• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Min klockarmbandsbutik.

@Rawa hur går det med mejslar? Är i behov att ett inköp och stödjer ju gärna dig :)

Tack så mycket för ditt stöd! Det är nästa inköp men måste bara få in lite kapital för beställningen. Ordern kommer läggas innan månadens slut.

Förstår så klart om du köper någon annanstans innan dess. Men din tanke är guld värd ändå! :)

Köpte ett Canvas-band samt ett Bergeon bandverktyg. Mycket nöjd! Även jag lär lägga en beställning om du får in lite fina mejslar :)
DSC_0004.jpg

Snyggt! Är sugen på att beställa samma band från @Rawa och köra samma kombo på min SKX. Vad kör du med för bandstift?

Tack! Använde ett par stift som ursprungligen suttit på en Victorinox maverick. Saknar tyvärr instrument för att mäta tjockleken på dem. Tror dock det går bra med de flesta bandstift som inte är allt för grova, Seikos original är dock för feta.

Tack! Använde ett par stift som ursprungligen suttit på en Victorinox maverick. Saknar tyvärr instrument för att mäta tjockleken på dem. Tror dock det går bra med de flesta bandstift som inte är allt för grova, Seikos original är dock för feta.
Tack för input! Testade med ett par smala stift, men de var lite för smala i ändarna så glappade lite för mycket. Får leta upp några som sitter bättre.

Har du något tips @Rawa?

Tack för input! Testade med ett par smala stift, men de var lite för smala i ändarna så glappade lite för mycket. Får leta upp några som sitter bättre.

Har du något tips @Rawa?

Jag äter min egen hundmat så att säga. Vi har bandstift i butiken som är universala 15-22 mm passar de till. De är smalare än Seikos fatbars men ändå grövre än de flesta andra och passar till i stort sett alla våra band. Jag kör de på alla mina klockor som jag nytt bandet på. Så de kan jag rekommendera.

Jag äter min egen hundmat så att säga. Vi har bandstift i butiken som är universala 15-22 mm passar de till. De är smalare än Seikos fatbars men ändå grövre än de flesta andra och passar till i stort sett alla våra band. Jag kör de på alla mina klockor som jag nytt bandet på. Så de kan jag rekommendera.
Sweet, tack. Då testar jag att köra på såna. :)

@Torulf då var de på plats! Glöm inte använda koden KLOCKSNACK15 vid checkout om det blir köp.
Vi har mejslar i storlek 1.00 mm, 1.20 mm, 1.40 mm och 1.60 mm. Vi tog in ett relativt litet parti för att kolla intresset.
Säg till om det är några andra storlekar ni vill ha. Alla mejslar är avmagnetiserade med gummibeläggning på handtaget.
https://strapped.se/produkt/skruvmejsel-bergeon-8899/

Vi kollar på lite andra verktyg nu också. Jag vill modda en seiko och har köpt in en hel drös med verktyg för detta. Det är boetthållare, luftblåsare, boettöppnare och visartång (vet inte vad de kallas, men man tar bort klockans visare med den). Allt från bergeon. Vad tror ni om de sakerna? Är de kanske för nischade? Hade varit kul att erbjuda massa olika verktyg längre fram.

Trevlig afton! Och som vanlig, stort tack för alla tips. Som ni ser så är det era tips som formar vår butik. :heart:

@Torulf då var de på plats! Glöm inte använda koden KLOCKSNACK15 vid checkout om det blir köp.
Vi har mejslar i storlek 1.00 mm, 1.20 mm, 1.40 mm och 1.60 mm. Vi tog in ett relativt litet parti för att kolla intresset.
Säg till om det är några andra storlekar ni vill ha. Alla mejslar är avmagnetiserade med gummibeläggning på handtaget.
https://strapped.se/produkt/skruvmejsel-bergeon-8899/

Vi kollar på lite andra verktyg nu också. Jag vill modda en seiko och har köpt in en hel drös med verktyg för detta. Det är boetthållare, luftblåsare, boettöppnare och visartång (vet inte vad de kallas, men man tar bort klockans visare med den). Allt från bergeon. Vad tror ni om de sakerna? Är de kanske för nischade? Hade varit kul att erbjuda massa olika verktyg längre fram.

