Gört! Tipex, klipp o klistra, laser, potatistryck...bara gört!Tack! Ja, gillar att den är fransk och märkt 844.
Jag var mer inne på att ändra texten på tavlan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gört! Tipex, klipp o klistra, laser, potatistryck...bara gört!Tack! Ja, gillar att den är fransk och märkt 844.
Kan inte tänka mig att det är något annat än mrp.sa.Finns det någon som vet om CWC dykarna har MRP boett eller om de bara är liknande?
Nej, inget brevet nr på baklocket men har inte kollat insidan. Sålde tyvärr cwc’n nyligen.Kan inte tänka mig att det är något annat än mrp.sa.
Står det inget brevet-nummer på baksidan?
Tack! Ja, gillar att den är fransk och märkt 844.
Haha! Tack! Den där spar jag
Kanonbra! Men "professionel" kan väl inte stämma, @Gummo ?
Nä men 200m är rimligt. Det är så långt jag orkar springa i min tävlingsfart på milen från när jag var 40.Kanonbra! Men "professionel" kan väl inte stämma, @Gummo ?
Fy f_n va grymt!
Monnin designade inte boetten. De monterade de första klockorna åt Heuer (innan man tog över produktionen själv) samt släppte de med G. Monnin på tavlan också. Boetten kommer från MRP SA som är en klassisk boetttillverkare. Samma boett ha använts av alla möjliga märken, Heuer, Breitling, City, CWC osv. Har läst någonstans att LeJour var de som först släppte en klocka med boetten. Annars var nog Heuer en av de första med de 844 som monterades av just Monnin.Skulle någon kunna ge lite info ang G. Monnin designade boetterna som alla använde så fritt de första dyker upp hos Tag och Breitling i deras kataloger från 1979 så vitt jag kan spåra tillbaka
Breitling använde även en variant med extra knappar på sn pluton
Inte för att vara den som är den, men är det där verkligen ett Monnin case? Cool klocka för övrigt!Denna fining ligger nu i sälj/byt tråden om någon är sugen!
Om jag inte är felinformerad så ska det vara mrp sa boett?Inte för att vara den som är den, men är det där verkligen ett Monnin case? Cool klocka för övrigt!
Japp, du har helt rätt. My bad! Kul att få lära sig nya saker hela tiden här på KS. Lycka till med försäljningen.Om jag inte är felinformerad så ska det vara mrp sa boett?
Samma boett som dessa:
Posta i tråden 'MRP SA-tråden!'
https://klocksnack.se/threads/mrp-sa-tråden.108831/post-3316679
Japp den är cool!
Stort tack för det, det är jag som är dåligt insatt. För mig har Monnin caset alltid varit samma sak om MRP SA. Men nu har jag, tack vare dig, lite bättre koll.
Ingen fara, jag blev lite orolig att jag hade fel en stund Det är alltid kul att lära sig något nyttJapp, du har helt rätt. My bad! Kul att få lära sig nya saker hela tiden här på KS. Lycka till med försäljningen.
Stort tack för det, det är jag som är dåligt insatt. För mig har Monnin caset alltid varit samma sak om MRP SA. Men nu har jag, tack vare dig, lite bättre koll.
Den ser riktigt trevlig ut. Knepigt att justera länken? Någon anledning att "dag" är lite snett, är det begynnande byte på G?Denna fining ligger nu i sälj/byt tråden om någon är sugen!
Avslutad - Ferret vintagedykare (mrp sa), nytt pris
Ferret vintagedykare i bra skick. Delar DNA med Sinn 810 (MRP SA boett) och mäter 39mm utan kronan. Skruvad krona. Väldigt tunn och bekväm att bära med en tjocklek på endast ca9mm. Kommer på länk med dykarförlängning. Passar min 19cm handled med förlängning. Servad och har fått nytt batteri samt...klocksnack.se
Inga problem! Monnin-boetten är ju helt klart den mest kända MRP SA-boetten, så är ju inte så konstigt att folk tänker så. Bara kul om man kan hjälpa till med lite utbildning!Japp, du har helt rätt. My bad! Kul att få lära sig nya saker hela tiden här på KS. Lycka till med försäljningen.
Ja den är mycket trevlig både att titta på och att bära! Skickat DMDen ser riktigt trevlig ut. Knepigt att justera länken? Någon anledning att "dag" är lite snett, är det begynnande byte på G?
Vad är det för urverk i dessa?
Tycker det är ett riktigt läckert Vad brukar det vara för urverk i dessa klockor? Är det servicebara quartz verk? Går det att få tag i ny dagskiva och datum?
Dålig koll, men det är ett ETA-verk från omkring 1980, så borde säkert gå att serva och byta dag- och datumskivor. Skulle tippa på att urverket fortfarande tillverkas, så kanske tillochmed är billigare att byta rakt av.Tycker det är ett riktigt läckert Vad brukar det vara för urverk i dessa klockor? Är det servicebara quartz verk? Går det att få tag i ny dagskiva och datum?
Jumbo? Finns de i olika storlekar? Tjocklek/glas varierar men annat kände jag inte till.Korspost från mysmögeldykartråden. Tror det är denna boetten som kallas ”Jumbo”? Inte helt säker dock.
Kan vara en säljarterm? Alternativt nånting som bara gäller för Heuer-modellen? Avsevärt fetare än min City, och får den till 1mm längre från lug till lug (vilket kan bero på slitage/dålig mätning). Helt okunnig på dessa, men gillar den som fasen iallafall.Jumbo? Finns de i olika storlekar? Tjocklek/glas varierar men annat kände jag inte till.
Kan ju förtydliga att jag inte har speciellt bra koll, blev bara överraskad när jag höll min Olma med mineralglas i handen tillsammans med en Candino med plastglas. Olman var klart kraftigare i profil.Kan vara en säljarterm? Alternativt nånting som bara gäller för Heuer-modellen? Avsevärt fetare än min City, och får den till 1mm längre från lug till lug (vilket kan bero på slitage/dålig mätning). Helt okunnig på dessa, men gillar den som fasen iallafall.