Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
@Rawa hur går det med mejslar? Är i behov att ett inköp och stödjer ju gärna dig![]()
Köpte ett Canvas-band samt ett Bergeon bandverktyg. Mycket nöjd! Även jag lär lägga en beställning om du får in lite fina mejslar
![]()
Blev ett nato. Passade riktigt bra på klockan. Blir flera beställningar så smånigom
![]()
S är för grövre bandstift. Tänk Seiko fatbars. Men jag använder personligen f till allt.Vad är det för skillnad på Bergeon 6767S och 6767F?
Udda storlekar jagar vi just nu. Inga av banden vi redan har inne finns i de just nu tyvärr. Vilken typ av band tycker du det ska vara?
Snyggt! Är sugen på att beställa samma band från @Rawa och köra samma kombo på min SKX. Vad kör du med för bandstift?Köpte ett Canvas-band samt ett Bergeon bandverktyg. Mycket nöjd! Även jag lär lägga en beställning om du får in lite fina mejslar
![]()
Snyggt! Är sugen på att beställa samma band från @Rawa och köra samma kombo på min SKX. Vad kör du med för bandstift?
Tack för input! Testade med ett par smala stift, men de var lite för smala i ändarna så glappade lite för mycket. Får leta upp några som sitter bättre.Tack! Använde ett par stift som ursprungligen suttit på en Victorinox maverick. Saknar tyvärr instrument för att mäta tjockleken på dem. Tror dock det går bra med de flesta bandstift som inte är allt för grova, Seikos original är dock för feta.
Tack för input! Testade med ett par smala stift, men de var lite för smala i ändarna så glappade lite för mycket. Får leta upp några som sitter bättre.
Har du något tips @Rawa?
Sweet, tack. Då testar jag att köra på såna.Jag äter min egen hundmat så att säga. Vi har bandstift i butiken som är universala 15-22 mm passar de till. De är smalare än Seikos fatbars men ändå grövre än de flesta andra och passar till i stort sett alla våra band. Jag kör de på alla mina klockor som jag nytt bandet på. Så de kan jag rekommendera.
Tack själv!Sweet, tack. Då testar jag att köra på såna.![]()
@Rawa Går allt enligt plan med mejslarna? Vill inte stressa dig utan bara stämma av![]()
Grym timing!
![]()
Så jag hoppas UPS sköter sig och inte bara åker förbi. Då är de i butik senast i morgon!
Du stressar inte mig, det är absolut ingen fara. Fråga när som helst om vad som helst![]()
@Torulf då var de på plats! Glöm inte använda koden KLOCKSNACK15 vid checkout om det blir köp.
Vi har mejslar i storlek 1.00 mm, 1.20 mm, 1.40 mm och 1.60 mm. Vi tog in ett relativt litet parti för att kolla intresset.
Säg till om det är några andra storlekar ni vill ha. Alla mejslar är avmagnetiserade med gummibeläggning på handtaget.
https://strapped.se/produkt/skruvmejsel-bergeon-8899/
Vi kollar på lite andra verktyg nu också. Jag vill modda en seiko och har köpt in en hel drös med verktyg för detta. Det är boetthållare, luftblåsare, boettöppnare och visartång (vet inte vad de kallas, men man tar bort klockans visare med den). Allt från bergeon. Vad tror ni om de sakerna? Är de kanske för nischade? Hade varit kul att erbjuda massa olika verktyg längre fram.
Trevlig afton! Och som vanlig, stort tack för alla tips. Som ni ser så är det era tips som formar vår butik.![]()
Grymt! Har du någon uppfattning om vad som är en "standard" mejsel? Om det nu finns något sådant. Sitter med tumstock och försöker mäta skruvar på klockorna men det är inte helt lätt.
Bra fråga. När jag googlar lite snabbt så verkar 1.00, 1.20 och 1.40 vara rätt populärt. Men jag är faktiskt osäker.
Provar ett par olika. Det kommer ju ändå med största sannolikhet bli att man köper alla storlekar förr eller senare
Tack för en bra köpupplevelse
Lite feedback angående dina mer avancerade verktyg så är det inget som intresserar mig personligen. Jag tycker inte det är kul att hålla på att skruva med klockor, anledningen till att jag köper verktyg är för att slippa gå och betala 200kr varje gång hos min lokala urmakare.
@Rawa kommer fler färger till sailcloth?
Måste plussa för bytet till annat/eget spänne på era sailcloth-band. Mkt bättre än originalet!
Bättre passform, bättre storlek, sitter bättre mot bandet helt enkelt.
Utomordentlig service vid beställning dessutom!
![]()
Tack själv!Grymt band, snabb leverans, stort tack!
![]()