• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

MTB-tråden

Snöpremiären avklarad ✅

C27FCF25-3B11-42EC-ACE6-5495BCBE95AF.jpeg
A996775A-1C0E-484A-8054-109A999D63FC.jpeg
F7568261-B63E-4963-A844-2FAE9D521724.jpeg
4BC36CA8-8906-43C1-8232-665BCFEA6333.jpeg
C2A8FEDC-8905-4B52-911A-7BED215195C4.jpeg
C27FCF25-3B11-42EC-ACE6-5495BCBE95AF.jpeg
31011643-BA81-417C-B2BB-DCC653D48CB5.jpeg
 
Jag hade av bakhjulet häromdagen och bytte slang.
Nu när jag var ute i skogen så hoppade växlarna hela tiden och levde verkligen sitt egna liv.
Är det normalt och krävs det justering av växlar efter att hjulet varit av?
Eller har jag fått tillbaka hjulet i fel läge????
 
Jag hade av bakhjulet häromdagen och bytte slang.
Nu när jag var ute i skogen så hoppade växlarna hela tiden och levde verkligen sitt egna liv.
Är det normalt och krävs det justering av växlar efter att hjulet varit av?
Eller har jag fått tillbaka hjulet i fel läge????
Ska bara gå att få dit hjulet på ett sätt och det ska inte påverka växlarna. Kolla så du inte låst buren på växeln och kolla så inte väjern hoppat ur höljet bak eller vid handtaget.
 
Ska bara gå att få dit hjulet på ett sätt och det ska inte påverka växlarna. Kolla så du inte låst buren på växeln och kolla så inte väjern hoppat ur höljet bak eller vid handtaget.
Absolut, tack. Bra och veta att man inte alltid måste justera.
det är inte heller alla kransar som spökar.
så nåt har nog kommit lite snett.
 
Dagens heta mtb tips är att om man precis ska göra en wheelie men i sista sekund kommer på att det ändå hade varit lite roligare om man gjorde en fet stoppie direkt innan wheelien, försök då att inte få hjärnsläpp och glömma bort att byta till att använda frambromsen istället för bakbromsen innan du kastar dig över styret.

Ps. Platta pedaler av bra kvalitet är rätt vassa för smalbenen.
 
Duger Biltemas gaffelpump? Har alldeles för lite luft i gaffeln och har ingen lust att beställa då jag redan börjat pendla med hojjen och gärna skulle haft pumpen igår
 
Ja det bör det ju va? Har ju ba 100 i slag ifall jag minns rätt
Det tryck som är lämpligt står på tillverkarens hemsida alternativt om det finns en klisterlapp på gaffelbenet. Mina 3 senaste cyklar med Marzocchi, Rockshox och Suntour gafflar har alla haft 120-150psi (ungefär) maxtryck enligt tillverkaren därför borde en pump som klarar 300psi vara fullt duglig.
 
Det tryck som är lämpligt står på tillverkarens hemsida alternativt om det finns en klisterlapp på gaffelbenet. Mina 3 senaste cyklar med Marzocchi, Rockshox och Suntour gafflar har alla haft 120-150psi (ungefär) maxtryck enligt tillverkaren därför borde en pump som klarar 300psi vara fullt duglig.
Tusen tack! Får kika in vad jag ska ha för tryck men lär ju ska klara mig med pumpen ett tag
 
Någon som vet ifall det är några grymma rabatter på mtb såhär på säsongens slut? Kul att tipsa varandra.
Det BRUKAR ju vara det framåt november/december, men i och med Corona är det extrem brist på både cyklar och tillbehör. På vissa modeller är det till och med så att man får vänta till efter sommaren 2022. Blir nog svårt med rabatter denna höst.
 
Det BRULAR ju vara det framåt november/december, men i och med Corona är det extrem brist på både cyklar och tillbehör. På vissa modeller är det till och med så att man får vänta till efter sommaren 2022. Blir nog svårt med rabatter denna höst.
Lite så. Inte många 2021 modeller som finns kvar i lager. Lite smårabatter på typ 15% verkar finnas på det som är kvar i lager.

Begagnatmarknaden verkar dock kommit igång även om prisnivån även där så klart är lite högre än historiskt sett.
 
Nu är äntligen min Canyon Stoic 3 hemma och monterad efter en lång leveranstid. Tog ett tag att få ihop allt men sjukt nöjd. Ska få pryda vardagsrummet till säsongen drar igång:cool:
Vill passa på att tacka alla i tråden som tog sig tid att svara på mina dumma frågor för att hitta rätt.
1446A5C9-B9BB-42FC-AB3D-024DD28FAC2F.jpeg
 
Nu är äntligen min Canyon Stoic 3 hemma och monterad efter en lång leveranstid. Tog ett tag att få ihop allt men sjukt nöjd. Ska få pryda vardagsrummet till säsongen drar igång:cool:
Vill passa på att tacka alla i tråden som tog sig tid att svara på mina dumma frågor för att hitta rätt.
1446A5C9-B9BB-42FC-AB3D-024DD28FAC2F.jpeg
Snygg! Tycker dock vita ramen på stoic 2 smäller högst.

Håller med ovanstående, på med en mudhugger i bak o ut me dig!
 
Någon som vet ifall det är några grymma rabatter på mtb såhär på säsongens slut? Kul att tipsa varandra.
CYKELYXA2021 ger -10% även på redan nedsatta cyklar på bikester.se
De har en del trevligt kvar i lager och en hel del med rabatt.

Ps. koden funkar på hela sortimentet, även allt som redan är nedsatt får man -10% extra på.
 
Jo det går visst. Och jo det finns en vits, att slippa skit i dropperposten och brun rand på ryggen. Fram också ja.
Beror på hur man cyklar. För mig hade det inte funkat, den hade inte suttit kvar och jag blir kladdig ändå.

Fram skyddar däremot gaffelben och ansikte.
 
Senast ändrad:
Beror på hur man cyklar. För mig hade det inte funkat, den hade inte suttit kvar och jag blir kladdig ändå.

Fram skyddar däremot gaffelben och ansikte.
Jag har aldrig talat emot stänkskärm i fram så det behöver du inte försöka sälja in, det är jättebra och något jag själv använder.

Du sa att (stänkskärm) "Bak går ju inte och finns ingen vits med i skogen."

Jag förklarade helt enkelt att du har fel, på båda punkter.
 
Tillbaka
Topp