• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

MN-strap tråden

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Du har ju en CNS. Hur är den?
Inte min grej egentligen, köpte för att det var billigt och jag ville se hur det ser ut innan man lägger 500-1000kr eller vad ett ”riktigt” kostar :) Det känns lite osäkert, keepern glider väldigt lätt, men det är mjukt och följsamt. Har tyvärr inget annat band att jämföra med.
 

FOQ

Audemars
Inte min grej egentligen, köpte för att det var billigt och jag ville se hur det ser ut innan man lägger 500-1000kr eller vad ett ”riktigt” kostar :) Det känns lite osäkert, keepern glider väldigt lätt, men det är mjukt och följsamt. Har tyvärr inget annat band att jämföra med.

Ah, ok. Låter inte så bra om den glider lätt. Kolla i så fall Hasses. Mer klassiskt och billiga. Jag gillar inte Natos, men MN-typen är ju fett nice. Funkar bra och är sköna. Erikas känns ju så klart bättre än alla billigare, men för det låga priset är Hasses helt ok. Fördelen med Erikas är att man beställer efter storlek på handled.

Edit: landar nog runt 500 för Erikas.

Edit2: Kan man be om request? Roger Moore tillbaka please? Jag blir så förvirrad.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Dude, ge dig! Du får väl låna den nån gång! :):p
Jaaa, kanske. Hon varvar den med min Alpinist hela tiden så den används frekvent. :p

Erikabandet såg dubbelt så bra ut, och antagligen fyra ggr bättre än CNS :)
Nu har jag inte testat CNS men Erika's är i alla fall riktigt bra. De är dyra men jag tycker att det är värt varenda krona. :D

Btw, beige på GMT:n mumma!
Mmm, tror faktiskt att det kan flyga! :)
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Jaaa, kanske. Hon varvar den med min Alpinist hela tiden så den används frekvent. :p


Nu har jag inte testat CNS men Erika's är i alla fall riktigt bra. De är dyra men jag tycker att det är värt varenda krona. :D


Mmm, tror faktiskt att det kan flyga! :)
Grattis! ;) Förväntar mig en massiv 3k post med alla klockor.
 

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
Sorry @Hans Beck . Blev en litet ingrepp för att korta av den ändå :D

4A17A179-D67D-4069-A8A1-28928ABFA181.jpeg
 

falten

Cartier
Börja gilla dessa mn band men en sak jag inte gillar är när bandet ser lite för stort ut i bredd och sväller över bandhornen, behöver man gå ned en mm i size i bredd för att det skall se bättre ut måntro? Sett detta fenomen på rätt många bilder...
 

Dondon

Cartier
Börja gilla dessa mn band men en sak jag inte gillar är när bandet ser lite för stort ut i bredd och sväller över bandhornen, behöver man gå ned en mm i size i bredd för att det skall se bättre ut måntro? Sett detta fenomen på rätt många bilder...

Är nog när folk, mig själv inkluderat, trycker i ett 20mm på en klocka med 18mm. 19 hade funkat bra men de är svåra att få fatt i.
 

falten

Cartier
Är nog när folk, mig själv inkluderat, trycker i ett 20mm på en klocka med 18mm. 19 hade funkat bra men de är svåra att få fatt i.

Sugen på erikastrap till min sla019 o 114060 som båda är 20mm men funderar att köpa ett 19mm för att inte riskera svullkänslan :) ett sandfärgat känns jäkligt rätt till sommaren :)
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Sugen på erikastrap till min sla019 o 114060 som båda är 20mm men funderar att köpa ett 19mm för att inte riskera svullkänslan :) ett sandfärgat känns jäkligt rätt till sommaren :)
Mitt MN från Erika gav definitivt ingen svullkänsla. Om du beställer från henne så skulle jag inte gå ner i storlek
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Sugen på erikastrap till min sla019 o 114060 som båda är 20mm men funderar att köpa ett 19mm för att inte riskera svullkänslan :) ett sandfärgat känns jäkligt rätt till sommaren :)
Håller med @Back, beställer du Erika's så sitter de väldigt bra. Mitt 21mm vill jag till och med påstå att det mäter 20,5mm.
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Sugen på erikastrap till min sla019 o 114060 som båda är 20mm men funderar att köpa ett 19mm för att inte riskera svullkänslan :) ett sandfärgat känns jäkligt rätt till sommaren :)
Kan det inte vara så att dem banden sitter på många vintageklockor som har 19mm och de flesta köper 20mm band? Jag skulle inte heller gå ner en milimeter, tror det ser bättre ut med rätt storlek :)
 

Thelonius

Panerai
2-Faktor
Sugen på erikastrap till min sla019 o 114060 som båda är 20mm men funderar att köpa ett 19mm för att inte riskera svullkänslan :) ett sandfärgat känns jäkligt rätt till sommaren :)

Ska du köpa erikas så välj samma storlek som det är mellan bandhornen. Plus om du går ner till 19 begränsas utbudet rätt så drastiskt vilket att lite trist.

Tack! När man väljer storlek utifrån sin handled när man beställer, antar jag att bandet ändå är justerbart en del +-?

Ska vara ca 20mm totalt om jag inte minns fel.
 

bjarne.heden

Rolex
2-Faktor
Tog hem ett Erica MN-strap, det är ju verkligen bekvämt som satan. Och snyggt!
Egentligen avsedd för Yema Superman Bronze, men den dyker ju upp först i höst.
IMG_20190617_152939.jpg

IMG_20190617_152929.jpg
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Varning för lång text!
Får kanske på nöten nu, men köpte ett oanvänt MN från cns här på forumet. Beställde även ett till innan jag fått det andra. Fick ett idag och efter lite strul så tänkte jag "tro fan att han aldrig använt det skräpet" ville ju inte sitta så som det instruerades på cns tutorial video. Räckte att man skakade lite på handen så lossnade det. Bytte till Zulu, sammanbiten, men! Skam den som ger sig tänkte jag och plockade fram det igen. Satte på det som instruerat, men drog tillbaka änden under stiftet. Då blev det "fast". Ja ni förstår nog :)
IMG_20190617_210443.jpg
IMG_20190617_205339.jpg
IMG_20190617_205331.jpg
 

maximuspro

Panerai
2-Faktor
Varning för lång text!
Får kanske på nöten nu, men köpte ett oanvänt MN från cns här på forumet. Beställde även ett till innan jag fått det andra. Fick ett idag och efter lite strul så tänkte jag "tro fan att han aldrig använt det skräpet" ville ju inte sitta så som det instruerades på cns tutorial video. Räckte att man skakade lite på handen så lossnade det. Bytte till Zulu, sammanbiten, men! Skam den som ger sig tänkte jag och plockade fram det igen. Satte på det som instruerat, men drog tillbaka änden under stiftet. Då blev det "fast". Ja ni förstår nog :)
IMG_20190617_210443.jpg
IMG_20190617_205339.jpg
IMG_20190617_205331.jpg

Ser bra ut:). Cns?
 
Topp