• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

MTB-tråden

Renadu

Cartier
Blev en skogstripp på 27km idag, tog en vätskepaus vid Mälaren.
A6EF3DCF-F2B1-4F83-A7E3-87496494D338.jpeg
B266E7DF-36B3-4B04-A5B5-E1C6EB359413.jpeg

DFBBA975-6715-4245-8FC2-B169AA2E2EF3.jpeg
Blåsigt? Vi hade det riktigt blåsigt i Hälsingland idag! Var kämpigt med fläskcykeln!
image.jpg
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Har snickrat ihop en äventyrs-/vardagshoj till mig och dottern. Blev riktigt trevlig att köra på även om den är lite tung med hipster-lådan fram. Lådan sitter dock bara med spännband så den är lätt att plocka av om man ska köra längre. :)
PSX_20200106_125635.jpg
 

Renadu

Cartier
Idag gjorde jag min andra tur med clipless-pedaler. Första turen var igår och då körde jag mest efter väg, inga svårigheter då. Men idag, då jag jag körde mer tekniska stigar.... hur fasiken hinner folk ta sig ur pedalerna om man t.ex. halkar till på en sten? Ramlade två gånger idag och sista vurpan resulterade i böjt växelöra...
 

larmar

Cartier
2-Faktor
Idag gjorde jag min andra tur med clipless-pedaler. Första turen var igår och då körde jag mest efter väg, inga svårigheter då. Men idag, då jag jag körde mer tekniska stigar.... hur fasiken hinner folk ta sig ur pedalerna om man t.ex. halkar till på en sten? Ramlade två gånger idag och sista vurpan resulterade i böjt växelöra...
Jag tror och hoppas att du vänjer dig vid pedalerna, jag kör med rätt lös inställning så att man kommer ut enkelt, men det är nog en smaksak Trist med växelörat.....
 

Isodor

Audemars
Skaffat en garmin 520 plus till säsongen.. läste på lite dåligt innan, tydligen måste man bunkra upp med kartorna innan.
Att lägga in trailforks var inga problem.
Men om vill lägga in en annan rutt, t.ex till en restaurang. Är det Strava som gäller? Laddade ner appen men förstår ärligt talat inte hur den fungerar. Hade hoppats på en mer klassisk GPS funktion man kunde skriva in själv..
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Skaffat en garmin 520 plus till säsongen.. läste på lite dåligt innan, tydligen måste man bunkra upp med kartorna innan.
Att lägga in trailforks var inga problem.
Men om vill lägga in en annan rutt, t.ex till en restaurang. Är det Strava som gäller? Laddade ner appen men förstår ärligt talat inte hur den fungerar. Hade hoppats på en mer klassisk GPS funktion man kunde skriva in själv..
Borde finnas två sätt att göra.
1: En app i telefonen som kan visa restauranger och samma app i Garminen. Sedan kan du skicka platsen från telefonen till din Garmin.
2: App i din Garmin som kan visa restauranger.
 
Topp