• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

MTB-tråden

Jag har förra årsmodellen med "gamla" ramen. Helt klart bra hoj!
Jag rekommenderar! (att den skulle ha quick release bak, som någon skrev här, stämmer väl inte?)
83FEDA94-A058-4B7E-A497-1149993894B9.jpeg

Infördes 2021. Dock en egen version, inte ”klassisk” Quick release.

Senast ändrad:
Är ju några KS’are som troligtvis kommer cykla i Änggården imorgon bitti, bra att vara flera när vi crashar och så 😁

Svårt att se hur en lördagsmorgon kan börja bättre.

Upp med solen, på med bra kläder. Cykla med @yonsson och snacka lite klockor. Hemma i tid innan familjen vaknat så får en stunds kvalitetssömn ytterligare.

Tror även cykelpartnern för dagen har lite mysiga bilder från denna fantastiska morgonen.

F005AE31-5A9C-403D-9ED3-9EEC1ADE8093.jpeg
2A856550-72E7-4446-BD5F-60A15464C360.jpeg
F6BB1A09-57D5-49A9-8495-8E8A96084383.jpeg
C2D9C3C8-8B63-48B5-B528-3CBAB18ECA66.jpeg

Vänder mig till experterna här med en kanske lite underlig fråga. Jag har en MTB helt ny i kartong som stått många år. Låter konstigt kanske men det finns en historia bakom och det blev helt enkelt inte av att montera den innan det mycket korta intresset dog ut och jag har inte fått arslet ur att sälja den så den har stått i förråd. Jag tror att det är en sån som nedan (Giant Talon 29), lite osäker på årsmodell och ev detaljer men borde vara i de krokarna. Den har nog stått i 5-6 år. Förvarats torrt osv så borde vara bra skick. Frågan är förstås vad den kan tänkas vara värd?
6D40C696-348F-4BC3-9C69-6B6CE4442C94.jpeg

Vänder mig till experterna här med en kanske lite underlig fråga. Jag har en MTB helt ny i kartong som stått många år. Låter konstigt kanske men det finns en historia bakom och det blev helt enkelt inte av att montera den innan det mycket korta intresset dog ut och jag har inte fått arslet ur att sälja den så den har stått i förråd. Jag tror att det är en sån som nedan (Giant Talon 29), lite osäker på årsmodell och ev detaljer men borde vara i de krokarna. Den har nog stått i 5-6 år. Förvarats torrt osv så borde vara bra skick. Frågan är förstås vad den kan tänkas vara värd?
6D40C696-348F-4BC3-9C69-6B6CE4442C94.jpeg
Priset beror ju väldigt mycket på specen. Vad det är för gaffel och växlar alltså.
Mellan 5 och 7 papp skulle jag gissa på. Men lägre om det är 8 delat och fjädergaffel.
Svårt att ge pris på något man inte vet något om liksom... :p

Priset beror ju väldigt mycket på specen. Vad det är för gaffel och växlar alltså.
Mellan 5 och 7 papp skulle jag gissa på. Men lägre om det är 8 delat och fjädergaffel.
Svårt att ge pris på något man inte vet något om liksom... :p
Det förstår jag! Tyvärr står den bökigt till och det var länge sen jag ”tittade” till den så minns helt enkelt inte riktigt detaljerna. Skulle tro att det är en ”basic” spec om det nu finns något sånt. Typ det man får om man går in hos den stora cykelaffären och pekar på en MTB som ser fin ut :) Tack för en fingervisning iaf! :)

Nån som har erfarenhet av någon av Specialized Chisel eller Epic?
Värt att satsa på en Comp istället för Base om jag väljer Chisel? Nån som vet skillnaden mellan Chisel o Epic?
Epic Comp i svart:
4C263B44-73E8-446A-AA17-32A68B49C9BB.jpeg

Tillbaka
Topp