27,5 är det. Men i övrigt inte mkt att hänga i granen
Jämför med cyklar som säljs nu, inte med den du har stående. Det har hänt en del, för att utrtrycka sig milt. Din är väl dessutom 26”?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
27,5 är det. Men i övrigt inte mkt att hänga i granen
Jämför med cyklar som säljs nu, inte med den du har stående. Det har hänt en del, för att utrtrycka sig milt. Din är väl dessutom 26”?
Vaddå ".....inte helt allvarliga...." .... jag skryter fortfarande om min tiondeplatsJag är helt med dig. Kolla bara på den här bilden från det inte helt allvarliga svenska singlespeedmästerskapet för några år sedan;
Undertecknad är otroligt känslomässig. Den främsta känslan? Rädsla.
nice, du få recensera den i tråden senKöpte en liten present till mig själv idag. Någon som har erfarenhet av denna?
Det ska jag göra. Eller i alla fall posta lite intryck.nice, du få recensera den i tråden sen
Den dagen var jag snabbast runt men vann ändå inte. Märkligt, märkligt...Vaddå ".....inte helt allvarliga...." .... jag skryter fortfarande om min tiondeplats
nice, du få recensera den i tråden sen
Då får du köpa 830 istället för där kan man göra det. Man kan delvis göra det på 530 också men inte med POI eller adresser, bara koordinater eller leta upp det manuellt på kartan.har en Edge 520.
kartorna i sig är bra. Men drygt att man inte kan söka direkt i enheten och måste förinställa rutter och punkter..
Då får du köpa 830 istället för där kan man göra det. Man kan delvis göra det på 530 också men inte med POI eller adresser, bara koordinater eller leta upp det manuellt på kartan.
Kan man inte göra det i Connect-appen? Jag har inte hunnit prova än men det tog jag för givet. Strava vet jag inte, har inte använt det.precis.
undrar fortfarande vilken app som är mest lätthanterad för ändamålet.
Strava verkar vara avgiftsbelagd..
Kan man inte göra det i Connect-appen? Jag har inte hunnit prova än men det tog jag för givet. Strava vet jag inte, har inte använt det.
Jag lägger/planerar rutter i EasyRoute och för sedan över dem som GPX till Garmin Connect, därifrån vidare till min enhet. Jag använder också ruttplaneringen i Garmin Connect, särskilt med "popularity routing". Funkar fint. Om man går till Trailforks web-tjänst kan man "pussla ihop" segment till en rutt och sedan från appen skicka den till enheten (Garmin Edge 830 i mitt fall).precis.
undrar fortfarande vilken app som är mest lätthanterad för ändamålet.
Strava verkar vara avgiftsbelagd..
Snygg!Då var den tvättad och uppsmord inför sommarens äventy. Skulle dock behöva byta hjulen i min derailleur bak för de har sett bättre dagar.
Den fick en ny framdämpare förra året som jag är löjligt nöjd med.
GPSen på plats, sitter riktigt bra och MTB-fästet känns väldigt stabilt.
Kanske dags för en upprustning av lacken men å andra sidan så är det kul med lite patina!
Tack! Kanske inte världens sexigaste geometri men fungerar alldeles utmärkt till det jag använder den till vilket är långa turer och ibland med mycket packning.
Jag tycker den ser helrätt ut, smala ramrör och feta däck är snyggt! Skulle gärna ha nått liknande.Tack! Kanske inte världens sexigaste geometri men fungerar alldeles utmärkt till det jag använder den till vilket är långa turer och ibland med mycket packning.
Tack! Ja, jag gillar också looken. Kör för övrigt 2.6" bak och 3.0" fram och det funkar kanon på en hardtail. Är drygt när det är småspårigt men annars rullar den över det mesta. Vet inte vad det finns att välja på som liknar dessa faktiskt, denna har ju några år på nacken.Jag tycker den ser helrätt ut, smala ramrör och feta däck är snyggt! Skulle gärna ha nått liknande.
Åh fan! Får man fråga vad den gick för?igår dök det upp en Vitus Nucleus 275 VRX i str XL på blocket (i göteborg) sjukt bra timing eftersom jag och tjejen skulle till Ullared idag, så jag frågade säljaren ifall han ville mötas upp där mot en extra peng vilket gick bra
Det första jag gjorde var att ta av framaxeln för att ta av hjulet, jag fattade ju inte att det var en Q-loc så fick ju alla delarna i handen och fick pilla ihop den igen igen haha Är det någon här som har erfarenhet utav dessa axlarna? längst ut sitter det en liten låsbricka, denna satt väldigt löst så jag deformerade den lite med en tång så att den skulle stanna kvar. Men då axeln är monterad på gaffeln så sitter inte några delat mot låsbrickan, så jag är 99.99% säker på att den kommer vibrera av rätt snabbt
Men äntligen har jag hittat en "ny" mtb med tillräckligt lång reach
Åh fan! Får man fråga vad den gick för?
Samt hur du upplever just reach i förhållande till din längd?
Detta är ju precis vad jag önskar skulle ske mer i sthlm trakterna!
Ja vrx ser jag inte i deras line-up längre utan verkar bara finnas VR och VRS där sistnämnda verkar motsvara vrx.ja jag bor nere i skåne, så det var bara en otroligt bra timing
6000kr plus så gav jag honom 500kr extra för att han körde den till ullared
det är 2019 modell, enligt honom använd 5-7ggr vilket nog stämmer, den ser ut att vara i fint skick
jag är ingen expert men jag tycker den känns rätt bra, jag är ju över två meter så den hade säkert kunnat vara lite längre, men med tanke på hur slutsålt det är överallt så är jag jättenöjd
Jag har det inte själv, men det står högst på listan att uppgradera till. Jag har inte haft det då det lirar sämre med Shimanos clutch. Rättare sagt, det sliter på den. På nya cykeln sitter det dock Sram NX som inte är problematisk i kombination.Någon som kör med oval klinga fram?
Fördelar - nackdelar?
Nån skillnad? Värt att byta? o.s.v...
Aha ok, ja jag har Shimano på min hoj.. Då kanske det är vanskligt att byta till ovalt..Jag har det inte själv, men det står högst på listan att uppgradera till. Jag har inte haft det då det lirar sämre med Shimanos clutch. Rättare sagt, det sliter på den. På nya cykeln sitter det dock Sram NX som inte är problematisk i kombination.
Alla förståsigpåare är eniga att det ger ökad prestanda. Framförallt uppför där det är vitalt med kontinuerligt grepp. Ovala drev ger minskad dödläge i tramptag.
Den stora frågan är vilken ”ovalitet” man ska köpa. Dessutom ska man vara observant och köpa rätt utförande beroende på kedjelinje. AbsoluteBlack kontra Rotor (som exempel) är rätt olika, men kanske spelar det mindre roll i terrängen.
jo men precis, det är inte helt lätt att få tag på cykel i större storlekar just nuJa vrx ser jag inte i deras line-up längre utan verkar bara finnas VR och VRS där sistnämnda verkar motsvara vrx.
VRS kostar runda slängar 7500kr så man får väl säga att de håller bra andrahandsvärde. Hjälper väl att de ofta är slutsålda och prisvärda från start.