• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min klockarmbandsbutik.

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Finns det några verktyg ni skulle vilja att vi tar in utöver de som vi har inne nu (Bergeon 6767F/S)?
Vi fyllde på lagret med 6767F idag och funderar på om vi ska beställa lite annat snart med.
Skrik till om ni har någon önskan.

Vi funderar på Bergeon 7230 som man justerar länkar med.


Mvh :)
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
En skruvmejselsats hade vart fint också eller om du gör så man kan köpa alla i ett kit.
Det är vi också sugna på!

Ska det vara antimagnetiska mejslar helst då? Eller duger det med billigare varianter som inte är det? Mejslarna kommer att vara Bergeon.
För att byta band så kanske det inte är så viktigt att de är antimagnetiska?

Trevlig fortsatt helg!
 

Mauritz

Rolex
Liten uppdatering.
Vi har nu sailcloth med olika färger på sömnaden. Vi har Vitt, grått, blått och rött. Alla utom vita finns i både 20mm och 22mm. Vita har vi bara i 20mm just nu.

Vi har även beställt band från Borealis i vulkaniserat gummi. De första banden som kommer in från dem är jungle camo 22mm. Banden är helt nya hos dem och vi är bland de första som kommer erbjuda dem. De bör landa hos oss nästa vecka. Man kan fråga sig varför vi inte tog en vanligare färg istället som första från Borealis? Det är helt enkelt för att det blir lite roligare så här. Vi kommer ta in alla deras färger ändå :)

Banden består av en egenutvecklad variant av gummi som är mjukt som silikon utan att attrahera damm. Det ska dock vara väldigt mjukt och behagligt att bära. Vi får se hur det blir.

Borealis band som kommer snart nedan.
upload_2019-1-4_23-15-45.png


Önskar er en trevlig afton!
Önskar bilder på Sailcloth med röd samt blå söm. Tack på förhand..
 

MrGranberg

Panerai
2-Faktor
Det är vi också sugna på!

Ska det vara antimagnetiska mejslar helst då? Eller duger det med billigare varianter som inte är det? Mejslarna kommer att vara Bergeon.
För att byta band så kanske det inte är så viktigt att de är antimagnetiska?

Trevlig fortsatt helg!
Antimagnetiskaska mejslar är ju lite mer hardcore men det är ju bra med riktiga grejer när man andå handlar tänker jag.
För att korta länken så spelar det ingen roll.
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor

elurven

Omega
Vi har tagit in lite nya varuprover och detta band i genuint Kevlar från Hadley Roma har jag totalt kärat ner mig i!
Dessa erbjuder de i storlekarna 18/20/22/24mm. Färgerna på sömmarna har de i svart, orange, rött och vitt.
Undersidan är i lorica så bandet tål vattenäventyr dessutom. Sitter väldigt bekvämt och ser snyggt ut tycker jag.
Så vad tycker ni? Vilka storlekar och färger bör vi ta in först?

Lutar åt en Phoibos Reef Mater (https://phoiboswatcheurope.com/prod...5d-dlc-300m-automatic-diver-watch-orange.html) när plånboken återhämtat sig från sitt förra klockköp (och när de kommer in i lager igen i maj, juni) ;). Tror att ett 22 mm band med orange söm hade varit ett schysst komplement då.
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Lutar åt en Phoibos Reef Mater (https://phoiboswatcheurope.com/prod...5d-dlc-300m-automatic-diver-watch-orange.html) när plånboken återhämtat sig från sitt förra klockköp (och när de kommer in i lager igen i maj, juni) ;). Tror att ett 22 mm band med orange söm hade varit ett schysst komplement då.

Ja det hade varit en passande kombo! Vi fick nyligen höra av leverantören att han har nya färger på ingång. Bland dessa finns grön, orange och lite andra!
Vi kommer givetvis fylla på med dessa färger :)
 
Hej! Vi beställer inte från Ofrei så jag vet inte exakt vilka bandstift de säljer. Jag såg inte heller några bilder på deras webbsida men måtten stämmer överens med våra och våra är också producerade i Schweiz.
Vad trevligt att du är här på forumet!
Vet du om stiften passar en Omega Seamaster från 1965 med 18mm luggar?
Antar att 676F funkar till stiften. Blir nog ett sånt också :)
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Vad trevligt att du är här på forumet!
Vet du om stiften passar en Omega Seamaster från 1965 med 18mm luggar?
Antar att 676F funkar till stiften. Blir nog ett sånt också :)

Haha tack detsamma! Jag är här många gånger om dagen. Måste ha min fix änna ;)

Stiften borde fungera med klockan men jag har inte testat på en vintage Seamaster tyvärr. Tack för att du kollar in butiken!

Hade varit fint om man kunde förstora bilderna på hemsidan. Har inte läst hela tråden och kanske har nån redan påpekat det :)

Jag ska lösa bättre bilder av stiften. De är alldeles för dåliga. Zoom kan jag också lösa :) tack för din feedback!
 
Topp