• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Min klockarmbandsbutik.

Klickade precis hem ett grått 22mm Cordura som ska sitta på min PADI.

Bra av dig att ligga konkurrenskraftigt i pris jämte ebay! (med rabatten då)

Dunkar in bilder när de kommer hem :)

Klickade precis hem ett grått 22mm Cordura som ska sitta på min PADI.

Bra av dig att ligga konkurrenskraftigt i pris jämte ebay! (med rabatten då)

Dunkar in bilder när de kommer hem :)

Tack för din order! Ska bli kul att se hur bandet sitter på din PADI :)

Ja vi har som mål att erbjuda goa priser här i Sverige. Vi driver butiken med passion för klockor och band. Så länge butiken går runt så är vi glada! Alla pengar går till nya band och annat kul till bolaget.

Vi har äntligen hittat bra perlonband som är på ingång. Vi har jagat såna i många månader.

Tack för din feedback. Och hoppas du blir nöjd med bandet!

@Rawa Jättekul med vinsten, men jag missade att natobandet var 22mm, har inga sådana klockor. Så spar bandet till en annan utlottning så går det förhoppningsvis till någon som faktiskt använder det :)

@Rawa Jättekul med vinsten, men jag missade att natobandet var 22mm, har inga sådana klockor. Så spar bandet till en annan utlottning så går det förhoppningsvis till någon som faktiskt använder det :)

Jag förstår. Tråkigt att det blev så. Du vill inte ha något av banden som blev över? Finns flera som är 20mm. T.ex. natobandet som är blåt/vitt/rött.

Tack för att du deltog :)

Tack för din order! Ska bli kul att se hur bandet sitter på din PADI :)

Ja vi har som mål att erbjuda goa priser här i Sverige. Vi driver butiken med passion för klockor och band. Så länge butiken går runt så är vi glada! Alla pengar går till nya band och annat kul till bolaget.

Vi har äntligen hittat bra perlonband som är på ingång. Vi har jagat såna i många månader.

Tack för din feedback. Och hoppas du blir nöjd med bandet!
Perlon är inget för mig men några riktigt schysta Nato är blushark och även Zuludiver. Inget du funderat på addera?

Juste glömde kika, tar Hadley roma cordura Seikos feta bandstift?

@Rawa
Jag tror jag sagt det förut, men ta gärna in bra bandstift i olika färger, former och smaker. Jag lägger gärna några i varukorgen när jag köper band.

Perlon är inget för mig men några riktigt schysta Nato är blushark och även Zuludiver. Inget du funderat på addera?

Juste glömde kika, tar Hadley roma cordura Seikos feta bandstift?

Jag har inte kollat in dem. Men nu åker de upp på tavlan för att researchas sönder och samman. Tack för tipset!

Jag kör ett cordura på min skx009 så det funkar. Kan bli aningen trångt att få igenom bandstiften men det funkar :)

@Rawa
Jag tror jag sagt det förut, men ta gärna in bra bandstift i olika färger, former och smaker. Jag lägger gärna några i varukorgen när jag köper band.

Väldigt intressant att du säger det! Håller på att sourca bandstift med. Olika bredder har jag tänkt på innan, men färger? Är det bara en kul grej eller syns de i vissa fall? Genuint intresserad :)

Det ska komma in bandstift. Så fort vi hittat bra såna som inte kostar allt för mycket.

Vi kommer snart också få in Bergeon 6767S och även lösa ändar till både fine och standard. De är beställda.

Jag har inte kollat in dem. Men nu åker de upp på tavlan för att researchas sönder och samman. Tack för tipset!
Zuludiver är mjuka och sköna från start och någon cm längre än "standard". Tänker då på deras vanliga nato inte de med extra stora spännen.

Blushark går mig veterligen endast att beställa från staterna tyvärr. Men rätt go kvalité. Bild bifogat på deras alpha slim.
IMG_20180309_070655-01.jpeg

Jag kör ett cordura på min skx009 så det funkar. Kan bli aningen trångt att få igenom bandstiften men det funkar :)

Väldigt intressant att du säger det! Håller på att sourca bandstift med. Olika bredder har jag tänkt på innan, men färger? Är det bara en kul grej eller syns de i vissa fall? Genuint intresserad :)

Det ska komma in bandstift. Så fort vi hittat bra såna som inte kostar allt för mycket.

Vi kommer snart också få in Bergeon 6767S och även lösa ändar till både fine och standard. De är beställda.
Härligt! Nu skojade jag dock lite med färg, form och smak :)
Kan iofs tänka mig att svarta bandstift ibland kan vara bra.

Zuludiver är mjuka och sköna från start och någon cm längre än "standard". Tänker då på deras vanliga nato inte de med extra stora spännen.

Blushark går mig veterligen endast att beställa från staterna tyvärr. Men rätt go kvalité. Bild bifogat på deras alpha slim.
IMG_20180309_070655-01.jpeg

Snyggt! Jag ska kolla in dem. Vi tar ju redan in band från USA iom hadley Roma så det kanske inte blir några problem. :)

Härligt! Nu skojade jag dock lite med färg, form och smak :)
Kan iofs tänka mig att svarta bandstift ibland kan vara bra.

