• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min klockarmbandsbutik.

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Hej Rawa. Vilken soppa ni verkar ha hamnat i. Tråkig läsning, men jag är säker på att det kommer lösa sig för er. Jag har en tydlig bild av att ni är raka och trevliga och gör rätt för er.

Nu till en produktfråga:
Har ni möjlighet att ta in dessa tropicband från Joseph Bonnie? För det är väl inte samma som dem ni har på hemsidan?
Hej Niklas!

Sorry för sent svar, jag missar ibland notisen om när något nytt hänt här på KS tyvärr.
Tack för de fina orden min vän!

Vi är väldigt sugna på att ta in de banden från JB men det blir längre fram isåfall.
Som du säger så är det inte samma modell som vi redan har inne.
Våra leverantörer är fortfarande inte helt igång och vi försöker fylla på våra "basvaror" först.

Med vänlig hälsning,
Rawa
 

Namaste

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Har läst det tidigare, men det tåls att upprepas.
@Rawa om möjligt så tror jag att det är fler än mig som verkligen skulle uppskatta band för smalare handleder (i mitt fall 15,5cm)

För mig är 70mm x 120mm grymt bra mått
Vanligt är 78 eller 75mm och trots att man kan tycka att det inte skiljer så mkt med 70mm, men det gör det.

Bifogar en bild med hur ett band i vanlig storlek sitter, så alla ni med ”normala” handleder får en känsla för vad jag menar.
Klockan sitter inte lika skönt på handleden
BD120BD9-6EF5-424C-B597-D4DB9B96D190.jpeg
E9E16364-8F93-4F3F-98A7-91DB57B9BD23.jpeg
Bra jobbat med butiken!
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Har läst det tidigare, men det tåls att upprepas.
@Rawa om möjligt så tror jag att det är fler än mig som verkligen skulle uppskatta band för smalare handleder (i mitt fall 15,5cm)

För mig är 70mm x 120mm grymt bra mått
Vanligt är 78 eller 75mm och trots att man kan tycka att det inte skiljer så mkt med 70mm, men det gör det.

Bifogar en bild med hur ett band i vanlig storlek sitter, så alla ni med ”normala” handleder får en känsla för vad jag menar.
Klockan sitter inte lika skönt på handleden
BD120BD9-6EF5-424C-B597-D4DB9B96D190.jpeg
E9E16364-8F93-4F3F-98A7-91DB57B9BD23.jpeg
Bra jobbat med butiken!

Bra post!
Jag vågar ofta inte beställa band då jag -inte från strapped.se märk väl men från andra kända firmor- flera ggr fått hem band som sålts utan någon specifikation på storlek och som jag inte kunnat använda på helt normalstora klockor (typ 36 - 40mm) Jag har inte supersmala handleder utan nånstans mellan 16,5 - 17cm. Kanske närmare det förstnämnda. Det är mängder med folk som har de måtten. Kundkretsen blir stor som man kan missa då lr behöva få tillbakaskickade i onödan...

Köper oftast band jag redan vet hur de är utformade för säkerhets skull. Inte bara längden på strapparna utan mått från änden till innersta hålet kan också ha betydelse.
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Tack för era önskemål och feedback. Band för smalare handleder är noterat.
Ska hålla ögonen öppna när vi kollar vad leverantörerna har att erbjuda.

:)
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Tjena gott folk. Jag vet att det är mycket erbjudanden där ute i butiker i och med black friday. Vissa bättre än andra :)

Vi tänkte ha en rätt bra rea nu på fredag där vi har 40% rabatt på alla verktyg och 70% på alla Klockarmband. Det är dock bara på fredagen och inte hela veckan. Inga produkter är undantagna. Vi har en nedräkning på webbsidan för att påminna om detta också. Så det är 24h av bonanza som sker.

Vi har sällan rea i butiken så vi passar på att slå till ordentligt när vi väl gör det. Nästa chans kommer runt julen. Samma kvalitet som vanligt, bara skönare priser helt enkelt.

Kolla gärna in våra erbjudanden på fredag om ni känner för det.

Ta hand om er och era kära så länge!
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
@Rawa

Tips o fråga, vad tror ni om Barton canvas?
Tror inte de säljs i EU öht. Finns i olika storlekar och färger, verkar rätt poppis, bra kvalitet vad jag kan bedöma. Månadsvis leveranstid från U.S och dyra 25% tillkommer. Finns också under andra namn har jag för mig... Archer kan vara samma?.. men finns inte att köpa här de heller. Så de köper väl in nånstans ifrån och får sitt eget namn på dem.

Är det nåt ni kan ha möjlighet att bli återförsäljare av? Kanske rent av under eget namn. Tror fler än jag skulle köpa om de gick att få tag på inom EU.

Edit: "Seat belt" straps vore också av intresse.
 
Senast ändrad:

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
@Rawa

Tips o fråga, vad tror ni om Barton canvas?
Tror inte de säljs i EU öht. Finns i olika storlekar och färger, verkar rätt poppis, bra kvalitet vad jag kan bedöma. Månadsvis leveranstid från U.S och dyra 25% tillkommer. Finns också under andra namn har jag för mig... Archer kan vara samma?.. men finns inte att köpa här de heller. Så de köper väl in nånstans ifrån och får sitt eget namn på dem.

Är det nåt ni kan ha möjlighet att bli återförsäljare av? Kanske rent av under eget namn. Tror fler än jag skulle köpa om de gick att få tag på inom EU.

