• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Min klockarmbandsbutik.

Vi har precis fått in mesh-band från Tyskland (produkttester). De är tillverkade i Tyskland från början till slut. Första intrycket från mig är väldigt gott.
Vad tycker ni om looken? Det enda egentliga problemet jag ser är att just denna modell av band bara har en justeringsmöjlighet på 2cm. Så jag måste nog ta reda på vilken längd som passar flest handleder, köpa in många olika längder eller helt enkelt köpa in modeller med större möjligheter vad gäller justeringen.

Vi bör få in sailcloth, nya nato och cordura nästa vecka! På återseende!

7268F376-713B-44E1-AC8D-7095185B0B0D.jpeg

Nu finns sailcloth och några nya natoband inne i butiken. Cordura ska anlända i morgon enligt DHL och dyker upp i butik så fort produktbilderna är klara.
Glöm inte att använda rabattkoden ( klocksnack15 ) om ni skulle vilja handla.

Vi har många fler typer av band som vi jagar.
Vi har kontaktat Isofrane och även ingått ett avtal med ett bolag i Frankrike som ska tillverka tropic-band i fint gummi.

Stort tack till er alla! Både sailcloth och Cordura är tips från er. Att slänga in lite roligare färgkombinationer av Nato är också något som ni inspirerat till.
Ni är bäst!

Har precis börjat testa silikonband som kommit in på prov.
Första intrycket är att de är väldigt sköna att ha runt handleden och kvalitén känns även den bra.
De är mjuka och följsamma men samtidigt tillräckligt rejäla och stabila för att jag ska våga använda dem.
Kommer att testa dem i någon vecka för att se hur de klarar verkligheten.
Ett ororsmoment är väl om de drar till sig damm och smuts.
De doftar inte äckligt, ett av banden doftar lite som godis t.o.om. o_O

Vad tycker ni om såna här band?
Dessa är från USA.

Ber om ursäkt för bildkvalitén. Dåligt ljus och gammal telefon.
Mvh,
Rawa

WhatsApp Image 2018-05-03 at 21.31.55.jpeg

Som nån sa tidigare: Colareb, försök bli återförsäljare till dem. De gör prisvärda och snygga saker och har nån serie som även passar till vintage, som jag antar det finns efterfrågan på. Håll priset på konkurrenskraftig nivå och du borde kunna sälja en hel del av dem.

Som nån sa tidigare: Colareb, försök bli återförsäljare till dem. De gör prisvärda och snygga saker och har nån serie som även passar till vintage, som jag antar det finns efterfrågan på. Håll priset på konkurrenskraftig nivå och du borde kunna sälja en hel del av dem.

Har pratat med Colareb och dem ska vi börja deala med efter sommaren. :)

Har precis börjat testa silikonband som kommit in på prov.
Första intrycket är att de är väldigt sköna att ha runt handleden och kvalitén känns även den bra.
De är mjuka och följsamma men samtidigt tillräckligt rejäla och stabila för att jag ska våga använda dem.
Kommer att testa dem i någon vecka för att se hur de klarar verkligheten.
Ett ororsmoment är väl om de drar till sig damm och smuts.
De doftar inte äckligt, ett av banden doftar lite som godis t.o.om. o_O

Vad tycker ni om såna här band?
Dessa är från USA.

Ber om ursäkt för bildkvalitén. Dåligt ljus och gammal telefon.
Mvh,
Rawa

WhatsApp Image 2018-05-03 at 21.31.55.jpeg
Hade absolut kunnat tänka mig bandet längst till höger på en allroundklocka under badsäsongen, riktigt snyggt!

BB0E3832-7A52-4A70-8BEF-66E903E98A0F.jpeg

Var ute efter ett canvas egentligen men tänkte att detta borde vara bättre under kommande semestervecka med en massa bad.

Jag gillar det men tycker bandet är lite för tunt för biffiga PO.

Hur fasen får jag ur bandstiften nu förresten?
Bandet sitter kloss an bandhornen och länken hade ju en liten öppning under till..

Ruggigt snabb leverans förresten :)

BB0E3832-7A52-4A70-8BEF-66E903E98A0F.jpeg

Var ute efter ett canvas egentligen men tänkte att detta borde vara bättre under kommande semestervecka med en massa bad.

Jag gillar det men tycker bandet är lite för tunt för biffiga PO.

Hur fasen får jag ur bandstiften nu förresten?
Bandet sitter kloss an bandhornen och länken hade ju en liten öppning under till..

Ruggigt snabb leverans förresten :)

Känner mig så ärad när jag ser våra band på era snygga klockor :D . Och jag förstår ditt dilemma. Canvasbanden som är tjockare lägger vi upp innan måndag. Men de är ju inte de ultimata banden att ta med ner i sjön även om de är vattentåliga. Jag ska försöka få in lite biffigare sailcloth framåt.
Väldigt kul att ni uppskattar frakttiden. Vi försöker alltid att skicka dem så fort det bara går! :)

edit: glömde svara på hur man får ut bandstiften.

Jag kör med ett bergeon 6767f som jag försiktigt kilar in mellan band och bandhorn. Sen tiltar jag verktygets handtag uppåt så att klykan trycks ner av klockans bandhorn. Då brukar det gå lätt. Det kan bli svårt om man själv försöker trycka ner klykan/gaffeln. Vet inte om det går att förstå mig, kan visa på ett videoklipp i morgon om det behövs. :)

Trevlig kväll!

Senast ändrad:
Superbra att du ska ta in Colareb! En annan som jag själv saknar i Sverige är Oyster/Jubilee/etc band till SKX. De bästa är från Miltat och det är samma band som Strapcode och Tungchoy.

Det roligaste materialet jag sett är band gjorda av gammalt fallskärmstyg från italienska militären. Väldigt svårt att motstå när det är både unikt och robust samtidigt.

Superbra att du ska ta in Colareb! En annan som jag själv saknar i Sverige är Oyster/Jubilee/etc band till SKX. De bästa är från Miltat och det är samma band som Strapcode och Tungchoy.

Det roligaste materialet jag sett är band gjorda av gammalt fallskärmstyg från italienska militären. Väldigt svårt att motstå när det är både unikt och robust samtidigt.

Stort tack för tipsen! Jag ska kontakta miltat och se om vi kan sätta igång något med dem. :)

Roligt med band gjorda av fallskärmstyg också!

En annan grej som vore trevligt vore ju lite länkar och gummin från strapcode eller crafter blue. Eller några curved end gummin överlag till typ Seiko :)

Tack för tipsen! Märker att det finns mycket för mig att kolla upp :) ska bli riktigt kul att jaga lite nya varianter av band.

Tillbaka
Topp