• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min klockarmbandsbutik.

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Köpte en Bergeon 6767F samt bandstift och är supernöjd :)
Hoppas att mejslarna kommer in snart. Är dessa från Bergeon också?
Tack för din order och feedback! Ja mejslarna kommer också att vara Bergeon.
Håller på att planera vilka storlekar vi skall ha osv nu. Så det kommer snart :)
 
  • Like
Reactions: Beo

city69

Omega
Beställde ett sailcloth till seamastern. Skönt band och snabb leverans,finemang!:)
IMG_20190307_231638.jpg

Riktigt snyggt. Har aldrig bytt armband på min Omega Seamaster Regatta (och annan klocka heller) . Blir riktigt sugen på ett liknande.
 

Exilnorrlänning

Cartier
Pledge Member
2-Faktor
Riktigt snyggt. Har aldrig bytt armband på min Omega Seamaster Regatta (och annan klocka heller) . Blir riktigt sugen på ett liknande.
Tack! Alltid trevligt att kunna variera sig lite med band. Är ett riktigt trevligt band om man vill variera istället för gummi. Investera bara i ett bra bandverktyg, typ Bergeon och sen är det bara att testa. Tejpa gärna bandhornen innan om du vill skydda dig mot märken om du råkar slinta med verktyget,så löser sig resten med lite övning.:)
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Tack! Alltid trevligt att kunna variera sig lite med band. Är ett riktigt trevligt band om man vill variera istället för gummi. Investera bara i ett bra bandverktyg, typ Bergeon och sen är det bara att testa. Tejpa gärna bandhornen innan om du vill skydda dig mot märken om du råkar slinta med verktyget,så löser sig resten med lite övning.:)

Bra tips med verktyget. Och jobba gärna bakifrån klockan så att om du råkar slinta så är det åtminstone inte på framsidan och synligt.

Klockrent har en mysig video som går igenom processen i detalj: https://www.youtube.com/watch?v=CLuEKIWJD4Y&t
 
Senast ändrad:

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Nu slängde jag iväg en beställning på ett par band också! :)
Blir roligt att testa Eluite och Hardy Roma!
Skulle ha ett Nato också, men glömde beställa det, blir en till senare!
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Tjena igen!
Vilka färger av Borealis skulle ni helst se i butiken?
De erbjuder de som är nedan i bild.
Grafitgrå, Marinblå, Orange, Olivgrön och Svart.
Vi kan ta in en färg åt gången bara tyvärr så ni får gärna väga in med vad ni själva tycker.
Stort tack på förhand!
upload_2019-4-17_14-15-20.png
 

Geparden

Audemars
Tjena igen!
Vilka färger av Borealis skulle ni helst se i butiken?
De erbjuder de som är nedan i bild.
Grafitgrå, Marinblå, Orange, Olivgrön och Svart.
Vi kan ta in en färg åt gången bara tyvärr så ni får gärna väga in med vad ni själva tycker.
Stort tack på förhand!
upload_2019-4-17_14-15-20.png
Skulle beställa i ordningen:
Svart
Olivgrön
Orange
Grafitgrå
Marinblå
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Nu har vi fått in sailcloth-band med nya färger på sömnaden.
Svart, orange och grön. Vi har även fyllt på alla andra färger som varit slutsålda ett tag.

Stort tack för alla tips och åsikter som vanligt! :)
Trevlig helg!

sailcloth.jpeg
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Intresserad av flera band men skulle vilja ha 23mm/20mm
Tja!
20mm har vi av nästan varje modell. Tror det bara är Borealis gummi som vi inte har i 20mm.
Vi ska dock ta in alla deras färger i alla deras storlekar. Just 23mm är det dock lite magert med hos leverantörerna vi har.
Vi vill dock ta in de udda storlekarna med, 19, 21, 23. Tack för din feedback!
 