Edit: "Seat belt" straps vore också av intresse.
Vi kontaktade Barton för ett tag sedan faktiskt! De sa att vår orderstorlek var för liten för att de skulle bara intresserade. Vi behövde köpa in ( för oss ) enorma mängder av varje färg och storlek.

Vi har dock lite roliga planer som kommer uppdagas inom kort om allt går som vi hoppas. Ska bli kul att se vad ni tycker om det.

@DenCho ang 19mm så kommer dessa nyheter även påverka dig ;)
Allt hänger på om frugan kan gå ner i tjänst på sitt dagliga arbete så att vi kan genomföra vår lilla plan. Det ser ljust ut på den fronten.
 

Torulf

Cartier
Seiko Spb143 på Strapped MN-band.

IMG_20220114_140406.jpg

IMG_20220112_094533.jpg

Jag har samma band på min SPB213. Upplever du att bandet konstant åker upp så klockan sitter löst? Det har bara blivit värre och värre för mig och efter kanske 3 veckor på armen är det oanvändbart för jag är rädd att tappa klockan.

Beror väll troligen inte på klockan, men kanske på mina handleder? Om inte kan det vara bra att @Rawa får veta att banden inte fungerar så bra
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Jag har samma band på min SPB213. Upplever du att bandet konstant åker upp så klockan sitter löst? Det har bara blivit värre och värre för mig och efter kanske 3 veckor på armen är det oanvändbart för jag är rädd att tappa klockan.

Beror väll troligen inte på klockan, men kanske på mina handleder? Om inte kan det vara bra att @Rawa får veta att banden inte fungerar så bra
Hej Torulf!

Det är nog inte fel på dina handleder eller klockan.
Jag har själv använt ett sådant dagligen i 4 månader utan problem så du kanske fick ett dåligt exemplar?
Dock så behöver jag justera det om jag tagit av mig bandet.
Jag skickar gärna ett nytt till dig om du vill testa?
 

Fliegerchronograph🚁

Audemars
2-Faktor
@Rawa Jag får uppfattningen att många band sedan länge saknas när man försöker beställa på din sida. Eulits delade perlon i 20mm finns inte i de färger (svart, grön, grå) jag vill ha, heller inte cordura-canvas i samma bredd (grå, grön, sand osv.) Har varit inne på strapped.se flera gånger under lång tid men dom är alltid slut. Kommer det in några nya någon gång eller är det helt enkelt kört?
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
@Rawa Jag får uppfattningen att många band sedan länge saknas när man försöker beställa på din sida. Eulits delade perlon i 20mm finns inte i de färger (svart, grön, grå) jag vill ha, heller inte cordura-canvas i samma bredd (grå, grön, sand osv.) Har varit inne på strapped.se flera gånger under lång tid men dom är alltid slut. Kommer det in några nya någon gång eller är det helt enkelt kört?
Hej @Fliegerchronograph🚁 ! Sorry för det magra utbudet, det började helt enkelt med att flera av våra leverantörer pausade sin verksamhet under pandemin och det blev brist på allt i vår butik. Sedan kom de igång men hade jättelånga ledtider på allt och en fet backlog av ordrar som de ville hedra först. Så vi snackar leveranstider på 2 månader+ för sådant som förr tog 2-3 dagar.

Efter allt detta så har det skett en hel del saker i privatlivet som satt käppar i hjulet för oss och vi bestämde nyligen att vi tyvärr ska sätta hela strapped.se på is.
Det har varit för mycket helt enkelt och vi har inte kunnat driva bolaget på samma vis som innan. Vår prio är dock som vanligt alla kunder och klocksnackare. Vår relation til alla är det bästa med bolaget. Har haft så många roliga diskussioner, fått så många tips av er och allmänt pepp.Vi är så enormt tacksamma för allt det. Ni ska bara veta hur glada vi varit över att ha denna dynamik här.

Alla våra inköp är pausade just nu och vi funderar på vad vi ska göra härnäst. Antingen så lägger vi ner helt eller så pausar vi och återkommer i ny form längre fram när livet lugnat sig lite.

Håll dock utkik för lite goa reor inom en snar framtid om det finns något i butik som fortfarande lockar lite.
Jag vill också tillägga att vi hedrar alla köp fortsatt så klart. Ni har samma garantier och får samma snabba service som innan.

Blev lite långdraget. Sorry :)
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Tjena gott folk!

Jag ville bara upplysa er om att det nu är 70% rea på hela vårt sortiment!
Inga undantag. Vi gör en total utförsäljning på lagret.
Rean varar fram 26e April och efter det stängs butiken ner.
Vi kommer så klart fortfarande att hedra 14 dagars ångerrätt och erbjuda samma support längre än så.

Ha en fortsatt trevlig helg!
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Snyggt @Rawa. Jag la precis en beställning på lite smått och gott. Hoppas att allt går vägen och att vi kommer få se ett Strapped 2.0 i framtiden.
 

Torulf

Cartier
Hej Torulf!

Det är nog inte fel på dina handleder eller klockan.
Jag har själv använt ett sådant dagligen i 4 månader utan problem så du kanske fick ett dåligt exemplar?
Dock så behöver jag justera det om jag tagit av mig bandet.
Jag skickar gärna ett nytt till dig om du vill testa?

Ok @Rawa , då låter det som att vi haft helt olika upplevelser av banden. Jag lade precis en order från din butik, så vill du skicka med ett nytt så är ordernumret 12506 :)
 
Topp