• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

MTB-tråden

Har eventuellt lyckats ragga tag i en Occam H20 med leverans i slutet på månaden. Dock med SRAM Eagle. Är det någon direkt skillnad på det jämfört med Shiamnos XT?

Har eventuellt lyckats ragga tag i en Occam H20 med leverans i slutet på månaden. Dock med SRAM Eagle. Är det någon direkt skillnad på det jämfört med Shiamnos XT?
SRAM Eagle är hela deras produktlinje för 12vxl. Finns massa olika kvalitetsnivåer.

SRAM Eagle kvalitetsordning (ju nedre ju bättre).
SX - Insteg
NX - Helt OK
GS - Bra
X01 - Kanon
XX1 - Kanon + superlätt

Handpenningen är lagd, leverans väntas ca 30e juni!
Har hjälm, cykelbyxor och shorts över. Telefon för Trailforks. Skor som funkar. Är det typ knäskydd, armbågsskydd och handskar som fattas..?

Igår när jag inte kunde somna så fick jag för mig att jag behöver cykel för lite träning.

Idag köpte jag en Trek x-caliber 7 hos den lokala handlarn efter lite läsande här i tråden.

20210614_144049.jpg

Handpenningen är lagd, leverans väntas ca 30e juni!
Har hjälm, cykelbyxor och shorts över. Telefon för Trailforks. Skor som funkar. Är det typ knäskydd, armbågsskydd och handskar som fattas..?
Beror lite på hur du kommer cykla. Mtb-skor och handskar är bra, knän slår man i om man ramlar och ryggskydd är bra eftersom konsekvenserna av en skadad rygg kan bli stora.

Jag började med bara hjälm, sedan kompletterade jag allteftersom.

Beror lite på hur du kommer cykla. Mtb-skor och handskar är bra, knän slår man i om man ramlar och ryggskydd är bra eftersom konsekvenserna av en skadad rygg kan bli stora.

Jag började med bara hjälm, sedan kompletterade jag allteftersom.
Hur det kommer cyklas lär väl märkas när jag kört ett tag. Då har jag initialt så jag klarar mig iaf. Handskar kanske är fint, klättrar ju också så man vill inte skrapa sönder händerna i onödan.

Hur det kommer cyklas lär väl märkas när jag kört ett tag. Då har jag initialt så jag klarar mig iaf. Handskar kanske är fint, klättrar ju också så man vill inte skrapa sönder händerna i onödan.
Man får ganska lätt grenar på både händer och i ögonen, oftare än man tror. Så därav är det bra med både handskar och något som skyddar ögonen. Helst hade jag kört utan handskar.

Fler dumma nybörjarfeågor! Har kört Trailforks med telefonen sedan innan. Är det värt att betala pengar för det?
Borde man satsa på en Wahoo eller något för att guida en?

Fler dumma nybörjarfeågor! Har kört Trailforks med telefonen sedan innan. Är det värt att betala pengar för det?
Jag personligen navigerar med Garmin banor ifall jag testar något nytt ställe.

jag konverterade min cykel till slanglöst direkt och är supernöjd, men som Yonsson så bör man använda den aktivt, annars får du snurra på hjulen då och då ;)

Jag har en Edge 530 med Trailforks i sig men jag skulle inte betala för Trailforks. Även gratiskontot täcker ju ett stort område. Det ”viktiga” är att det kopplas till Strava så man kan jämföra sina tider efteråt och håna @Chrisse

det är en funktion som man kan komma åt via en Garmin cykeldator med gps eller som i mitt fall via en Garmin Fenix 5x, 6pro osv (klocka)

vem som helst kan göra banor/Rut/stigar där och det kan vara allt ifrån gång, cykling, padling, mtb.
om du inte redan har så skaffa Garmin Connect, gå in på Träning -> kartor och se ifall det finns några i närheten :)

jag har hittat flera trevliga ställen via den.

jag har kollat lite på Trailfork men tycker inte det finns så mycket dokumenterat i mitt område.

Tillbaka
Topp