Nu har jag besökt första cykelbutiken och pratat med kunnig personal. Fick tipset om att köpa en Scott Aspect 910 till att börja med, det var även cyklar dom hade hemma då nästan allt var slutsålt. Jag har gjort ännu fler research nu på nätet och vad det låter som är Vitus Sentier 29 är bland dom bästa alternativen när det kommer till cyklar i 10-15k klassen. En skön detalj jag upptäckte i butik är lockout utav framgaffel som jag ser som en klar fördel och något jag verkligen vill ha.
Postar länk till cykeln,
Har även fått upp ögonen för GT Zaskar LT Al som även den ser ut som bra hoj. Enligt en rankning på Redbulls hemsida bland HT så kom den väldigt högt upp på listan.
Sen kommer butiksvalen, cyklarna som går att handla över disk och som rekommenderas utav personalen. Scott Aspect 910 och Trek X-caliber 8
Ska väl tilläggas att utseende är viktigt och gillar utseendet på Treken.
Vad är det självklara valen? Vad hade ni köpt om ni satt i samma sits?
Postar länk till cykeln,
Sentier 29 Mountain Bike (2021)
Köp Vitus Sentier 29 Mountainbike (2021) - Hard Tail Mountain Bikes på wiggle.se. Vårt pris: . Gratis frakt över hela världen möjlig.
www.wiggle.se
Har även fått upp ögonen för GT Zaskar LT Al som även den ser ut som bra hoj. Enligt en rankning på Redbulls hemsida bland HT så kom den väldigt högt upp på listan.
GT Bicycles Zaskar LT Al Elite | bikester.se
GT Bicycles Zaskar LT Al Elite - till rätt pris! 30 dagars öppet köp och fri retur.GT Bicycles Över 40 000 produkter från 600 varumärken - Bikester.se.
www.bikester.se
Sen kommer butiksvalen, cyklarna som går att handla över disk och som rekommenderas utav personalen. Scott Aspect 910 och Trek X-caliber 8
SCOTT ASPECT 910
SCOTT Aspect 910 är en hardtail som är lätt, effektiv och till ett rimligt pris och GRYM körkomfort! Luftdämpad gaffel och skivbromsar.
www.cykelgiganten.se
X-Caliber 8 - Trek Bikes (SE)
Discover your next great ride with X-Caliber 8. See the bike and visit your local Trek retailer. Shop now!
www.trekbikes.com
Ska väl tilläggas att utseende är viktigt och gillar utseendet på Treken.
Vad är det självklara valen? Vad hade ni köpt om ni satt i samma sits?