Vad kör du för bredd?Så! Riserstyre är ett måste.
Premiärtur ikväll. Mycket nöjd
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad kör du för bredd?Så! Riserstyre är ett måste.
Nice! Inte så mycket XC över den hojen längre.Så! Riserstyre är ett måste.
Vad kör du för bredd?
Nice! Inte så mycket XC över den hojen längre.
Kul! Känns ju som att ram-geometrin funkar fint till det mesta.Nä, det börjar ta sig. Ska plocka en distans i gaffeln så att jag får 20mm utökad slaglängd. Kanske plusdäck och en dropperpost och en....
Kul! Känns ju som att ram-geometrin funkar fint till det mesta.
Gaffelinställning gör en jäkla skillnad. Nu när min bottnar 1-2 gånger/åk så tycker jag den gör sitt jobb väldigt bra.Pumpade i mer luft i gaffeln för att matcha min vikt. Vilken skillnad!
Gaffelinställning gör en jäkla skillnad. Nu när min bottnar 1-2 gånger/åk så tycker jag den gör sitt jobb väldigt bra.
De är gjorda för att bottna så det är lugnt, annars utnyttjar man ju inte hela slaget. Förutsatt att vi inte snackar konstans badoomdish från Tors hammare ända in i kaklet.Jag har alltid tänkt att gaffeln ska ta stryk när den bottnar?!
De är gjorda för att bottna så det är lugnt, annars utnyttjar man ju inte hela slaget. Förutsatt att vi inte snackar konstans badoomdish från Tors hammare ända in i kaklet.
Beror ju på HUR det bottnar. Om det klonkar till högt så förstår jag att det blir obekvämt, speciellt när man hoppar. Men kör man inte superagressivt så bör man ställa in gaffeln så den får jobba som det är tänkt, det är i alla fall min åsikt. Rätt dämparinställning och däcktryck kan göra väldigt mycket för upplevelsen. I princip alla dämpare idag har ju dessutom extern kompressionshämmare, bara att klicka upp kompressionen några klick om man ska köra stökigare terräng än man vanligtvis gör.Jag var ej bekväm med att bottna. Iof var det park och när man hoppar. Icke najs. Haha.
Första morogn rundan
Snygg hoj! Sällsynt skarpa bilder dessutom!Första morogn rundan
HahaSnygg hoj! Sällsynt skarpa bilder dessutom!
Efter 12min cykling?Statan vad ont i baken man har hahahha
Den stämmer inte var ute i säker 1.20 hEfter 12min cykling?
Kolla wiggle.se, bike-discount.de och bike24.de.Funderar på att skaffa en dropper post. Har en äldre cykel så det är 27.2mm som krävs.
Någon som har tips på modell och/eller bra butik?
Köpte min Rock Shox löjligt billigt på chainreactions rea löjligt billigt. Dom har oslagbara priser emellanåtFunderar på att skaffa en dropper post. Har en äldre cykel så det är 27.2mm som krävs.
Någon som har tips på modell och/eller bra butik?
Smart grej. Kan nog vara rätt taskig mot hjulen dockHelgen är räddad!
Nu är du ju uppe i 180mm gaffel. Dags att börja kolla på downhillcyklar?vad tror vi om denna som ren parkhoj?
https://www.wiggle.se/commencal-clash-ride-suspension-bike-2020/
Nu är du ju uppe i 180mm gaffel. Dags att börja kolla på downhillcyklar?