Haha ok. Svarta bandstift låter faktiskt lite ballt. Återkommer om detta ;)

Snyggt! Jag ska kolla in dem. Vi tar ju redan in band från USA iom hadley Roma så det kanske inte blir några problem. :)

Vore ju kanon! Jag har testat en del olika nato och blushark känns som det är lite i en annan liga än de "vanliga".

Det man drar sig för är just att beställa från USA då det blir merkostnader och mitt paket snurrade runt i Tyskland fram och tillbaka. Tog typ 2-3v innan de dök upp.

Skulle de finns tillgängligt i Sverige tror jag absolut fler skulle våga testa :)

Kommer ni även att få in lösa "pointed end" ändar eller enbart gaffel?

Vi fick in våra beställda Perlonband igår. I två färger och i storlekarna 20mm/22mm.
Märket är Eulit och de är de enda av ca 20 leverantörer vars band vi testat som vi tycker är grymma.
Det tog lång tid att få fram dessa och det känns riktigt gött att äntligen få till det.
Eulit är baserade i Tyskland och deras perlonband är väldigt populära världen över.
Fler färger kommer inom kort. Vi ska även ta in dem i 18mm.
Ge gärna feedback på vad ni tycker om ni orkar.

https://strapped.se/produkt-kategori/perlon/
Ha en fortsatt fin helg.

perlon.jpeg

Vi fick in våra beställda Perlonband igår. I två färger och i storlekarna 20mm/22mm.
Märket är Eulit och de är de enda av ca 20 leverantörer vars band vi testat som vi tycker är grymma.
Det tog lång tid att få fram dessa och det känns riktigt gött att äntligen få till det.
Eulit är baserade i Tyskland och deras perlonband är väldigt populära världen över.
Fler färger kommer inom kort. Vi ska även ta in dem i 18mm.
Ge gärna feedback på vad ni tycker om ni orkar.

https://strapped.se/produkt-kategori/perlon/
Ha en fortsatt fin helg.

perlon.jpeg
Ser riktigt snyggt ut! Har dock aldrig kommit överens med perlon tyvärr. Snyggt på bild dock :)

På precis beställning på ett canvas;)

Här är en bild på hur deras ser ut. Dock inte min bild. Hålen nöts ut direkt, och bandet är allmänt sladdrigt.
Klockarmband.jpg
Tack så hemskt mycket!
Jag ska se om vi kanske kan få till det färgschemat i framtiden. :D

Smutt! Ett sådant skulle jag definitivt köpa. Jag låg på livkompaniet och blev utbildad till RobotPv plutonschef, ungefär när Hannibal gick över Alperna.

Om du tar fram ett av bättre kvalité kanske du kan sälja till Gardesföreningen, så det blir lite kvalle på deras grejer.

Tack! Men så är det, alla kan ju inte gilla allt :D
Jag själv föll för perlon rätt hårt och har verkligen längtat efter att få tag på fina såna till butiken.
:)
Kanske är just det som varit mitt problem tidigare. Att jag aldrig känt på ett i bra kvalite. Har iofs ingen klocka som gör sig bra på perlon heller :p

Ser fram emot att få hem Canvas från dig dock. Lär väl dyka upp på måndag misstänker jag :)

Kanske är just det som varit mitt problem tidigare. Att jag aldrig känt på ett i bra kvalite. Har iofs ingen klocka som gör sig bra på perlon heller :p

Ser fram emot att få hem Canvas från dig dock. Lär väl dyka upp på måndag misstänker jag :)

Så kan det vara. De perlon jag testat inna jag fann dessa var verkligen skräp.
Tack för din order! :D
Ordern är skickad så jag hoppas Postnord skyndar sig hem till dig!

Trevlig liten ask kom idag
IMG_20180723_105057.jpg

Bandet har blivit något masserat imorse innan jag monterade det och sen har det suttit på under dagen. Riktigt trevligt Cordura.
IMG_20180723_195748-01.jpeg

Något mörkare än väntat till färgen men inget som bekommer mig. Kommer nog byta till originalspännet dock då de såg smalare ut (mindre metall mot undersida handled). Ska ta bild på vad jag menar vid tillfälle.

Snyggt!
Det är så svårt att visa exakta färgen över nätet med tanke på å allas skärmar osv och jag försökte göra det rätt på min kalibrerade skärm. Ändå blir det lite fel =]
Jag hoppas bandet ger dig glädje!
Och stort tack för både order och fina bilder.

Snyggt!
Det är så svårt att visa exakta färgen över nätet med tanke på å allas skärmar osv och jag försökte göra det rätt på min kalibrerade skärm. Ändå blir det lite fel =]
Jag hoppas bandet ger dig glädje!
Och stort tack för både order och fina bilder.
Ska se om jag kan få till bättre bild i mer direkt solljus imorgon :)

Tillbaka
Topp