Henryandy

Cartier
Tja!
20mm har vi av nästan varje modell. Tror det bara är Borealis gummi som vi inte har i 20mm.
Vi ska dock ta in alla deras färger i alla deras storlekar. Just 23mm är det dock lite magert med hos leverantörerna vi har.
Vi vill dock ta in de udda storlekarna med, 19, 21, 23. Tack för din feedback!

Menade 23mm avsmalnande till 20mm
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
@Rawa Noterade när jag nu gjorde min beställning att "lägg i kassen" knappen inte syndes i internet explorer. Är detta ett känt problem? Jag lyckades dock trycka på den då musen ändrades till "pekfinger" när jag hovrade över platsen där knappen låg.

Testade nu i google chrome och där syndes knappen.
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
@Rawa Noterade när jag nu gjorde min beställning att "lägg i kassen" knappen inte syndes i internet explorer. Är detta ett känt problem? Jag lyckades dock trycka på den då musen ändrades till "pekfinger" när jag hovrade över platsen där kanppen låg.
Testade nu i google chrome och där syndes knappen.

@rambo_amadeus Tja!
Nej det är inte något jag känt till sedan innan. Vilken version av IE använde du när det blev så?
Detta ska jag så klart fixa, tack så mycket för tipset!
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
20190513_171451.jpg

Jag fick en liten present av flickvännen..
Hon hade själv hittat din sida på nätet =)
Jag är nöjd med bandet förutom att spännet kanske är i klenaste laget.

Snygg bild! Tack för din feedback. Vi ska kolla på lite andra modeller av spännen inför nya inköp av Natoband.
:)
 

Marshall

Omega
2-Faktor
Tja!
20mm har vi av nästan varje modell. Tror det bara är Borealis gummi som vi inte har i 20mm.
Vi ska dock ta in alla deras färger i alla deras storlekar. Just 23mm är det dock lite magert med hos leverantörerna vi har.
Vi vill dock ta in de udda storlekarna med, 19, 21, 23. Tack för din feedback!

Skulle gärna se lite 21mm band. Utbudet är helt klart begränsat, men det borde finnas en efterfrågan.
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Skulle gärna se lite 21mm band. Utbudet är helt klart begränsat, men det borde finnas en efterfrågan.

Udda storlekar jagar vi just nu. Inga av banden vi redan har inne finns i de just nu tyvärr. Vilken typ av band tycker du det ska vara?

Hej,
Har du hunnit kolla något på Chevron straps från Crown and Buckle? Jag vet att det har frågats om sådana band tidigare i tråden.

https://www.crownandbuckle.com/straps-by-type/chevron-watch-straps.html

Med vänlig hälsning,
Niklas

De är uppskrivna på vår whiteboard. Vi ska ta kontakt med dem och hoppas att de svarar. Många leverantörer struntar helt i att svara när vi tar kontakt. :)

Tack för era tips!
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Udda storlekar jagar vi just nu. Inga av banden vi redan har inne finns i de just nu tyvärr. Vilken typ av band tycker du det ska vara?



De är uppskrivna på vår whiteboard. Vi ska ta kontakt med dem och hoppas att de svarar. Många leverantörer struntar helt i att svara när vi tar kontakt. :)

Tack för era tips!

Vad frustrerande med folk som inte bemödar sig med att svara. Ni på Strapped gör ett grymt bra jobb!
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Nu fick jag svar från Crown and Buckle. Tyvärr så verkar de inte vara intresserade av att sälja vidare sina varor.

upload_2019-5-14_16-23-48.png
 

Bramserud

Advertising
2-Faktor
På jakt efter vettigt gummi till hydro conquest. Då är det 21mm som gäller. Hur ser planerna kring 21mm ut? Eller ni kanske har något annat roligt alternativt?
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
På jakt efter vettigt gummi till hydro conquest. Då är det 21mm som gäller. Hur ser planerna kring 21mm ut? Eller ni kanske har något annat roligt alternativt?

Har tyvärr inget i butiken i 21mm. Men vi vill ta in. Dock svårt att hitta för oss. Har du tips så tas de emot med glädje!

:)
 
Topp