Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Oh damn det där var ett snyggt set!
Först och främst vill jag be om ursäkt för att jag helt missat ditt inlägg.Är mest nyfiken, men separata spännen tycks inte ha någon egentlig marknad? Jag skulle behöva ett par till några budgetband som jag verkligen gillar, men knappast vågar använda eftersom spännena är så dåliga...
Hej Rambo!!
Hej @Namaste,![]()
Nu har jag haft mitt första perlon (någonsin) i några dagar. Snyggt och väldigt bekvämt, om man som jag använder bandet åt ”fel” håll.
Med bandet vänt åt rätt håll så skaver det och väldigt obekvämt. Det är skarven mot spännet som är lite vass och inte mysig alls, se bild.
![]()
Med bandet ut och in så syns ju inte den fula skarven vid spännet då bandet såklart ligger över. Dock blir det en synlig färgskiftning i slutet av bandet, men den är ju på undersida handled och syns inte så mycket.
![]()
Är det bara jag som upplever denna baksida med din modell av Perlon?
Tack @Rawa , jag återkommerHej @Namaste,
Det låter för mig som att bandet sitter lite för tight? Eller du kanske testat ha det lite lösare och upplever samma fortfarande?
Jag själv bär ofta perlon just för att de är så bekväma. Det ska absolut inte skava när du har det på.
Ingen annan har rapporterat det heller.
Om du redan testat ha det lösare så kan jag byta mot ett nytt om du vill? Du kanske råkat få ett "måndagsexemplar".
Eller så passar inte banden dina handleder helt enkelt. Jag tycker inte du ska bära ett obekvämt band oavsett.
Här är vad jag föreslår:
1. Testa ha det lite lösare.
2. Ångra köpet eller testa med ett annat som jag skickar till dig.
Vad du än väljer så är det bara att säga till![]()
Hej @Rawa Fick du något svar från Bergeon?Jag gick in på Bergeons butik och letade efter det setet men finner bara mejseln med en topp i specifik storlek.
Jag skulle gissa på att setet kommer in lite längre fram. Drog även iväg ett meddelande och frågade.
![]()
Tjena Rambo,Hej @Rawa Fick du något svar från Bergeon?
Tournevis de précision et adaptateurs rapides assortis | Bergeon SA
Outillages destinés à l'horlogerie et la bijouterie. Catalogue produits en ligne, liste des distributeurs. La Chaux-de-Fonds, Neuchâtel.www.bergeon.swiss
Tack själv för att du valde oss! Snygg combo med!Hejsan!jag fick idag mitt Hadley Roma Cordura idag och det smälter ihop med chronograph visarna aldeles ypperligt!tack för fint band och superbra service!
![]()
Tack för de fina orden! Är väldigt glad att du är nöjd. Det betyder väldigt mycket för oss när ni ger oss feedback!Har helt missat den här tråden.
Köpte också ett rött Canvas för en stund sedan och är helnöjd med allt - produkt, leverans och helhetsupplevelse. Tack!
Tack för detTack själv för att du valde oss! Snygg combo med!![]()
Snyggt! Jag hoppas själv uppgradera till svart inom 1-2 år (i BJJ dock). Ett slitet svart bälte är många cool-poängTack för det!
![]()
TackSnyggt! Jag hoppas själv uppgradera till svart inom 1-2 år (i BJJ dock). Ett slitet svart bälte är många cool-poäng![]()
Tjena gott folk! Hoppas allt är bra där ute!
Jag ville bara tipsa om vår kampanj på H-R Cordura Canvas. Just nu är det köp 2 betala för 1.
Gäller fram till och med 30e Augusti. Erbjudandet går inte att kombinera med rabattkoden.
Ni hittar erbjudandet här: https://strapped.se/produkt/cordura-canvas/
Ta hand om er!
Snyggt! Jag lade en beställning på fyra band till mig och sambonTjena gott folk! Hoppas allt är bra där ute!
Jag ville bara tipsa om vår kampanj på H-R Cordura Canvas. Just nu är det köp 2 betala för 1.
Gäller fram till och med 30e Augusti. Erbjudandet går inte att kombinera med rabattkoden.
Ni hittar erbjudandet här: https://strapped.se/produkt/cordura-canvas/
Ta hand om er!