• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

MN-strap tråden

Fargoth

Omega
Blev också taggad på WatchGeckos nya MN-straps, schyssta färgval!

Men bilderna på deras sida är misstänkt lika mellan de olika färgerna, som att de använt en bild och sen photoshoppat de olika färgerna. Känner att jag vill se lite fler verkliga foton innan jag beställer.
 
Senast ändrad:

lofgreno

Audemars
Hamilton Field khaki på MN strap från tid och ting. Sitter bra!
20190524_075510.jpg
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Är väl varianten där tyget går i två lager under klockan så kan ju vara lite av en vattendelare. Jag vill bara ha det en gång, blir för tjockt och klumpigt annars i mitt tycke.
Jag hade tydligen fel när jag påstod att CNS's MN var dubbelt, de verkar har en helt egen konstruktion som blir enkel under klockan men ändå inte har någon catch loop. :confused:
 
  • Like
Reactions: HSK

FOQ

Audemars
Jag hade tydligen fel när jag påstod att CNS's MN var dubbelt, de verkar har en helt egen konstruktion som blir enkel under klockan men ändå inte har någon catch loop. :confused:

Just därför jag avstod från köp. Händer det något åker klockan i backen (tror jag iaf).

Watchgecko har inte mycket kvar i lager.
Vad tror ni om en MN-strap i svart med röd rand till denna?

IMG_20190523_144828.jpg
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Just därför jag avstod från köp. Händer det något åker klockan i backen (tror jag iaf). Watchgecko har inte mycket kvar i lager.

Vad tror ni om en MN-strap i svart med röd rand till denna?

IMG_20190523_144828.jpg
Precis, jag vill helst att klockan hänger kvar på armen även om haken lossnar. Den där konstruktionen litar jag inte ett dugg på. Jag beställde faktiskt två från Watchgecko som kom igår, riktigt trevliga för priset.

Svart med röd rand kommer nog att sitta fint på den där! :)
 

FOQ

Audemars
Precis, jag vill helst att klockan hänger kvar på armen även om haken lossnar. Den där konstruktionen litar jag inte ett dugg på. Jag beställde faktiskt två från Watchgecko som kom igår, riktigt trevliga för priset.

Svart med röd rand kommer nog att sitta fint på den där! :)

Ah grymt! Har du bild?

Färgkombon borde funka. Med grönt så blir det så mycket kaka-på-kaka.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Ah grymt! Har du bild?

Färgkombon borde funka. Med grönt så blir det så mycket kaka-på-kaka.
Tyvärr inte, sitter på jobbet och har banden hemma men jag kan ta några ikväll när jag monterat dem. :) Köpte ett Desert sand och ett Grey, båda med vit rand.

Jag tycker ändå att grönt är så pass klassiskt att du kan ha det på den klockan. Den har ju inte några färger som skulle skära sig.
 

FOQ

Audemars
Tyvärr inte, sitter på jobbet och har banden hemma men jag kan ta några ikväll när jag monterat dem. :) Köpte ett Desert sand och ett Grey, båda med vit rand.

Jag tycker ändå att grönt är så pass klassiskt att du kan ha det på den klockan. Den har ju inte några färger som skulle skära sig.

Kul! Nyfiken på den gråa. Sjukt praktisk färg.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Just därför jag avstod från köp. Händer det något åker klockan i backen (tror jag iaf).

Watchgecko har inte mycket kvar i lager.
Vad tror ni om en MN-strap i svart med röd rand till denna?

IMG_20190523_144828.jpg

Blir nog grymt! Köp av hasse på forumet, mkt nöjd med mitt för typ inga pengar :)
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Kul! Nyfiken på den gråa. Sjukt praktisk färg.
Här kommer bilder men jag har inte hunnit montera dem än. :)

När man jämför med Erika's så är dessa ärligt talat sådär. Erika's har mycket kraftigare hårdvara och jämfört med dem så har banden från Watchgecko en elasticitet som en urtvättad kalsongresår. Erika's är så mycket mer kvalitativt och tjockare i materialet.

Med det sagt så kostar ett Erika's lika mycket som tre band från Watchgecko så man får vad man betalar för. För pengarna så tycker jag ändå att de från Watchgecko är bra.

