Inget du funderat på addera?
Juste glömde kika, tar Hadley roma cordura Seikos feta bandstift?
@Rawa
Jag tror jag sagt det förut, men ta gärna in bra bandstift i olika färger, former och smaker. Jag lägger gärna några i varukorgen när jag köper band.
Zuludiver är mjuka och sköna från start och någon cm längre än "standard". Tänker då på deras vanliga nato inte de med extra stora spännen.Jag har inte kollat in dem. Men nu åker de upp på tavlan för att researchas sönder och samman. Tack för tipset!
Härligt! Nu skojade jag dock lite med färg, form och smakJag har inte kollat in dem. Men nu åker de upp på tavlan för att researchas sönder och samman. Tack för tipset!
Jag kör ett cordura på min skx009 så det funkar. Kan bli aningen trångt att få igenom bandstiften men det funkar
Väldigt intressant att du säger det! Håller på att sourca bandstift med. Olika bredder har jag tänkt på innan, men färger? Är det bara en kul grej eller syns de i vissa fall? Genuint intresserad
Det ska komma in bandstift. Så fort vi hittat bra såna som inte kostar allt för mycket.
Vi kommer snart också få in Bergeon 6767S och även lösa ändar till både fine och standard. De är beställda.
Zuludiver är mjuka och sköna från start och någon cm längre än "standard". Tänker då på deras vanliga nato inte de med extra stora spännen.
Blushark går mig veterligen endast att beställa från staterna tyvärr. Men rätt go kvalité. Bild bifogat på deras alpha slim.
![]()
Härligt! Nu skojade jag dock lite med färg, form och smak
Kan iofs tänka mig att svarta bandstift ibland kan vara bra.
Snyggt! Jag ska kolla in dem. Vi tar ju redan in band från USA iom hadley Roma så det kanske inte blir några problem.![]()
Speedmaster är snygg på precis allt
Kommer ni även att få in lösa "pointed end" ändar eller enbart gaffel?Jag har inte kollat in dem. Men nu åker de upp på tavlan för att researchas sönder och samman. Tack för tipset!
Jag kör ett cordura på min skx009 så det funkar. Kan bli aningen trångt att få igenom bandstiften men det funkar
Väldigt intressant att du säger det! Håller på att sourca bandstift med. Olika bredder har jag tänkt på innan, men färger? Är det bara en kul grej eller syns de i vissa fall? Genuint intresserad
Det ska komma in bandstift. Så fort vi hittat bra såna som inte kostar allt för mycket.
Vi kommer snart också få in Bergeon 6767S och även lösa ändar till både fine och standard. De är beställda.
Båda ändar till båda modellerna. Så gaffel och pinne.Kommer ni även att få in lösa "pointed end" ändar eller enbart gaffel?
Ser riktigt snyggt ut! Har dock aldrig kommit överens med perlon tyvärr. Snyggt på bild dockVi fick in våra beställda Perlonband igår. I två färger och i storlekarna 20mm/22mm.
Märket är Eulit och de är de enda av ca 20 leverantörer vars band vi testat som vi tycker är grymma.
Det tog lång tid att få fram dessa och det känns riktigt gött att äntligen få till det.
Eulit är baserade i Tyskland och deras perlonband är väldigt populära världen över.
Fler färger kommer inom kort. Vi ska även ta in dem i 18mm.
Ge gärna feedback på vad ni tycker om ni orkar.
https://strapped.se/produkt-kategori/perlon/
Ha en fortsatt fin helg.
![]()
Tack! Men så är det, alla kan ju inte gilla alltSer riktigt snyggt ut! Har dock aldrig kommit överens med perlon tyvärr. Snyggt på bild dock![]()
På precis beställning på ett canvas
Här är en bild på hur deras ser ut. Dock inte min bild. Hålen nöts ut direkt, och bandet är allmänt sladdrigt.
![]()
Tack så hemskt mycket!
Jag ska se om vi kanske kan få till det färgschemat i framtiden.![]()
Kanske är just det som varit mitt problem tidigare. Att jag aldrig känt på ett i bra kvalite. Har iofs ingen klocka som gör sig bra på perlon hellerTack! Men så är det, alla kan ju inte gilla allt
Jag själv föll för perlon rätt hårt och har verkligen längtat efter att få tag på fina såna till butiken.
![]()
Sant så sant.Speedmaster är snygg på precis allt
Kanske är just det som varit mitt problem tidigare. Att jag aldrig känt på ett i bra kvalite. Har iofs ingen klocka som gör sig bra på perlon heller
Ser fram emot att få hem Canvas från dig dock. Lär väl dyka upp på måndag misstänker jag![]()
Bilder nedan på vinsten. Hög kvalitet skulle jag säga, har ett tiotal nato sen tidigare. Sitter jättebra och fint med signerad ögla eller vad det nu kallas.
![]()
![]()
... och så en bild på bonusen. Svart lädernato.
![]()
Ska se om jag kan få till bättre bild i mer direkt solljus imorgonSnyggt!
Det är så svårt att visa exakta färgen över nätet med tanke på å allas skärmar osv och jag försökte göra det rätt på min kalibrerade skärm. Ändå blir det lite fel =]
Jag hoppas bandet ger dig glädje!
Och stort tack för både order och fina bilder.
Uppdatering kring detta.Kommer ni även att få in lösa "pointed end" ändar eller enbart gaffel?