• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min klockarmbandsbutik.

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
F2528750-B335-4F08-B4A1-A90179DF17A2.jpeg

Så här blev det, riktigt skönt band och dessutom kanonsnyggt!!
Stort plus för det fina paketet med julhälsning och en liten julgranskula i

Vilken grym kombo! Tack för de fina orden och bilden! Den klockan alltså..... Så läcker.
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor

mattiasp

Omega
2-Faktor
Hej!
Några frågor till @Rawa :
Jag kommer att beställa lite prylar inom kort. Jag har en Fortis Aeromaster med skruvade bandhornsprintar. De har diametern 1,8 mm, vilket är lite grövre än vanliga sprintar. Skulle du kunna kolla om det skulle fungera med banden i Cordura och Sailcloth, bredd 20 mm? Det enklaste vore att testa med skaftet till ett vanligt borr med diametern 1,8 mm, om du har sånt hemma. Jag skulle även vilja veta vilken bredd det är på banden vid spännet för Cordura med bandhornsbredden 20 mm och Sailcloth med bredden 22 mm. Detta för att kunna montera deployment clasps, vad de nu kan heta på svenska.
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Hej!
Några frågor till @Rawa :
Jag kommer att beställa lite prylar inom kort. Jag har en Fortis Aeromaster med skruvade bandhornsprintar. De har diametern 1,8 mm, vilket är lite grövre än vanliga sprintar. Skulle du kunna kolla om det skulle fungera med banden i Cordura och Sailcloth, bredd 20 mm? Det enklaste vore att testa med skaftet till ett vanligt borr med diametern 1,8 mm, om du har sånt hemma. Jag skulle även vilja veta vilken bredd det är på banden vid spännet för Cordura med bandhornsbredden 20 mm och Sailcloth med bredden 22 mm. Detta för att kunna montera deployment clasps, vad de nu kan heta på svenska.

Hej @mattiasp,
Kul att du hittat hit och kollar in butiken! Det tackar jag för :)

Till dina frågor.
Jag testade med borr som du sa men den minsta diameter jag har inne är 2mm.
Se bilderna nedan för resultat. Jag vill dock tillägga att detta är på två band som jag själv använt. Så det var nog lättare att få igenom spetsen än på helt nya band. Men inga större problem när jag gjorde det iallafall.

Både sailcloth och cordurabanden har 2mm mindre i bredd vid spännet än vid boetten.

Sailcloth 20mm -> 18mm vid spänne.
Cordura 22mm -> 20mm vid spänne.

Om du undrar något annat så är det bara att skjuta in fler frågor :)

8EEFFAF8-D347-48B0-8179-83A9ABED067A.jpeg
547D0891-AC06-4332-9C07-E0A2EFAEE353.jpeg
93DB8791-7926-4B64-B4C8-0B1894D0AA92.jpeg
102AC6AD-70AE-4742-A814-0881B896FFE1.jpeg
 

mattiasp

Omega
2-Faktor
Hej @mattiasp,
Kul att du hittat hit och kollar in butiken! Det tackar jag för :)

Till dina frågor.
Jag testade med borr som du sa men den minsta diameter jag har inne är 2mm.
Se bilderna nedan för resultat. Jag vill dock tillägga att detta är på två band som jag själv använt. Så det var nog lättare att få igenom spetsen än på helt nya band. Men inga större problem när jag gjorde det iallafall.

Både sailcloth och cordurabanden har 2mm mindre i bredd vid spännet än vid boetten.

Sailcloth 20mm -> 18mm vid spänne.
Cordura 22mm -> 20mm vid spänne.

Om du undrar något annat så är det bara att skjuta in fler frågor :)

8EEFFAF8-D347-48B0-8179-83A9ABED067A.jpeg
547D0891-AC06-4332-9C07-E0A2EFAEE353.jpeg
93DB8791-7926-4B64-B4C8-0B1894D0AA92.jpeg
102AC6AD-70AE-4742-A814-0881B896FFE1.jpeg
Tack så mycket! Beställning kommer under dagen.
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Liten uppdatering.
Vi har nu sailcloth med olika färger på sömnaden. Vi har Vitt, grått, blått och rött. Alla utom vita finns i både 20mm och 22mm. Vita har vi bara i 20mm just nu.

Vi har även beställt band från Borealis i vulkaniserat gummi. De första banden som kommer in från dem är jungle camo 22mm. Banden är helt nya hos dem och vi är bland de första som kommer erbjuda dem. De bör landa hos oss nästa vecka. Man kan fråga sig varför vi inte tog en vanligare färg istället som första från Borealis? Det är helt enkelt för att det blir lite roligare så här. Vi kommer ta in alla deras färger ändå :)

Banden består av en egenutvecklad variant av gummi som är mjukt som silikon utan att attrahera damm. Det ska dock vara väldigt mjukt och behagligt att bära. Vi får se hur det blir.

Borealis band som kommer snart nedan.
upload_2019-1-4_23-15-45.png


Önskar er en trevlig afton!
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Liten uppdatering.
Vi har nu sailcloth med olika färger på sömnaden. Vi har Vitt, grått, blått och rött. Alla utom vita finns i både 20mm och 22mm. Vita har vi bara i 20mm just nu.

