Ja de måste hamna lite olika beroende på armens storlek.Ser rätt ut tycker jag. På mig är spännena snarare på vardera sida av handleden än på undersidan av armen likt ett vanligt klockarmband.
Riktigt sköna band du säljer.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja de måste hamna lite olika beroende på armens storlek.Ser rätt ut tycker jag. På mig är spännena snarare på vardera sida av handleden än på undersidan av armen likt ett vanligt klockarmband.
Kul att höra!Ja de måste hamna lite olika beroende på armens storlek.
Riktigt sköna band du säljer.
Så sitter i alla fall mina MN-straps jag har.Är detta rätt monterat?
Hade känts så mycket bättre och få spännet och haken på mitten.
Men måste ju dra i spännet för o dra åt bandet o då följer haken.
![]()
Jag tycker att det är en del av det som gör det så skönt. Speciellt när man skrivbordsdyker med laptop för då repar man inte spännet och datorn på varandra.Ser rätt ut tycker jag. På mig är spännena snarare på vardera sida av handleden än på undersidan av armen likt ett vanligt klockarmband.
Haha så sant såSå sitter i alla fall mina MN-straps jag har.
Jag tycker att det är en del av det som gör det så skönt. Speciellt när man skrivbordsdyker med laptop för då repar man inte spännet och datorn på varandra.![]()
Ser ut som jag har gjort det. Skjut klockan "vänster" eller "höger" så kommer jag också placeringen av spännet ändra sig.Är detta rätt monterat?
Hade känts så mycket bättre och få spännet och haken på mitten.
Men måste ju dra i spännet för o dra åt bandet o då följer haken.
![]()
Ser ut som jag har gjort det. Skjut klockan "vänster" eller "höger" så kommer jag också placeringen av spännet ändra sig.
Skjuter du klockan till vänster så åker spännet till höger och vice versa
![]()
Näe det stämmer inte.. .. På 16,5 cm sitter båda spännena ändå uppe vid klockan. Ser inte bra ut. Alldeles för långt om man inte råkar ha typ 19cm handled. Blir retur på det. Annars var det fint i kvalité o utförande men borde längd anpassas.Bra bra.... Skott kommer....![]()
Du är välkommen att returnera. Hörs på PM.Näe det stämmer inte.. .. På 16,5 cm sitter båda spännena ändå uppe vid klockan. Ser inte bra ut. Alldeles för långt om man inte råkar ha typ 19cm handled. Blir retur på det. Annars var det fint i kvalité o utförande men borde längd anpassas.![]()
![]()
Näe det stämmer inte.. .. På 16,5 cm sitter båda spännena ändå uppe vid klockan. Ser inte bra ut. Alldeles för långt om man inte råkar ha typ 19cm handled. Blir retur på det. Annars var det fint i kvalité o utförande men borde längd anpassas.![]()
![]()
Kul att höra!Jag hängde precis på min från @Hans Beck och jag har en handled på strax under 17cm. Det tycker jag satt helt okej så gränser ligger väl kanske där någonstans. Men tycker absolut inte man ska bli avskräckt med 16,5-17 handled om man är sugen för det är en smaksak.
![]()
![]()
![]()
![]()
Vad är den ”klassiska designen”?Cheapestnatostraps ska tydligen börja sälja MN-straps med den klassiska designen. Jag tycker pers att det är en mycket sämre konstruktion men om man gillar det så är det ett bra pris. Ska enligt Instagram komma i tolv färger och kosta $9.95.
![]()
![]()
Den som löper dubbelt mellan klockan och armen.Vad är den ”klassiska designen”?
Det ser ut som den nya inte funkar med fasta bandstift, eller missar jag något?Den som löper dubbelt mellan klockan och armen.
Klassisk:
![]()
![]()
Nyare konstruktion:
![]()
![]()
Edit: Ska tilläggas att om låset går upp på den äldre varianten så åker klockan i backen. Med den nya så går det fortfarande en loop runt handleden så risken att man tappar den är mycket mindre.
Då är jag med. Bra att man sitter med den nya designenDet ser ut som den nya inte funkar med fasta bandstift, eller missar jag något?
Helt rätt, har man fasta bandstift så får man köra på det gamla. Erika's har en som är för fasta bandstift också men jag vet inte om den ser ut som den gamla eller om hon har kommit på en tredje variant.Det ser ut som den nya inte funkar med fasta bandstift, eller missar jag något?
De kör samma stil som Erikas, riktigt nice!watchgecko har också hoppat på tåget: https://www.watchgecko.com/french-style-elastic-nato-watch-strap-by-zuludiver
![]()
Oh, det gråa villhöver jag!watchgecko har också hoppat på tåget: https://www.watchgecko.com/french-style-elastic-nato-watch-strap-by-zuludiver
![]()
Det tänkte jag också men det går ju inte att beställa.Oh, det gråa villhöver jag!
Då lär @Royal Straps få hjälpa oss arma själar!Det tänkte jag också men det går ju inte att beställa.![]()
Går ju lägga till bandet i varukorgen!Det tänkte jag också men det går ju inte att beställa.![]()
Fast det gråa med vit rand som är på bilden finns inte på sidan. Där finns bara helgrå.Går ju lägga till bandet i varukorgen!
JahaFast det gråa med vit rand som är på bilden finns inte på sidan. Där finns bara helgrå.![]()
Väääldigt konstigt att bilden visar band som inte kan köpas!Fast det gråa med vit rand som är på bilden finns inte på sidan. Där finns bara helgrå.![]()
Inte lätt att veta, jag var inte precis tydlig.Jahava inte med där.
Tänkte dom kanske va låsta och släpptes precis när jag va inne![]()
Ja, tycker också det är väldigt märkligt. Gäller även det gröna med vit rand!Väääldigt konstigt att bilden visar band som inte kan köpas!