Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lever du?
Blev någon mil i Änggårdsbergen idag, sjukt kul som vanligt! Är utvingad på en runda imorgon bitti också så lär ju vara död efter det.
KnapptLever du?
Bara ett hårt pass, eller kraschade du?
Crashade förra helgen, välte ett träd med axel och revben. Hade inte så ont direkt efter men sedan i onsdags har jag haft asont. Körde ändå igår och idag, inte jätte smart men kunde inte låta bli.Bara ett hårt pass, eller kraschade du?
Tryckte på gilla-knappen... men du fattar hur jag menar.Crashade förra helgen, välte ett träd med axel och revben. Hade inte så ont direkt efter men sedan i onsdags har jag haft asont. Körde ändå igår och idag, inte jätte smart men kunde inte låta bli.
Crashade förra helgen, välte ett träd med axel och revben. Hade inte så ont direkt efter men sedan i onsdags har jag haft asont. Körde ändå igår och idag, inte jätte smart men kunde inte låta bli.
Tryckte på gilla-knappen... men du fattar hur jag menar.
Fick tyvärr inte med crashen på film men fick med andra gången jag tog hoppet.
Du får skicka över en markering hur man hittar dit, annars får du visa nästa ggn
Du glömde bb-höjden! På bmx märks sånna här saker sjukt mycket eftersom man oftast åker på släta underlag och att allt är så pass stumt på cykeln.
Nu har jag bränt av 5 rundor med Snabben och har kommit fram till att fjädring bak och möjligtvis längre kedjestag gör att hojen blir svårare att få upp på bakhjulet. Inte för att jag kör wheelies i spåret direkt, men på Honzon kunde jag skutta lättare och dra upp fronten lättare vid olika drops och hopp. Har testat att flytta upp styret så långt det går för att underlätta, vilket gav viss effekt men inte tillräcklig effekt.
Så efter en jäkla massa uträkningar i geometrikalkylatorer osv kom jag fram till att jag behövde en kortare stam. 47mm lång stam ut och 40mm Renthal stam in. Nu har jag kortat reachen med 10mm och höjt styret 5mm jämfört med ursprungsläget, alternativt kortat reachen med 6mm och sänkt höjden med 4mm från högsta läget med förra stammen. Förhoppningsvis gör det att jag från och med nu får lite lättare att få upp fronten.
Det kan finnas en risk att jag eventuellt har överanalyserat detta något.
Hög BB= lättare att dra upp den?Du glömde bb-höjden! På bmx märks sånna här saker sjukt mycket eftersom man oftast åker på släta underlag och att allt är så pass stumt på cykeln.
Japp, helt riktigt!Hög BB= lättare att dra upp den?
Rent logiskt borde det vara så. Högre tyngdpunkt= lättare att få upp på bakhjulet?
BB förändras dock icke av längden på stammen.
Höja BB= förlänga gaffeln och det orkar jag inte just nu. Har däremot märkt att denna hojen är lägre än den förra, slår i pedalerna oftare nu än på förra hojen. Fast måtten stämmer inte riktigt med mina upplevelser, borde vara bättre markfrigång på denna jämfört med Honzon.
Nu har jag bränt av 5 rundor med Snabben och har kommit fram till att fjädring bak och möjligtvis längre kedjestag gör att hojen blir svårare att få upp på bakhjulet. Inte för att jag kör wheelies i spåret direkt, men på Honzon kunde jag skutta lättare och dra upp fronten lättare vid olika drops och hopp. Har testat att flytta upp styret så långt det går för att underlätta, vilket gav viss effekt men inte tillräcklig effekt.
Så efter en jäkla massa uträkningar i geometrikalkylatorer osv kom jag fram till att jag behövde en kortare stam. 47mm lång stam ut och 40mm Renthal stam in. Nu har jag kortat reachen med 10mm och höjt styret 5mm jämfört med ursprungsläget, alternativt kortat reachen med 6mm och sänkt höjden med 4mm från högsta läget med förra stammen. Förhoppningsvis gör det att jag från och med nu får lite lättare att få upp fronten.
Det kan finnas en risk att jag eventuellt har överanalyserat detta något.
Nu har jag bränt av 5 rundor med Snabben och har kommit fram till att fjädring bak och möjligtvis längre kedjestag gör att hojen blir svårare att få upp på bakhjulet. Inte för att jag kör wheelies i spåret direkt, men på Honzon kunde jag skutta lättare och dra upp fronten lättare vid olika drops och hopp. Har testat att flytta upp styret så långt det går för att underlätta, vilket gav viss effekt men inte tillräcklig effekt.
Så efter en jäkla massa uträkningar i geometrikalkylatorer osv kom jag fram till att jag behövde en kortare stam. 47mm lång stam ut och 40mm Renthal stam in. Nu har jag kortat reachen med 10mm och höjt styret 5mm jämfört med ursprungsläget, alternativt kortat reachen med 6mm och sänkt höjden med 4mm från högsta läget med förra stammen. Förhoppningsvis gör det att jag från och med nu får lite lättare att få upp fronten.
Det kan finnas en risk att jag eventuellt har överanalyserat detta något.
MTB på helgerna och detta under vardagarna på studieorten.