• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

MRP SA-tråden!

Kan ju förtydliga att jag inte har speciellt bra koll, blev bara överraskad när jag höll min Olma med mineralglas i handen tillsammans med en Candino med plastglas. Olman var klart kraftigare i profil.
Exakt samma här. City med plastglas överst, Technos med mineral under.
F05A6646-8588-408C-AFC6-91D6B4FAD06E.jpeg

Samma med min Candino kontra exempelvis Sinns variant i boetten med kronan klockan 4. Sinnen är ju typ 8-9mm tjock, medans min Candino (samma boett som Heuer använde, tror jag) är 12mm. Har tyvärr ingen möjlighet till jämförelsefoto...
Edit: Googlade fram ett par bilder...
Heuer 980.004
5253518007_155275c442_z.jpg

Sinn 809
Sinn-809-6.jpg

Senast ändrad:
Vill minnas att City dykarna inte är märkta mrp sa i baklocket. Börjar fundera på om det inte är så att det bara är dom tjockare som är boetter tillverkade av mrp sa när det gäller den här "Monnin" modellen.
Dom jag haft som varit tjocka har alla varit märkta mrp sa men inte dom tunnare typ City.
Annars är ju formen lika och det är ju den man vill åt😀

Vill minnas att City dykarna inte är märkta mrp sa i baklocket. Börjar fundera på om det inte är så att det bara är dom tjockare som är boetter tillverkade av mrp sa när det gäller den här "Monnin" modellen.
Dom jag haft som varit tjocka har alla varit märkta mrp sa men inte dom tunnare typ City.
Annars är ju formen lika och det är ju den man vill åt😀
79280412-CF3C-455F-A2F6-5300FE81B766.jpeg

Hur hänger begreppen MRP SA och Monnin ihop? Är MRP SA tillverkare av Monnin case som kan betraktas som en specifik modell?

Kan man säga att Monnin designade boetterna och att MRP.SA tillverkade dom?
Ganska säker på att mrp.sa designade boetterna och monnin valde att använda deras boetter. Det är därför det är fel att kalla random dykare med mrp.sa boett för monnin. Ungefär som att kalla en Volvo för en BMW bara för att de båda använder Bosch strålkastare (ingen aning om de gör det).

Senast ändrad:
Funderar på om det här är en mrpsa-boett? Onekligen mycket lik andra jag sett. Vad ska man gå efter? Den hade inte någon märkning i baklocket... Edit: Menar alltså att märkning saknades på baklockets insida, vad jag sett står väl ofta (alltid?) mrp s.a där.

FE91321D-D7C2-48C3-8B16-55C2F8CBB13D.jpeg
1712FB30-796F-4847-A752-70E9ADBDBE89.jpeg

Senast ändrad:
Någon som vet var man får tag på en korrekt skruvad krona till en MRP SA-dykare? Min verkar ha blivit utbytt mot en icke-skruvad variant.

1.jpg 2.jpg 3.jpg

Tillbaka
Topp