Inte min grej egentligen, köpte för att det var billigt och jag ville se hur det ser ut innan man lägger 500-1000kr eller vad ett ”riktigt” kostarDu har ju en CNS. Hur är den?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inte min grej egentligen, köpte för att det var billigt och jag ville se hur det ser ut innan man lägger 500-1000kr eller vad ett ”riktigt” kostarDu har ju en CNS. Hur är den?
Inte min grej egentligen, köpte för att det var billigt och jag ville se hur det ser ut innan man lägger 500-1000kr eller vad ett ”riktigt” kostarDet känns lite osäkert, keepern glider väldigt lätt, men det är mjukt och följsamt. Har tyvärr inget annat band att jämföra med.
Jaaa, kanske. Hon varvar den med min Alpinist hela tiden så den används frekvent.Dude, ge dig! Du får väl låna den nån gång!![]()
Nu har jag inte testat CNS men Erika's är i alla fall riktigt bra. De är dyra men jag tycker att det är värt varenda krona.Erikabandet såg dubbelt så bra ut, och antagligen fyra ggr bättre än CNS![]()
Mmm, tror faktiskt att det kan flyga!Btw, beige på GMT:n mumma!
Grattis!Jaaa, kanske. Hon varvar den med min Alpinist hela tiden så den används frekvent.
Nu har jag inte testat CNS men Erika's är i alla fall riktigt bra. De är dyra men jag tycker att det är värt varenda krona.
Mmm, tror faktiskt att det kan flyga!![]()
Haha, ledsen att göra dig besviken men av tradition så hamnade det i Squale-tråden!Grattis!Förväntar mig en massiv 3k post med alla klockor.
Det skitbra ut. Gott att det löste sig! (Nästa beställning blir lite kortare)
Börja gilla dessa mn band men en sak jag inte gillar är när bandet ser lite för stort ut i bredd och sväller över bandhornen, behöver man gå ned en mm i size i bredd för att det skall se bättre ut måntro? Sett detta fenomen på rätt många bilder...
Är nog när folk, mig själv inkluderat, trycker i ett 20mm på en klocka med 18mm. 19 hade funkat bra men de är svåra att få fatt i.
Mitt MN från Erika gav definitivt ingen svullkänsla. Om du beställer från henne så skulle jag inte gå ner i storlekSugen på erikastrap till min sla019 o 114060 som båda är 20mm men funderar att köpa ett 19mm för att inte riskera svullkänslanett sandfärgat känns jäkligt rätt till sommaren
![]()
Tack för input!Mitt MN från Erika gav definitivt ingen svullkänsla. Om du beställer från henne så skulle jag inte gå ner i storlek
Håller med @Back, beställer du Erika's så sitter de väldigt bra. Mitt 21mm vill jag till och med påstå att det mäter 20,5mm.Sugen på erikastrap till min sla019 o 114060 som båda är 20mm men funderar att köpa ett 19mm för att inte riskera svullkänslanett sandfärgat känns jäkligt rätt till sommaren
![]()
Tack! När man väljer storlek utifrån sin handled när man beställer, antar jag att bandet ändå är justerbart en del +-?Håller med @Back, beställer du Erika's så sitter de väldigt bra. Mitt 21mm vill jag till och med påstå att det mäter 20,5mm.
Justerbart väldigt mycket skulle jag säga. Jag tror hon vill ha omkretsen för att det ska sitta så bra som möjligt. Har ju hört om en del problem med band från andra hållTack! När man väljer storlek utifrån sin handled när man beställer, antar jag att bandet ändå är justerbart en del +-?
Kan det inte vara så att dem banden sitter på många vintageklockor som har 19mm och de flesta köper 20mm band? Jag skulle inte heller gå ner en milimeter, tror det ser bättre ut med rätt storlekSugen på erikastrap till min sla019 o 114060 som båda är 20mm men funderar att köpa ett 19mm för att inte riskera svullkänslanett sandfärgat känns jäkligt rätt till sommaren
![]()
Sugen på erikastrap till min sla019 o 114060 som båda är 20mm men funderar att köpa ett 19mm för att inte riskera svullkänslanett sandfärgat känns jäkligt rätt till sommaren
![]()
Tack! När man väljer storlek utifrån sin handled när man beställer, antar jag att bandet ändå är justerbart en del +-?
Beställt en till min Colt![]()
Varning för lång text!
Får kanske på nöten nu, men köpte ett oanvänt MN från cns här på forumet. Beställde även ett till innan jag fått det andra. Fick ett idag och efter lite strul så tänkte jag "tro fan att han aldrig använt det skräpet" ville ju inte sitta så som det instruerades på cns tutorial video. Räckte att man skakade lite på handen så lossnade det. Bytte till Zulu, sammanbiten, men! Skam den som ger sig tänkte jag och plockade fram det igen. Satte på det som instruerat, men drog tillbaka änden under stiftet. Då blev det "fast". Ja ni förstår nog![]()
![]()
![]()
![]()
YezSer bra ut. Cns?
Var det så han menade?
Det var så jag tolkade det, men jag kan ha helt fel!Var det så han menade?![]()