Bonus på bilden är ett Waterproof leather från Watchgecko, riktigt najs!
PSX_20190524_181650.jpg

PSX_20190524_183241.jpg


Erika's uppe:
PSX_20190524_183357.jpg


Erika's till vänster/uppe
PSX_20190524_183153.jpg
 

FOQ

Audemars
Här kommer bilder men jag har inte hunnit montera dem än. :)

När man jämför med Erika's så är dessa ärligt talat sådär. Erika's har mycket kraftigare hårdvara och jämfört med dem så har banden från Watchgecko en elasticitet som en urtvättad kalsongresår. Erika's är så mycket mer kvalitativt och tjockare i materialet.

Med det sagt så kostar ett Erika's lika mycket som tre band från Watchgecko så man får vad man betalar för. För pengarna så tycker jag ändå att de från Watchgecko är bra.

Bonus på bilden är ett Waterproof leather från Watchgecko, riktigt najs!
PSX_20190524_181650.jpg

PSX_20190524_183241.jpg


Erika's uppe:
PSX_20190524_183357.jpg


Erika's till vänster/uppe
PSX_20190524_183153.jpg

Oj, wow! Tack för en utförlig beskrivning. Misstänkte att dom var lite flimsy, men som du säger är priset mycket lägre. Just med hårdvaran är lite kul att du tar upp. Hade en från Erikas tidigare och det kändes ju som kvalle rakt igenom. Tungt och fint.

Ska bli roligt att se dom när de sitter på klocka. Är det Squale som de ska sitta på? Den gråa lär ju va najs på Traskan.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Oj, wow! Tack för en utförlig beskrivning. Misstänkte att dom var lite flimsy, men som du säger är priset mycket lägre. Just med hårdvaran är lite kul att du tar upp. Hade en från Erikas tidigare och det kändes ju som kvalle rakt igenom. Tungt och fint.

Ska bli roligt att se dom när de sitter på klocka. Är det Squale som de ska sitta på? Den gråa lär ju va najs på Traskan.
Ja, det blev en minirecension, haha. :D Det är definitivt stor skillnad på kvalitén, det kommer man inte ifrån. Jag kan dock se fördelar med banden från Watchgecko om man har en lättare/mindre klocka för de kommer nog att sitta bättre och vara skönare. Är rädd att det kommer att bli sladdrigt på en tyngre dykare men det återstår att se. Hade tänkt testa det gråa på min blåa Squale 1521 och det beiga på Squale GMT'n. :)

Traskan blir nog kvar på sin länk för den är riktigt bra. Dessutom inte min klocka... :sorry:
 

FOQ

Audemars
Ja, det blev en minirecension, haha. :D Det är definitivt stor skillnad på kvalitén, det kommer man inte ifrån. Jag kan dock se fördelar med banden från Watchgecko om man har en lättare/mindre klocka för de kommer nog att sitta bättre och vara skönare. Är rädd att det kommer att bli sladdrigt på en tyngre dykare men det återstår att se. Hade tänkt testa det gråa på min blåa Squale 1521 och det beiga på Squale GMT'n. :)

Traskan blir nog kvar på sin länk för den är riktigt bra. Dessutom inte min klocka... :sorry:

Dude, ge dig! Du får väl låna den nån gång! :):p
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Här kommer bilder men jag har inte hunnit montera dem än. :)

När man jämför med Erika's så är dessa ärligt talat sådär. Erika's har mycket kraftigare hårdvara och jämfört med dem så har banden från Watchgecko en elasticitet som en urtvättad kalsongresår. Erika's är så mycket mer kvalitativt och tjockare i materialet.

Med det sagt så kostar ett Erika's lika mycket som tre band från Watchgecko så man får vad man betalar för. För pengarna så tycker jag ändå att de från Watchgecko är bra.

Bonus på bilden är ett Waterproof leather från Watchgecko, riktigt najs!
PSX_20190524_181650.jpg

PSX_20190524_183241.jpg


Erika's uppe:
PSX_20190524_183357.jpg


Erika's till vänster/uppe
PSX_20190524_183153.jpg
Erikabandet såg dubbelt så bra ut, och antagligen fyra ggr bättre än CNS :)
 

FOQ

Audemars
Ja, det blev en minirecension, haha. :D Det är definitivt stor skillnad på kvalitén, det kommer man inte ifrån. Jag kan dock se fördelar med banden från Watchgecko om man har en lättare/mindre klocka för de kommer nog att sitta bättre och vara skönare. Är rädd att det kommer att bli sladdrigt på en tyngre dykare men det återstår att se. Hade tänkt testa det gråa på min blåa Squale 1521 och det beiga på Squale GMT'n. :)

Traskan blir nog kvar på sin länk för den är riktigt bra. Dessutom inte min klocka... :sorry:

Btw, beige på GMT:n mumma!
 
Topp