• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

MTB-tråden

Fan lagom till man kikar så hittar man två fina kandidater till salu i rätt size på både ram och hjul. Ena 100mil norr. Andra 60mil söder.

Vafan kan ingen sälja en hoj i mitten av landet?

För den nyfikna vad jag kikade på
Screenshot_20210608_205732.jpg
Screenshot_20210608_205650.jpg

Fan lagom till man kikar så hittar man två fina kandidater till salu i rätt size på både ram och hjul. Ena 100mil norr. Andra 60mil söder.

Vafan kan ingen sälja en hoj i mitten av landet?

För den nyfikna vad jag kikade på
Screenshot_20210608_205732.jpg
Screenshot_20210608_205650.jpg
Jag har ingen kommentar om cyklarna. Däremot undrar jag generellt om denna stänkskärm gör någon som helst nytta?

Screenshot_20210608-212950.png

Hittade ytterligare en intressant hoj. Även den 50mil bort. Jaja så snart jag köpt en kommer det väl krylla av dom i närheten av mig bara för det.

Tröstköpte en stänklapp som jag tyckte passade då jag är bättre på öl än cykla :p
IMG_20210611_190559.jpg
IMG_20210611_190617.jpg

Ojoj! Hitta en hoj i närheten!

Har PMat lite frågor så får vi se vart detta leder. Om jag fattat rätt var den här rätt dyr ny och det är kolfiber va?
Screenshot_20210611_214112.jpg

Han var inte så sugen på prut men kunde skicka med skor. Men jag vill inte sitta fast så gör mig tyvärr ingen skillnad.

Ska se om han inte kan tänka sig plocka av pedalerna, behålla skorna och pruta nån tusing. Återkommer med uppdatering hur de går :)
Vem fan vill ha någon annans gamla skor? 😂

A8027809-4E3C-41E6-8250-3864D8C86781.jpeg
Idag kom gaffeln tillbaka från ”garantiärende”. Bytt ut ICUn som det tydligen heter på grund av knak, vilket är ”kronan” och innerbenen.

20A65464-7E9F-45D5-B3F4-63649C359C05.jpeg
E935995A-8CA7-4906-BAE1-B4197CC0529B.jpeg

komisk timing att jag tokrepade innerbenen förra veckan. Nu är den dock (såklart) repfri. Lite märkligt att det inte är sag-indikering på nya innerbenen, men är ju egentligen skit samma, vet vilket tryck jag vill ha.

53A3676D-63E0-4B34-8A4C-02CC135EA0BE.jpeg

Har även fått hem 2st nya vevar eftersom jag sabbade mina förra. Dessa får det bli. Kolfibervevar i ytterst märkligt design som troligtvis ska vara cool.

dmr-v11-pedals-black-2.jpg

Köpte nya pedaler också, DMR V11. Kompositversion av DMR Vault.

Senast ändrad:
Vem fan vill ha någon annans gamla skor? 😂
Haha ja de kan man undra. Nu är det skitssamma dock då annonsen är borta så den försvann jävligt fort. Fortare än jag ens hade möjlighet att åka dit eftersom jag såg den igår kväll vid kl 22.

Misstänkte det då priset kändes lågt för en såpass ny kolfiber hoj ändå. Jaja, på nästa igen. Börjar känna igen mig i jakten när jag letade nuvarande hoj :p

Ja nä, nu verkar det vara dags då jag efter ytterligare en hyrrunda lyckats lura en kompis med mig ner i MTB-träsket. Körde en Trek Fuel EX 8 idag, kändes trevlig.
Har varit konstant inne på en Orbea Occam H20, men tillgången är låg. Fuel verkar finnas att få tag på, även Allebikes Alpha. Sneglade också på BMC Speedfox AL One eller Speed Fox TWO.
Någon input på mitt svammel? Tanken är stigcykling runt Stockholm.

Ja nä, nu verkar det vara dags då jag efter ytterligare en hyrrunda lyckats lura en kompis med mig ner i MTB-träsket. Körde en Trek Fuel EX 8 idag, kändes trevlig.
Har varit konstant inne på en Orbea Occam H20, men tillgången är låg. Fuel verkar finnas att få tag på, även Allebikes Alpha. Sneglade också på BMC Speedfox AL One eller Speed Fox TWO.
BMCn känns väldigt gammaldags i geometrin. Allebiken ser schysst ut!

Tänk bara på att Allebiken bara har 120mm fram, Treken har 140mm. Det gör ganska stor skillnad.

Beror på hur du ska köra. Ska du köra störtlopp så är det ju bra med mer.
Jag har 130mm bak och 150mm fram.
Skeptisk, troligen mer mysåka på stigar. Men det är ju vad jag säger innan jag börjat också. Slaget bak är begränsat av geometrin på cykeln antar jag. Eller blir det knas att byta till gaffel med 140mm eller 150mm slag?

Skeptisk, troligen mer mysåka på stigar. Men det är ju vad jag säger innan jag börjat också. Slaget bak är begränsat av geometrin på cykeln antar jag. Eller blir det knas att byta till gaffel med 140mm eller 150mm slag?
Ja, bak gör man inget med, kan bli knas, krävs mycket förarbete. 130mm fram lär funka, men 120 är max för den gaffeln så då får man byta hela gaffeln. Sid är en bra lätt XC-gaffel.

Var förbi Älvängens cykel i helgen, då fanns det någon occam inne vill jag minnas. Osäker på vilken modell och storlek dock.

Tillbaka
Topp