Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag har ingen kommentar om cyklarna. Däremot undrar jag generellt om denna stänkskärm gör någon som helst nytta?Fan lagom till man kikar så hittar man två fina kandidater till salu i rätt size på både ram och hjul. Ena 100mil norr. Andra 60mil söder.
Vafan kan ingen sälja en hoj i mitten av landet?
För den nyfikna vad jag kikade på
Inte för att hålla dig ren. Däremot hindrar den väl en del skit från att kladda ihop vid länkaget = mindre slitage. Tror jag iafJag har ingen kommentar om cyklarna. Däremot undrar jag generellt om denna stänkskärm gör någon som helst nytta?
Nice, grattis! Ser exakt ut som en 134.min Kona Process 132 som jag haft i ett par veckor nu
fantastisk hoj
Haha ja det har du rätt iNice, grattis! Ser exakt ut som en 134.
Kolfiber, ja. Den där blir kanon!Ojoj! Hitta en hoj i närheten!
Har PMat lite frågor så får vi se vart detta leder. Om jag fattat rätt var den här rätt dyr ny och det är kolfiber va?
Han var inte så sugen på prut men kunde skicka med skor. Men jag vill inte sitta fast så gör mig tyvärr ingen skillnad.Kolfiber, ja. Den där blir kanon!
Vem fan vill ha någon annans gamla skor?Han var inte så sugen på prut men kunde skicka med skor. Men jag vill inte sitta fast så gör mig tyvärr ingen skillnad.
Ska se om han inte kan tänka sig plocka av pedalerna, behålla skorna och pruta nån tusing. Återkommer med uppdatering hur de går
Haha ja de kan man undra. Nu är det skitssamma dock då annonsen är borta så den försvann jävligt fort. Fortare än jag ens hade möjlighet att åka dit eftersom jag såg den igår kväll vid kl 22.Vem fan vill ha någon annans gamla skor?
Den är så himla fin!
Fick mig att spontanköpa en ny FS
Det där är väl @yonsson från hans första inlägg i den här tråden och framåt?
Fick mig att spontanköpa en ny FS
BMCn känns väldigt gammaldags i geometrin. Allebiken ser schysst ut!Ja nä, nu verkar det vara dags då jag efter ytterligare en hyrrunda lyckats lura en kompis med mig ner i MTB-träsket. Körde en Trek Fuel EX 8 idag, kändes trevlig.
Har varit konstant inne på en Orbea Occam H20, men tillgången är låg. Fuel verkar finnas att få tag på, även Allebikes Alpha. Sneglade också på BMC Speedfox AL One eller Speed Fox TWO.
Någon input på mitt svammel? Tanken är stigcykling runt Stockholm.
Kommer 116 bak på Allebiken vara för lite också egentligen?BMCn känns väldigt gammaldags i geometrin. Allebiken ser schysst ut!
Tänk bara på att Allebiken bara har 120mm fram, Treken har 140mm. Det gör ganska stor skillnad.
Beror på hur du ska köra. Ska du köra störtlopp så är det ju bra med mer.Kommer 116 bak på Allebiken vara för lite också egentligen?
Skeptisk, troligen mer mysåka på stigar. Men det är ju vad jag säger innan jag börjat också. Slaget bak är begränsat av geometrin på cykeln antar jag. Eller blir det knas att byta till gaffel med 140mm eller 150mm slag?Beror på hur du ska köra. Ska du köra störtlopp så är det ju bra med mer.
Jag har 130mm bak och 150mm fram.
Ja, bak gör man inget med, kan bli knas, krävs mycket förarbete. 130mm fram lär funka, men 120 är max för den gaffeln så då får man byta hela gaffeln. Sid är en bra lätt XC-gaffel.Skeptisk, troligen mer mysåka på stigar. Men det är ju vad jag säger innan jag börjat också. Slaget bak är begränsat av geometrin på cykeln antar jag. Eller blir det knas att byta till gaffel med 140mm eller 150mm slag?
Inga betänkligheter med kolfiber till en nybörjare heller?Ja, bak gör man inget med, kan bli knas, krävs mycket förarbete. 130mm fram lär funka, men 120 är max för den gaffeln så då får man byta hela gaffeln. Sid är en bra lätt XC-gaffel.
”Alla” vill ju ha kolfiber.Inga betänkligheter med kolfiber till en nybörjare heller?
Kolfiber är ju oerhört trevligt. Men om det inte överlever ett par krascher så känns det som ett dumt insteg”Alla” vill ju ha kolfiber.
Jag crashar en del, så Alu funkar bra för mig.
Brukar vara garanti på ramarna om nu något skulle hända.Kolfiber är ju oerhört trevligt. Men om det inte överlever ett par krascher så känns det som ett dumt insteg
Var förbi Älvängens cykel i helgen, då fanns det någon occam inne vill jag minnas. Osäker på vilken modell och storlek dock.Ja nä, nu verkar det vara dags då jag efter ytterligare en hyrrunda lyckats lura en kompis med mig ner i MTB-träsket. Körde en Trek Fuel EX 8 idag, kändes trevlig.
Har varit konstant inne på en Orbea Occam H20, men tillgången är låg. Fuel verkar finnas att få tag på, även Allebikes Alpha. Sneglade också på BMC Speedfox AL One eller Speed Fox TWO.
Någon input på mitt svammel? Tanken är stigcykling runt Stockholm.
Fel storlek tyvärr, rätt till kompisen dock vilket är ett plusVar förbi Älvängens cykel i helgen, då fanns det någon occam inne vill jag minnas. Osäker på vilken modell och storlek dock.