• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

MTB-tråden

Chrisse

Patek
2-Faktor
ALLA vet ju för fan att det är årets tider som gäller. 😜

Dessutom känns Laxen väldigt 2020, det är ju Pine Forest vi tävlar om 2020.
Låg ju bakom dig och fick lera i ögonen 😁

ED727A66-46C1-483C-9BDA-4D4DFBBA0668.png
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Jag är mycket förtjust i den relativt nya podden från Pinkbike (men det skadar inte att ha läst ett tag för att hänga med i tugget).
Var redan på rull och så blev massa p3 dokumentär istället.

Men nu står ny hoj hemma och cirkeln är sluten, började med billig skithoj, köpte sen vettig instegs HT för att nu avsluta med FS i kolfiber. Allt inom loppet av ett år :p

Har ingen roligare bild att bjuda på just nu pga myggen. Kände mig som en snurrande kebabrulle på nattöppna haket efter krogen stänger.
Screenshot_20210618_230932.jpg
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Nice! Flytta grejerna från andra hojen?
Ja den känns sådär härligt, nördigt overkill jämfört med min förmåga :D

Just den adaptern till HTn vet jag inte om den passar men även om den gör det så blir ju HTn utan bakbroms för försäljning då, inte optimalt. Jag har återställt den till original och plockat av de lilla lull-lull jag monterat. Ska tvätta den, fota och skicka ut annons imorgon tänkte jag :)

Så blir att beställa adapter för att få på Hope-skivan bak och montera min öl-stänkskärm. Styret är troligen kapat på typ 740mm nånting, känns smalt så funderar på att jaga rätt på ett nytt sådant. Är ju van vid 780mm.

Adaptern ifråga som sitter nu
IMG_20210619_132714.jpg
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ja den känns sådär härligt, nördigt overkill jämfört med min förmåga :D

Just den adaptern till HTn vet jag inte om den passar men även om den gör det så blir ju HTn utan bakbroms för försäljning då, inte optimalt. Jag har återställt den till original och plockat av de lilla lull-lull jag monterat. Ska tvätta den, fota och skicka ut annons imorgon tänkte jag :)

Så blir att beställa adapter för att få på Hope-skivan bak och montera min öl-stänkskärm. Styret är troligen kapat på typ 740mm nånting, känns smalt så funderar på att jaga rätt på ett nytt sådant. Är ju van vid 780mm.

Adaptern ifråga som sitter nu
IMG_20210619_132714.jpg
Verkar som bye särskilt vanligt med den typen av fäste. Hittade bara detta.
 
Senast ändrad:

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Ställde in sag på dämparna idag. Jäklar vilken skillnad!

Stod alldeles för hårt för mig. Tror jag hade runt 10% fram och knappt 20% bak innan jag började. Har nu 22,5% fram och knappt 30% bak.

Han hade även rebound ställd på ganska snabb fram och snabbaste bak. Ställde ner till mittläge fram och två hack bak.

Han var bara 5kg tyngre än mig men han sa själv att han började jaga tider på cykelklubben snarare än åka stökigt. Så misstänker han ställde allt rätt hårt för att minska svaj innan han köpte sin nya kolfiber-trail
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ställde in sag på dämparna idag. Jäklar vilken skillnad!

Stod alldeles för hårt för mig. Tror jag hade runt 10% fram och knappt 20% bak innan jag började. Har nu 22,5% fram och knappt 30% bak.

Han hade även rebound ställd på ganska snabb fram och snabbaste bak. Ställde ner till mittläge fram och två hack bak.

Han var bara 5kg tyngre än mig men han sa själv att han började jaga tider på cykelklubben snarare än åka stökigt. Så misstänker han ställde allt rätt hårt för att minska svaj innan han köpte sin nya kolfiber-trail
Bättre att köra 20% fram och 30% bak som du nu har och ställa upp LSC. Ställer du upp LSC så blir dämparna styvare av allt utom hårdare stötar.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Bättre att köra 20% fram och 30% bak som du nu har och ställa upp LSC. Ställer du upp LSC så blir dämparna styvare av allt utom hårdare stötar.
Jo jag förstår att man säger att man ska ställa in grejerna efter sig själv men trodde inte de skulle göra så stor skillnad på han och mig med viktskillnad på bara 5kg. Lär väl vara det i kombination med att han ställt allt ganska hårt. Inte testat i skogen än utan bara på gården men redan då en väldig skillnad på hur den sög upp trappor och gupp.

Lsc verkar jag inte kunna ställa bak på min mer än två lägen (fullt öppen och halv antar jag då den inte blir stum). Men fram är ju lättillgänglig att justera.
 
Senast ändrad:

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Verkar som bye särskilt vanligt med den typen av fäste. Hittade bara detta.
Gick inte att beställa till Sverige. Vafan!

Får kolla om cykelkraft kan ordna då dom verkar sälja Whyte här i Sverige. Annars blir de ghettomod med brickor
 

Isodor

Audemars
Har en gary fischer som jag tänkte lägga upp på blocket, ville dock höra om det fanns någon entusiast här som var sugen innan den går en rond på öppna marknaden..

Har inte satt något pris, men något marknadsmässigt minus avdrag för en smidig försäljning. Har fler foton, om så önskas. Skicket är gott!


IMG_5970.jpg
IMG_5972.jpg
 
Topp