Vi har även beställt band från Borealis i vulkaniserat gummi. De första banden som kommer in från dem är jungle camo 22mm. Banden är helt nya hos dem och vi är bland de första som kommer erbjuda dem. De bör landa hos oss nästa vecka. Man kan fråga sig varför vi inte tog en vanligare färg istället som första från Borealis? Det är helt enkelt för att det blir lite roligare så här. Vi kommer ta in alla deras färger ändå :)

Banden består av en egenutvecklad variant av gummi som är mjukt som silikon utan att attrahera damm. Det ska dock vara väldigt mjukt och behagligt att bära. Vi får se hur det blir.

Borealis band som kommer snart nedan.
upload_2019-1-4_23-15-45.png


Önskar er en trevlig afton!
Gottis! Vad kommer Borealis att hamna på i pris?

Har ett orange till min Squale och det är både snyggt och bekvämt så jag är sugen på att köpta till andra klockor också. :)

Edit: Tog bort en fråga, var tydligen inte så bra på att läsa...
 

Subsec

Rolex
2-Faktor
Liten uppdatering.
Vi har nu sailcloth med olika färger på sömnaden. Vi har Vitt, grått, blått och rött. Alla utom vita finns i både 20mm och 22mm. Vita har vi bara i 20mm just nu.

Vi har även beställt band från Borealis i vulkaniserat gummi. De första banden som kommer in från dem är jungle camo 22mm. Banden är helt nya hos dem och vi är bland de första som kommer erbjuda dem. De bör landa hos oss nästa vecka. Man kan fråga sig varför vi inte tog en vanligare färg istället som första från Borealis? Det är helt enkelt för att det blir lite roligare så här. Vi kommer ta in alla deras färger ändå :)

Banden består av en egenutvecklad variant av gummi som är mjukt som silikon utan att attrahera damm. Det ska dock vara väldigt mjukt och behagligt att bära. Vi får se hur det blir.

Borealis band som kommer snart nedan.
upload_2019-1-4_23-15-45.png


Önskar er en trevlig afton!
Kul!
Kommer det även finnas Borealisband med svarta/pvd-spännen?
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Gottis! Vad kommer Borealis att hamna på i pris?

Har ett orange till min Squale och det är både snyggt och bekvämt så jag är sugen på att köpta till andra klockor också. :)

Edit: Tog bort en fråga, var tydligen inte så bra på att läsa...

Gött mos! :)
Just denna färg säljer de lite dyrare så priset på det hos oss exklusive rabatten som alla på klocksnack får blir 419kr.
Med rabatten kommer bandet att kosta ca 356kr.

De andra färgerna kommer att ligga på 359kr utan rabatt och ca 305kr med rabatten.

Kul!
Kommer det även finnas Borealisband med svarta/pvd-spännen?

Kul att du tycker det :D
Jag hade ingen aning om att de hade Gummiband i med PVD-spännen. Vi kan ju fråga vid nästa beställning.
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Liten uppdatering.
Vi har nu sailcloth med olika färger på sömnaden. Vi har Vitt, grått, blått och rött. Alla utom vita finns i både 20mm och 22mm. Vita har vi bara i 20mm just nu.

Vi har även beställt band från Borealis i vulkaniserat gummi. De första banden som kommer in från dem är jungle camo 22mm. Banden är helt nya hos dem och vi är bland de första som kommer erbjuda dem. De bör landa hos oss nästa vecka. Man kan fråga sig varför vi inte tog en vanligare färg istället som första från Borealis? Det är helt enkelt för att det blir lite roligare så här. Vi kommer ta in alla deras färger ändå :)

Banden består av en egenutvecklad variant av gummi som är mjukt som silikon utan att attrahera damm. Det ska dock vara väldigt mjukt och behagligt att bära. Vi får se hur det blir.

Borealis band som kommer snart nedan.
upload_2019-1-4_23-15-45.png


Önskar er en trevlig afton!
Borealis band är grymma! Jag har två och kan varmt rekommendera dem :)
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Gött mos! :)
Just denna färg säljer de lite dyrare så priset på det hos oss exklusive rabatten som alla på klocksnack får blir 419kr.
Med rabatten kommer bandet att kosta ca 356kr.

De andra färgerna kommer att ligga på 359kr utan rabatt och ca 305kr med rabatten.



Kul att du tycker det :D
Jag hade ingen aning om att de hade Gummiband i med PVD-spännen. Vi kan ju fråga vid nästa beställning.
Bra pris, kommer garanterat att köpa hem några då. :)
 

Geparden

Audemars
Liten uppdatering.
Vi har nu sailcloth med olika färger på sömnaden. Vi har Vitt, grått, blått och rött. Alla utom vita finns i både 20mm och 22mm. Vita har vi bara i 20mm just nu.

Vi har även beställt band från Borealis i vulkaniserat gummi. De första banden som kommer in från dem är jungle camo 22mm. Banden är helt nya hos dem och vi är bland de första som kommer erbjuda dem. De bör landa hos oss nästa vecka. Man kan fråga sig varför vi inte tog en vanligare färg istället som första från Borealis? Det är helt enkelt för att det blir lite roligare så här. Vi kommer ta in alla deras färger ändå :)

Banden består av en egenutvecklad variant av gummi som är mjukt som silikon utan att attrahera damm. Det ska dock vara väldigt mjukt och behagligt att bära. Vi får se hur det blir.

Borealis band som kommer snart nedan.
upload_2019-1-4_23-15-45.png


Önskar er en trevlig afton!
Trevligt med färgvariation på sailcloth!
Tråkmånsen måste ändå undra om svart söm inte kan vara något att ta hem också?
 
Topp