Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan vara den trökigaste cykelbutiken jag varit inne i men kul att de har Orbea.Var förbi Älvängens cykel i helgen, då fanns det någon occam inne vill jag minnas. Osäker på vilken modell och storlek dock.
SRAM Eagle är hela deras produktlinje för 12vxl. Finns massa olika kvalitetsnivåer.Har eventuellt lyckats ragga tag i en Occam H20 med leverans i slutet på månaden. Dock med SRAM Eagle. Är det någon direkt skillnad på det jämfört med Shiamnos XT?
Missade ett NX efter Eagle.SRAM Eagle är hela deras produktlinje för 12vxl. Finns massa olika kvalitetsnivåer.
Se mitt inlägg ovan. Jag har haft NX i 2 år nu, inga konstigheter. Bytte reglaget till GX för något år sedan vilket blev klart med crisp. Igår bytte jag även växeln till GX eftersom den förra var sönderslagen.Missade ett NX efter Eagle.
Ah, missade uppdateringen innan jag svarade. Dåså! Stort tack för all hjälpSe mitt inlägg ovan. Jag har haft NX i 2 år nu, inga konstigheter. Bytte reglaget till GX för något år sedan vilket blev klart med crisp. Igår bytte jag även växeln till GX eftersom den förra var sönderslagen.
... + tubelessvätska, lagningskit, multiverktyg, däckjärn i plast (typ pedros) och ett extra växelöra.Handpenningen är lagd, leverans väntas ca 30e juni!
Har hjälm, cykelbyxor och shorts över. Telefon för Trailforks. Skor som funkar. Är det typ knäskydd, armbågsskydd och handskar som fattas..?
Det förutsätter att jag kör tubeless?... + tubelessvätska, lagningskit, multiverktyg, däckjärn i plast (typ pedros) och ett extra växelöra.
Beror lite på hur du kommer cykla. Mtb-skor och handskar är bra, knän slår man i om man ramlar och ryggskydd är bra eftersom konsekvenserna av en skadad rygg kan bli stora.Handpenningen är lagd, leverans väntas ca 30e juni!
Har hjälm, cykelbyxor och shorts över. Telefon för Trailforks. Skor som funkar. Är det typ knäskydd, armbågsskydd och handskar som fattas..?
Hur det kommer cyklas lär väl märkas när jag kört ett tag. Då har jag initialt så jag klarar mig iaf. Handskar kanske är fint, klättrar ju också så man vill inte skrapa sönder händerna i onödan.Beror lite på hur du kommer cykla. Mtb-skor och handskar är bra, knän slår man i om man ramlar och ryggskydd är bra eftersom konsekvenserna av en skadad rygg kan bli stora.
Jag började med bara hjälm, sedan kompletterade jag allteftersom.
Man får ganska lätt grenar på både händer och i ögonen, oftare än man tror. Så därav är det bra med både handskar och något som skyddar ögonen. Helst hade jag kört utan handskar.Hur det kommer cyklas lär väl märkas när jag kört ett tag. Då har jag initialt så jag klarar mig iaf. Handskar kanske är fint, klättrar ju också så man vill inte skrapa sönder händerna i onödan.
Så är det ju, bättre känsla utan. Men du kör med full-face och googles om jag inte sett fel?Man får ganska lätt grenar på både händer och i ögonen, oftare än man tror. Så därav är det bra med både handskar och något som skyddar ögonen. Helst hade jag kört utan handskar.
Jag tycker det är bättre känsla med handskar, de få ggr jag kört utan blir det halt och jag vurpar och nästan dör.Så är det ju, bättre känsla utan. Men du kör med full-face och googles om jag inte sett fel?
Så är det ju, bättre känsla utan. Men du kör med full-face och googles om jag inte sett fel?
Yes. Det är en hel del hästar och andra djur där jag kör. Hästbajs i ögonen kan man bli blind av. Får även tårar i ögonen utan goggles när det går fort.
Ja! OM du ska cykla regelbundet. Luften smiter ut lite när man kör slanglöst.Är det värt att gå på slanglöst direkt?
Det är ju planen så!Ja! OM du ska cykla regelbundet. Luften smiter ut lite när man kör slanglöst.
Jag personligen navigerar med Garmin banor ifall jag testar något nytt ställe.Fler dumma nybörjarfeågor! Har kört Trailforks med telefonen sedan innan. Är det värt att betala pengar för det?
Borde man satsa på en Wahoo eller något för att guida en?
Jag har en Edge 530 med Trailforks i sig men jag skulle inte betala för Trailforks. Även gratiskontot täcker ju ett stort område. Det ”viktiga” är att det kopplas till Strava så man kan jämföra sina tider efteråt och håna @ChrisseFler dumma nybörjarfeågor! Har kört Trailforks med telefonen sedan innan. Är det värt att betala pengar för det?
Borde man satsa på en Wahoo eller något för att guida en?
Jag har en Edge 530 med Trailforks i sig men jag skulle inte betala för Trailforks. Även gratiskontot täcker ju ett stort område. Det ”viktiga” är att det kopplas till Strava så man kan jämföra sina tider efteråt och håna @Chrisse
det är en funktion som man kan komma åt via en Garmin cykeldator med gps eller som i mitt fall via en Garmin Fenix 5x, 6pro osv (klocka)Garmin banor?
ALLA vet ju för fan att det är årets tider som gäller.