Wow! Kör man så många bakdrev på ett framdrev numera alltså. Vad kostar en sådan ny?@Criss Cross
Säljes: Vitus Sentier VR
Vitus Sentier VR 2019 Storlek XL - 27,5” hjul Köpte denna till en familjemedlem för lite drygt enhappyride.se
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Wow! Kör man så många bakdrev på ett framdrev numera alltså. Vad kostar en sådan ny?@Criss Cross
Säljes: Vitus Sentier VR
Vitus Sentier VR 2019 Storlek XL - 27,5” hjul Köpte denna till en familjemedlem för lite drygt enhappyride.se
2018: 10 vxlWow! Kör man så många bakdrev på ett framdrev numera alltså. Vad kostar en sådan ny?
Ok. Fick precis tips från en irl kompis att jag skulle ha 29 tums hjul och nöja mig med L ram. Är 185 cm. Verkar vettigt?2018: 10 vxl
2019: 11 vxl
2020: 12 vxl
Den ligger på typ 10 ny.
Låter rimligtOk. Fick precis tips från en irl kompis att jag skulle ha 29 tums hjul och nöja mig med L ram. Är 185 cm. Verkar vettigt?
Jag har som sagt en vitus sentier 29" 2019 i Large. Tycker den passar mig bra på 182cmOk. Fick precis tips från en irl kompis att jag skulle ha 29 tums hjul och nöja mig med L ram. Är 185 cm. Verkar vettigt?
L eller XL, beroende på hur lång ramen är, men oftast L.Ok. Fick precis tips från en irl kompis att jag skulle ha 29 tums hjul och nöja mig med L ram. Är 185 cm. Verkar vettigt?
Näni, det får vänta att åka Änggården ett tag - det är inte skitbra att sladda runt på berget med rådande förhållanden.@Singular behöver förnya sitt rekord. Det var ju knappt någon som hade kört där när han satte sitt (bild från 2016).
Man vänjer sig! Nyttigt mentalt att behöva kämpa lite. Men visst, det är ju inte läge att skada sig nu.Näni, det får vänta att åka Änggården ett tag - det är inte skitbra att sladda runt på berget med rådande förhållanden.
Äh. Är ju knappt någon som kör där nu och vi kör i princip bara på hällar, undviker alla uppkörda geggleder.Antar han syftade på att marken tar rätt mycket stryk av man kör sönder allt pga rådande förhållanden..
Jag hade valt Magura om budgeten tillät. De har mineralolja som Shimano så då slipper du mecket med DOT-olja. Eller så hade jag kört på de som kommer standard. Alla är ju fyrkolvsok så alla lär vara bra.Har letat efter en hoj nu ett tag och det eviga problemet är att allt är mer eller mindre slut och leveranstider som är lååånga. Är nu inne på en Propain Tyee. Givetvis har alu leverans nångång under juni. Går dock att köpa sig till april om CF väljs, är inte så mycket som skiljer i kronor så det känns värt att lägga den pengen extra.
Har nu fastnat på bromsar. Lutar mot code R. Magura ska vara mest enduro orienterade men blandade omdömen. Vad skulle ni välja? Alternativ:
Helt korrekt. Det finns ett (mycket roligt!) egenvärde i att harva runt i leran, men ett ännu större i att låta bli. Stigarna slits oerhört under vintern.Antar han syftade på att marken tar rätt mycket stryk av man kör sönder allt pga rådande förhållanden..
Man får välja spår med omsorg. Kör inga uppkörda spår.Helt korrekt. Det finns ett (mycket roligt!) egenvärde i att harva runt i leran, men ett ännu större i att låta bli. Stigarna slits oerhört under vintern.
Försöket med att hålla nere budgeten eskalerade med CF och sedan alla tillval och speciellt dämparna.. Tydligen många som förespråkar coil på denna modell. Med RS så vore det då rimligt att gå på ultimate på båda. Men då var Fox snyggare än RS. Är ju bara 4-5 tkr i mellanskillnad.@Zingo - Lägg hellre pengar på att få en Lyrik istället för en Yari i så fall.
Fox är cool men som sagt rätt mycket dyrare, tveksamt om de är så mycket bättre. Har Fox DPX2 Evol bak och den är kanon.Försöket med att hålla nere budgeten eskalerade med CF och sedan alla tillval och speciellt dämparna.. Tydligen många som förespråkar coil på denna modell. Med RS så vore det då rimligt att gå på ultimate på båda. Men då var Fox snyggare än RS. Är ju bara 4-5 tkr i mellanskillnad.
Tjoho! Då var cykel beställd, bara att vänta 4 månader (prel besked, inte fått datum än). Blev med coil, totalt overkilled för mig men ser tufft ut på parkeringen och liftkön.Fox är cool men som sagt rätt mycket dyrare, tveksamt om de är så mycket bättre. Har Fox DPX2 Evol bak och den är kanon.
Coil är cool men tungt, dessutom kan det vara meckigt att få till rätt fjäder osv. Att folk förespråkar coil är nog till stor det även för att de tycker det är coolt.
Den lär bli grym! Coil är cool!Tjoho! Då var cykel beställd, bara att vänta 4 månader (prel besked, inte fått datum än). Blev med coil, totalt overkilled för mig men ser tufft ut på parkeringen och liftkön.
1 januari är en perfekt dag att nörda ned sig i linjära vs progressiva ramar, inställningar av dämpare (short vs long, kompression etc).
Vad blev det för färger och spec?Tjoho! Då var cykel beställd, bara att vänta 4 månader (prel besked, inte fått datum än). Blev med coil, totalt overkilled för mig men ser tufft ut på parkeringen och liftkön.
1 januari är en perfekt dag att nörda ned sig i linjära vs progressiva ramar, inställningar av dämpare (short vs long, kompression etc).