Trevlig afton! Och som vanlig, stort tack för alla tips. Som ni ser så är det era tips som formar vår butik. :heart:

Grymt! Har du någon uppfattning om vad som är en "standard" mejsel? Om det nu finns något sådant. Sitter med tumstock och försöker mäta skruvar på klockorna men det är inte helt lätt.

Grymt! Har du någon uppfattning om vad som är en "standard" mejsel? Om det nu finns något sådant. Sitter med tumstock och försöker mäta skruvar på klockorna men det är inte helt lätt.

Bra fråga. När jag googlar lite snabbt så verkar 1.00, 1.20 och 1.40 vara rätt populärt. Men jag är faktiskt osäker.

• Like
Reactions: Beo
Bra fråga. När jag googlar lite snabbt så verkar 1.00, 1.20 och 1.40 vara rätt populärt. Men jag är faktiskt osäker.

Provar ett par olika. Det kommer ju ändå med största sannolikhet bli att man köper alla storlekar förr eller senare :p

Tack för en bra köpupplevelse :)

Lite feedback angående dina mer avancerade verktyg så är det inget som intresserar mig personligen. Jag tycker inte det är kul att hålla på att skruva med klockor, anledningen till att jag köper verktyg är för att slippa gå och betala 200kr varje gång hos min lokala urmakare.

Provar ett par olika. Det kommer ju ändå med största sannolikhet bli att man köper alla storlekar förr eller senare :p

Tack för en bra köpupplevelse :)

Lite feedback angående dina mer avancerade verktyg så är det inget som intresserar mig personligen. Jag tycker inte det är kul att hålla på att skruva med klockor, anledningen till att jag köper verktyg är för att slippa gå och betala 200kr varje gång hos min lokala urmakare.

Tack så hemskt mycket! Både för order och feedback!

Fick min order idag. Jag beställde en 1.2 och en 1.4 mejsel. 1.4 mejseln var marginellt för liten, så länkarna var 1.6, vilket jag anade. Men ville inte beställa för stort så de inte skulle passa alls. Skulle bedöma länkarna och skruvarna som normal stora, så kan vara en referens för andra som funderar på att köpa.

Men det var inga som helst problem med att skruva länken trots att mejslarna var lite mindre, gick supersmidigt och på ett par minuter hade jag adderat en länkbit. Jättebra mejslar 10/10! Så ni som funderat på mejslar tveka inte :)

Köpte också ett länkverktyg för att enkelt kunna byta klockor med pins i länken. Den kändes inte lika kvalitativ som mejslarna(med det sagt inte dålig) och den var lite skev såg man när den roterade, men den fungerade också jättebra.

@Rawa kommer fler färger till sailcloth?

Syftar du på sömnaden eller själva bandet? Vi har 7 olika färger på sömnaden men själva bandet har vi inte hört något om från leverantören. Dvs att de själva skulle ta in nya färger.

De meddelade oss att vi kunde få andra färger om vi beställer 500 band av en färg och storlek åt gången. Då tillverkas de åt oss specifikt.

En sån order är helt galet stor för oss :)

Vi har dock fyra nya färger på gång vad gäller cordurabanden ( brun, orange, röd och blå).

Måste plussa för bytet till annat/eget spänne på era sailcloth-band. Mkt bättre än originalet!
Bättre passform, bättre storlek, sitter bättre mot bandet helt enkelt.
Utomordentlig service vid beställning dessutom!
image.jpg

Måste plussa för bytet till annat/eget spänne på era sailcloth-band. Mkt bättre än originalet!
Bättre passform, bättre storlek, sitter bättre mot bandet helt enkelt.
Utomordentlig service vid beställning dessutom!
image.jpg

Stort tack för din order och de fina orden! Det värmer :)

Tillbaka
Topp